Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
theward
berralarzon
redalert
MartinLindgren
Dao
ANNA2LINK
Secrist
F.I.S.T
captaincodd
formsvackan
RedCloud
15 posters

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 10:41

    Oppositionen leder fortfarande över regeringsalliansen i Sifos senaste väljarundersökning. De rödgröna får 50,5 mot 45,2 procent för de borgerliga.

    Kristdemokraterna hamnar återigen under riksdagsspärren, med 3,8 procent. Sverigedemokraternas framgång verkar ha kommit av sig och partiet skulle inte komma in i riksdagen med sina 3,8 procent, enligt mätningen som publiceras i flera morgontidningar.

    Inget KD ingen allians, tror jag tar lite påtår...


    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1917281/fortsatt-rodgron-ledning-infor-valet
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  formsvackan 2010-03-14, 11:56

    RC, ta inte ut något i förskott. Brackorna kommer med säkerhet att utnyttja sessans bröllop till att väcka blågula känslor innehållande någon sorts underlig samhörighet, samt försöka övertyga många om att rödgrönt står för motsatsen.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Visst

    Inlägg  captaincodd 2010-03-14, 13:36

    smakar kaffet extra bra ida och förhoppningsvis jävligt illa i brackornas munnar,,,,Folket börjar inse vilka denna regering slickar i röven Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-14, 17:28

    kokkaffe ?.... det är bäst !! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 17:33

    kokkaffe ?.... det är bäst !

    Kokat på en eld av björkved...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-14, 17:38

    RedCloud skrev:
    kokkaffe ?.... det är bäst !

    Kokat på en eld av björkved...

    Smaskigt !!! ..... fast nu tror jag du förbryllade Seel, om han skulle läsa detta...
    Han förstår nog varken det underbart goda i detta eller hur det går till Laughing

    Han får väl fortsätta dricka schaskigt bryggkaffe, från arbetsförmedlingens kaffeautomat... el.. nä just det han var framgångsrik företagare... Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Var

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 20:54

    Oppositionen leder fortfarande över regeringsalliansen i Sifos senaste väljarundersökning. De rödgröna får 50,5 mot 45,2 procent för de borgerliga.

    Och oppositionen har fortfarande ingen gemensam politik.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 21:02

    Och oppositionen har fortfarande ingen gemensam politik.

    Det verkar inte spela någon större roll synes det som...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Politik

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 21:21

    Det verkar inte spela någon större roll synes det som...

    Nä, snarare tvärtom. En uppenbar fördel. Alla får själva önska sig en politik.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-14, 22:07

    Secrist skrev:Oppositionen leder fortfarande över regeringsalliansen i Sifos senaste väljarundersökning. De rödgröna får 50,5 mot 45,2 procent för de borgerliga.

    Och oppositionen har fortfarande ingen gemensam politik.


    Lugn bara ju längre vi går mot valet destå tydligare kommer dom rödgröna att bli med sin politik...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-14, 23:44

    Secrist skrev:Oppositionen leder fortfarande över regeringsalliansen i Sifos senaste väljarundersökning. De rödgröna får 50,5 mot 45,2 procent för de borgerliga.

    Och oppositionen har fortfarande ingen gemensam politik.

    Är du dum på riktigt ?? eller låtsas du inte om att de rödgröna skall presentera en gemensam politik i April... det kan inte ha undgått dig, om du är så bildad som du påstår dig vara...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Gemensam

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 00:16

    Är du dum på riktigt ?? eller låtsas du inte om att de rödgröna skall presentera en gemensam politik i April... det kan inte ha undgått dig, om du är så bildad som du påstår dig vara...

    Läs om, läs rätt. Jag skrev fortfarande ingen gemensam politik. Jag är väl medveten om att de ska presentera en mer samlad politik i april. Jag ville bara betona att de inte har någon gemensam politik på grund av forumvänsterns vidlyftiga hyllande av deras "politik". De hyllar något som inte finns i dagsläget.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 02:02

    Secrist skrev:Är du dum på riktigt ?? eller låtsas du inte om att de rödgröna skall presentera en gemensam politik i April... det kan inte ha undgått dig, om du är så bildad som du påstår dig vara...

    Läs om, läs rätt. Jag skrev fortfarande ingen gemensam politik. Jag är väl medveten om att de ska presentera en mer samlad politik i april. Jag ville bara betona att de inte har någon gemensam politik på grund av forumvänsterns vidlyftiga hyllande av deras "politik". De hyllar något som inte finns i dagsläget.

    Alliansen har heller inte presenterat sin kommande politik... så där måste jag citera RC med bravur: "Snacka om att kacka i eget bo"
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  Dao 2010-03-15, 03:42

    Secrist skrev:Oppositionen leder fortfarande över regeringsalliansen i Sifos senaste väljarundersökning. De rödgröna får 50,5 mot 45,2 procent för de borgerliga.

    Och oppositionen har fortfarande ingen gemensam politik.

    Varför ska dem ha det nu?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  Dao 2010-03-15, 03:45

    Vid Gud hoppas jag att alla partier ställer upp i valet som enskilda partier, så att väljarna har något att välja mellan!

