Regndrottning skrev:marxisten skrev:Secrist skrev:Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om deras bröllop för jag känner dem inte och är inte bjuden! det jag blir förbannad över är att kostnaderna för bröllopet sker på bekostnad av våra skattepengar!
Av den enkla anledningen att det inte är en privat angelägenhet utan en statsfråga. Dessutom lär inkomsterna från alla turister vida överstiga kostnaderna. Se det som en investering så slipper du ligga sömnlös.
Så att pröjsa för att två parasittala odemokratiska element i svenska samhället ska gifta sig är en investering, men det är inte en investering att ha en vettig sjukförsäkring för den vanliga grovarbetaren?
Högerpolitik i ett nötskal.
Hade regeringen varit röd så hade den också pröjsat för bröllopet....
Ett kunligt bröllop betyder många sköna slantar in till statskassan. Bra mycket mer än utgifterna. Bröllopet blir en vinst för staten och för Stockholms kommun.
ett kungligt bröllop är INTE en privat affär så det finns inget orimligt att skattebetalare betalar för säkerheten och annat runt omkring. Det är skattebetalarna som kommer att göra vinst!
Lägg ner skiten... De enda som skulle bli sura är kärringtidningarna, dvs. skvallertidningar...
Med tanke på de hundratals miljoner de årligen redan suger åt sig, kan de gott pröjsa deras eget bröllop själva, de behöver fan inte mer pengar för det!