Poliser i hela landet har börjat smygmaska i yrket. På sina håll får det
ödesdigra konsekvenser som vid Arbogamordet i sommarstugan till exempel.
Detta är en överenskommen smygmaskning som även har fackets sanktion.
Varför jag med så stor säkerhet kan fastslå det sistnämnda är att de uttalanden
som polisfackets företrädare har gjort under hela omorganisationen av polisen och
i oposition mot den av regeringen tillsatta Rikspolischefen, ger oss all anledning
att dra öronen åt oss.
Stor förståelse har facket visat för medarbetare inom kåren som tröttnat på en
det ena, än det andra. Flera har uppmrksammats polisens undermåliga arbetsresultat
det senast året. Nu senast gick räddningstjänsten ut och sa ifrån. för att polisen inte
ställde upp på förförhandlat sätt vid deras utryckningar.
På de flesta bilder av poliser som flimrat förbi av poliser vid olika brottsplatser står
dom bara mitt emot varandra och tittar bakom ryggen på varandra; helt passiva
ofta med armarna i kors. Dessa maskningsaktioner måste upphöra omedelbart
speciellt som polisen är förbjudna att strejka. Men de visste dom ju redan när de
bestämde att ansluta sej till kåren .
Dessa maskningsaktioner är överenskomna mellan poliser på samma stationer och
mellan stationer över så gott som hela landet. Den beramade kårandan som förorsa-
kat så många skattebetalare obefogat och onödigt lidande håller ihop dessa
maskningsaktioner som ibland blir alldeles för iögonfallande.
Skandalerna börjar så smått rullas upp nu. Vi har försummelse efter försummelse av
rättssamhället då det gäller sommarstugemorden i Arboga. Den misstänkta 41-åriga
kvinnan skulle inte ha kunnat ställa till med mer djävulsskap om hon nu bara hade
dragits inför rätta för de sexuella övergreppen på 2 minderåriga flyktingbarn som hon
under hotelser om utvisning, begick på försommaren.
Hennes pappa hade levt i dag om rättvisan hade gjort sitt jobb från början. I stället
fick hon till synes chansen att leja torpeder att grovt misshandla sina båda adepter. Den
ene fick flera svåra knivhugg, den andre ett benbrott. Polisen har ännu inte gripit gär-
ningsmannen. Inte ens hennes man som mördades för ett år sen kunde polisen hitta
nåt brottsligt, runt dödsfallet. Drunknad på en meters djup, kärnfrisk och simkunnig.[sic]
Man vill inte jobba helt enkelt. Jag vill att Ygerman sätter blåslampa i arslet på dessa
lata grisar som sätter rättssäkerheten för gemene man ur funktion genom sina omo-
raliska maskningsaktioner. Lämna gärna era jobb. Men sluta maska samtidigt som ni
lyfter ordinarie lön med risktillägg, OB och alla andra tillägg som svenska folket får
betala över skattsedeln.
Polisen har en halv försvarsbudget per år. Skulle inte det duga åt dom förbannade
krösusarna som fortsätter sina maskningsaktioner på svenska folkets bekostnad? Nä.
Sätt blåslampan i arslet på dessa lata och bortskämda svin. Alla andra på svensk arbets-
marknad jobbar sej till stressjukdomar. Svensk polis är alldeles för vana att se sej själva
som det nya frälset som kan göra som de vill. Grisar.
Jag vet att ni misstycker till er Rikspolischef. Jag vet att ni ogillar omorganisationen
som gör ett gytter av myndigheter till en enda myndighet. Det skiter jag i. Jag tillåter
inte att ni på svenska folkets bekostnad skor er själva utan att ge valuta för pengarna.
http://www.expressen.se/nyheter/ny-kritik-mot-polisen--fran-raddningstjansten/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23423800.ab
ödesdigra konsekvenser som vid Arbogamordet i sommarstugan till exempel.
Detta är en överenskommen smygmaskning som även har fackets sanktion.
Varför jag med så stor säkerhet kan fastslå det sistnämnda är att de uttalanden
som polisfackets företrädare har gjort under hela omorganisationen av polisen och
i oposition mot den av regeringen tillsatta Rikspolischefen, ger oss all anledning
att dra öronen åt oss.
Stor förståelse har facket visat för medarbetare inom kåren som tröttnat på en
det ena, än det andra. Flera har uppmrksammats polisens undermåliga arbetsresultat
det senast året. Nu senast gick räddningstjänsten ut och sa ifrån. för att polisen inte
ställde upp på förförhandlat sätt vid deras utryckningar.
På de flesta bilder av poliser som flimrat förbi av poliser vid olika brottsplatser står
dom bara mitt emot varandra och tittar bakom ryggen på varandra; helt passiva
ofta med armarna i kors. Dessa maskningsaktioner måste upphöra omedelbart
speciellt som polisen är förbjudna att strejka. Men de visste dom ju redan när de
bestämde att ansluta sej till kåren .
Dessa maskningsaktioner är överenskomna mellan poliser på samma stationer och
mellan stationer över så gott som hela landet. Den beramade kårandan som förorsa-
kat så många skattebetalare obefogat och onödigt lidande håller ihop dessa
maskningsaktioner som ibland blir alldeles för iögonfallande.
Skandalerna börjar så smått rullas upp nu. Vi har försummelse efter försummelse av
rättssamhället då det gäller sommarstugemorden i Arboga. Den misstänkta 41-åriga
kvinnan skulle inte ha kunnat ställa till med mer djävulsskap om hon nu bara hade
dragits inför rätta för de sexuella övergreppen på 2 minderåriga flyktingbarn som hon
under hotelser om utvisning, begick på försommaren.
Hennes pappa hade levt i dag om rättvisan hade gjort sitt jobb från början. I stället
fick hon till synes chansen att leja torpeder att grovt misshandla sina båda adepter. Den
ene fick flera svåra knivhugg, den andre ett benbrott. Polisen har ännu inte gripit gär-
ningsmannen. Inte ens hennes man som mördades för ett år sen kunde polisen hitta
nåt brottsligt, runt dödsfallet. Drunknad på en meters djup, kärnfrisk och simkunnig.[sic]
Man vill inte jobba helt enkelt. Jag vill att Ygerman sätter blåslampa i arslet på dessa
lata grisar som sätter rättssäkerheten för gemene man ur funktion genom sina omo-
raliska maskningsaktioner. Lämna gärna era jobb. Men sluta maska samtidigt som ni
lyfter ordinarie lön med risktillägg, OB och alla andra tillägg som svenska folket får
betala över skattsedeln.
Polisen har en halv försvarsbudget per år. Skulle inte det duga åt dom förbannade
krösusarna som fortsätter sina maskningsaktioner på svenska folkets bekostnad? Nä.
Sätt blåslampan i arslet på dessa lata och bortskämda svin. Alla andra på svensk arbets-
marknad jobbar sej till stressjukdomar. Svensk polis är alldeles för vana att se sej själva
som det nya frälset som kan göra som de vill. Grisar.
Jag vet att ni misstycker till er Rikspolischef. Jag vet att ni ogillar omorganisationen
som gör ett gytter av myndigheter till en enda myndighet. Det skiter jag i. Jag tillåter
inte att ni på svenska folkets bekostnad skor er själva utan att ge valuta för pengarna.
http://www.expressen.se/nyheter/ny-kritik-mot-polisen--fran-raddningstjansten/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23423800.ab
Senast ändrad av Infra den 2016-08-30, 22:38, ändrad totalt 2 gånger