    Någon strikt utformad politik, á la aliansen förra valet vore ett STORT avbräck för den demokrati vi faktiskt har i detta landet!

    De rädgröna får ha gemensamma uttalanden och intentioner, men deras politik skall vara baserat på hur stora de blir enskilt efter valet!

    Sedan kan alliansen föra moderatpolitik och fortsätta låtsas som det är en gemensam sådan...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Politik

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 10:59

    Varför ska dem ha det nu?

    Jag vet många på vänsterkanten som inte anser att de behöver det överhuvudtaget.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 11:51

    Secrist skrev:Varför ska dem ha det nu?

    Jag vet många på vänsterkanten som inte anser att de behöver det överhuvudtaget.

    Jasså ??... är du av åsikten att alla ska följa ett parti ?? som sker i alliansen ??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Åsikt

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 15:26

    Jasså ??... är du av åsikten att alla ska följa ett parti ?? som sker i alliansen ??

    Vad min åsikt är, är rätt ointressant. Antingen går man till val gemensamt eller så gör man inte det. Man kan inte göra bägge delarna samtidigt. Svårare än så är det inte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 15:34

    Secrist skrev:Jasså ??... är du av åsikten att alla ska följa ett parti ?? som sker i alliansen ??

    Vad min åsikt är, är rätt ointressant. Antingen går man till val gemensamt eller så gör man inte det. Man kan inte göra bägge delarna samtidigt. Svårare än så är det inte.

    Jo det är svårare än så ... iom att vi har en representativ demokrati och ett flerpartisystem...
    Det du förordar är antingen ett tvåpartisystem som i USA el enpartisystem som i sovjet, vilket innebär minskad demokrati iom minskad valmöjlighet....

    Och Vänstern går för övrigt till val på en gemensam politik, som dom FÖRHANDLAR FRAM, gör eftergifter och ställer krav utifrån potentiella mandat (opinion)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 15:39

    Jo det är svårare än så ... iom att vi har en representativ demokrati och ett flerpartisystem...
    Det du förordar är antingen ett tvåpartisystem som i USA el enpartisystem som i sovjet, vilket innebär minskad demokrati iom minskad valmöjlighet....


    Jag förordar ingenting. Jag bara berättar hur de måste agera utifrån den strategi de har antagit.

    Och Vänstern går för övrigt till val på en gemensam politik, som dom FÖRHANDLAR FRAM, gör eftergifter och ställer krav utifrån potentiella mandat (opinion)

    Fast det ju den gemensamma politiken som än så länge lyser med sin frånvaro. Eller tycker du att man bara ska chansrösta och hålla tummarna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-15, 16:01

    Vad kallar du alliansens piruetter och helomvändningar fram och tillbaks om det mesta,varvat med huvet i sanden när det hettar till?

    Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?


    Så det vet du secrist, vi rödgröna drack lika gott fika idag som igår!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Fråga

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 16:04

    Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?

    Och jag förutsätter att de löser denna fråga i god tid innan valet. Där har ni skillnaden mot er. Ni är mer inne på att det inte spelar så stor roll. Det är makten som är viktig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 17:28

    Secrist skrev:Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?

    Och jag förutsätter att de löser denna fråga i god tid innan valet. Där har ni skillnaden mot er. Ni är mer inne på att det inte spelar så stor roll. Det är makten som är viktig.

    Hur får du till den slutsatsen ?..... mycket märkligt

    Du "förutsätter" ... är ingen redovisning från alliansen, det är bara dina spekulationer....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  redalert 2010-03-15, 17:37

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?

    Och jag förutsätter att de löser denna fråga i god tid innan valet. Där har ni skillnaden mot er. Ni är mer inne på att det inte spelar så stor roll. Det är makten som är viktig.

    Hur får du till den slutsatsen ?..... mycket märkligt

    Du "förutsätter" ... är ingen redovisning från alliansen, det är bara dina spekulationer....

    Men det finns ju inget annat att gå på förutom vänsterpartiets politiska program och det finns de ju ingen som vill kännas vid! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 17:56

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Senast igår såg vi ännu en fråga som splittrar alliansen, FP:s föreslagna miljöbilspremie, en premie alliansen just tagit bort?

    Och jag förutsätter att de löser denna fråga i god tid innan valet. Där har ni skillnaden mot er. Ni är mer inne på att det inte spelar så stor roll. Det är makten som är viktig.

    Hur får du till den slutsatsen ?..... mycket märkligt

    Du "förutsätter" ... är ingen redovisning från alliansen, det är bara dina spekulationer....

    Men det finns ju inget annat att gå på förutom vänsterpartiets politiska program och det finns de ju ingen som vill kännas vid! lol!

    Precis ... kul att du erkänner detta... att ni istället för att bemöta den faktiska partipolitik och program som vänsterpartiet representerar...... att ni i stället för detta bara ändrar fokus istället för att bemöta.....

    Och dina inlägg blir inte bättre eller mer trovärdiga för att du sätter LOL-skylt efteråt på nästan varje inlägg !!

    Sponsored content


    mmmmm morgonkaffet smakar mumma Empty Sv: mmmmm morgonkaffet smakar mumma

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 00:40