Nu får man läsa att Alliansen i Sollentuna vill införa betyg på lärarna i skolan,satta av eleverna och att det betyget ska vara lönegrundande.Helt sjukt förslag som bara kan kläckas av en bracka som redan har sitt på det torra,för betygsättning på politiker från medborgarna med tillhörande lönesättning är nog inget Alliansen kan tänka sig,men gärna alla andra tydligen,,,,Det borde vara politikerna som fick lön efter prestation faktiskt,,,
+4
MartinLindgren
Redvictory
RedCloud
captaincodd
8 posters
Hur långt ska stolligheterna gå???
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 1
Hur långt ska stolligheterna gå???
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Ja, jävla stollerier.
Den läraren som kan smöra mest för eleverna får högst lön ?
Jag hävdar med bestämdhet att Alliansen med f.d. major Björklund i spetsen är det enskilt största hotet mot våra elever.
En stoooor skolreform är nu på gång, GY2011, som kommer att reformera gymnasiet helt.
Stolleprov från början till slut, inget är färdigt, hafsverk till information, vansinniga prioriteringar etc etc.
Naivliberal ideologi när den är som sämst.
Denna pajasregering måste bort.
Den läraren som kan smöra mest för eleverna får högst lön ?
Jag hävdar med bestämdhet att Alliansen med f.d. major Björklund i spetsen är det enskilt största hotet mot våra elever.
En stoooor skolreform är nu på gång, GY2011, som kommer att reformera gymnasiet helt.
Stolleprov från början till slut, inget är färdigt, hafsverk till information, vansinniga prioriteringar etc etc.
Naivliberal ideologi när den är som sämst.
Denna pajasregering måste bort.
Senast ändrad av RedCloud den 2010-03-07, 12:43, ändrad totalt 1 gång
Redvictory- Antal inlägg : 12028
captaincodd skrev:Nu får man läsa att Alliansen i Sollentuna vill införa betyg på lärarna i skolan,satta av eleverna och att det betyget ska vara lönegrundande.Helt sjukt förslag som bara kan kläckas av en bracka som redan har sitt på det torra,för betygsättning på politiker från medborgarna med tillhörande lönesättning är nog inget Alliansen kan tänka sig,men gärna alla andra tydligen,,,,Det borde vara politikerna som fick lön efter prestation faktiskt,,,
Det låter ju helt sjukt! det räcker väl med att läraren uppfyller läroplanens mål eller? men ok! då kan vi gå ett steg till! arbetstagarna får betygsätta sina chefer! hur ser de på detta tro?
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 4
Bra ide RV
men det skulle Alliansmotarbetare göra allt för att förhindra och det skulle va kul o höra den argumentationen till varför inte,,,,
Redvictory- Antal inlägg : 12028
captaincodd skrev:men det skulle Alliansmotarbetare göra allt för att förhindra och det skulle va kul o höra den argumentationen till varför inte,,,,
Nästa steg skulle bli lönegrundande betygsättning på Regeringen av väljarna!
Även Kungahuset skulle betygsättas
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Förhoppningsvis har Reinfeldtarna stollat klart den 19 september, då blåingarna kutar rakt in i väggen,
Sen är det färdigstollat!
Sen är det färdigstollat!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
sätta betyg på lärarna, är väl OK , men naturligtvis kan man ju inte basera lärarnas löner på detta...
som en fotnot: eleverna på min skola gör varje terminsslut en utvärdering om de avslutade kurserna, där ingår bla omdöme om lärarna. Genomgående är det så att de behöriga lärarna hamnar alltid i botten, medan de obehöriga ligger i topp.
RedCloud skrev:som en fotnot: eleverna på min skola gör varje terminsslut en utvärdering om de avslutade kurserna, där ingår bla omdöme om lärarna. Genomgående är det så att de behöriga lärarna hamnar alltid i botten, medan de obehöriga ligger i topp.
Mmm... jag vet inte vad det säger eg. det finns bra behöriga lärare, och bra obehöriga...
Och det är inte alltid att den populäraste lärarn skulle nödvändigtvis vara bäst...
... om det finns elever som gillar inaktivitet, så röstar den kanske inte på de drivande lärarna
- Inlägg 10
Sv: Hur långt ska stolligheterna gå???
Inlägget ska bara ses i skenet av f.d. majorens häxjakt på obehöriga lärare.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 11
På tal om obehöriga lärare....
På min syjunta håller jag på att lära en ung tjej att sticka. Är jag då lärare? Jag har ingen utbildning, ingen behörighet men jag besitter kunskaperna.
Kan jag anses vara svartarbetande lärare när jag delar med mig av mina kunskaper alldeles gratis?
På min syjunta håller jag på att lära en ung tjej att sticka. Är jag då lärare? Jag har ingen utbildning, ingen behörighet men jag besitter kunskaperna.
Kan jag anses vara svartarbetande lärare när jag delar med mig av mina kunskaper alldeles gratis?
- Inlägg 12
Regndrottning skrev:På tal om obehöriga lärare....
japp ... allt enl vissa forumhöger.....
att dela med sig av kunskap och tjänster gratis och högst frivilligt, är misstänkt nära kommunism... och det vet vi ju alla att det medför diktatur och folkmord..., så sluta dela med er medborgare....!!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 13
Skatt
Du får vara försiktig. Skulle de rödgröna vinna kommer de att dammsuga landet på skatteinkomster för att finansiera sina generösa vallöften. Så då kan du räkna med en syjunteskatt och med ett tillägg av en utbildningsskatt.
Du får vara försiktig. Skulle de rödgröna vinna kommer de att dammsuga landet på skatteinkomster för att finansiera sina generösa vallöften. Så då kan du räkna med en syjunteskatt och med ett tillägg av en utbildningsskatt.
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 14
captaincodd skrev:Nu får man läsa att Alliansen i Sollentuna vill införa betyg på lärarna i skolan,satta av eleverna och att det betyget ska vara lönegrundande.Helt sjukt förslag som bara kan kläckas av en bracka som redan har sitt på det torra,för betygsättning på politiker från medborgarna med tillhörande lönesättning är nog inget Alliansen kan tänka sig,men gärna alla andra tydligen,,,,Det borde vara politikerna som fick lön efter prestation faktiskt,,,
Men att fixa mindre klasser eller e elever liite mindre läxor och mer fyss DEET kommer de inte med..
Sikka dårar. En höna har större hjärna..