Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
RedMentalCase
Sniperace
Secrist
Infra
8 posters

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-27, 19:51

    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Det finns en arrogans och en
    von oben-attityd hos kristna som snorkigt anser sej "bättre" än mus-
    limer


    Vi tror inte att vi är bättre. Vi vet att vi är det.
    Den sedvanliga snorkiga översittarattity-
    den. Ska jag kanske kalla dej Snorkfröken?

    Du får kalla mig för vad du vill. När vi utforskar rymden och utvecklar cancermediciner så sitter muslimerna och rabblar koranen och provar ut självmordsbälten.

    Raljerande men tyvärr i stort sett sanning.

    De stormrika muslimska länderna som finns har pengar men inget annat, allt de bygger och visar upp är gjort av utlänningar, inhyrda arkitekter ingenjörer och byggjobbare.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-27, 19:55

    formsvackan skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Det finns en arrogans och en
    von oben-attityd hos kristna som snorkigt anser sej "bättre" än mus-
    limer


    Vi tror inte att vi är bättre. Vi vet att vi är det.
    Den sedvanliga snorkiga översittarattity-
    den. Ska jag kanske kalla dej Snorkfröken?

    Du får kalla mig för vad du vill. När vi utforskar rymden och utvecklar cancermediciner så sitter muslimerna och rabblar koranen och provar ut självmordsbälten.
    Snacka om att vara historielös !!! Man skulle kunna kalla dig för nolla om det nu inte vore så att denna mycket betydelsfulla lilla tingest hittade till oss från Indien, via muslimska matematiker Very Happy


    Nu var de stora krigens tid förbi, och de styrande började intressera sig för vällevnad, konst och vetenskap. Sporrade av profetens påbud i Koranen om att ”man ska söka vishet överallt, även om man behöver bege sig ända till Kina” börjar man översätta grekiska, persiska och indiska texter till arabiska. Intresset för filosofi och naturvetenskap växer bland noblessen, och det blir status att äga ett bibliotek. Kalifens egen översättarchef Yaqub al-Kindi driver en översättningsverksamhet av industriella mått. Bokproduktionen förenklas avsevärt genom uppfinningen av ett nytt sensationellt material för spridandet av kunskap – papperet. Det dyker upp bokhandlar, inte bara i Bagdad utan i alla större städer inom kalifatet.

    Harun al-Rashids son al-Mamun skapar ”Vishetens hus”, ett forskningscentrum och bibliotek som påstås överglänst antikens berömda bibliotek i Alexandria. Här samlas nu vetenskapsmän och forskare från kalifatets alla hörn, och man studerar och vidareutvecklar den antika vetenskapen. Det är under al-Mamun som den rationalistiska rörelsen inom Islam växer sig som starkast, och alldeles speciellt intresserar man sig för Aristoteles filosofi.

    Under guldåldern utvecklas både filosofi och naturvetenskap. Det är nu som matematiker som al-Kwarizmi inför decimalsystemet och hämtar nollan från Indien. Läkaren ibn-Sina, i Europa känd som Avicenna, försöker skapa en gemensam teori för kropp och själ.

    Persern Omar Khayyam löser tredjegradsekvationer med hjälp av kägelsnitt när han inte dricker rödvin, odlar rosor eller älskar kvinnor. Fysikern ibn Sahl utvecklar optiken, läkaren ibn al-Nafis upptäcker delar av blodomloppet och så vidare. Och det är inte bara i den östliga delen av den islamska världen som man gör framsteg. I det moriska Spanien flyger Abbas ibn-Firnas som en fågel. I Cordoba verkar filosofen och aristotelianen ibn Rushd, i Europa känd som Averroës, och vars verk snart översätts till latin.

    Du kan påbörja en förbättring av din allmänbildning här Very Happy

    http://humanismkunskap.org/2012/11/04/den-arabiska-kulturens-betydelse-for-den-vasterlandska-civilisationens-uppkomst-och-renassans/

    http://www.nyteknik.se/teknikrevyn/islamsk-vetenskap-6369463

    https://historiefronten.wordpress.com/2012/11/05/arabisk-vetenskap-visade-vagen-for-europeerna/

    http://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/islam-och-den-arabiska-kulturen

    Vill foliekorken förpassa oss tillbaka till medeltiden???   Kunskaper förvärvade för typ 500-1000 år sen är ju knappast nåt dagens islam och muslimer kan hyllas för.
    Dagens muslimska områden präglas till största delan av total misär både kulturellt och vetenskapligt, vilken sten lever du under?

    Man slutar aldrig förvånas över den halt av kork du har, foliekork.Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-27, 20:06

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Vad är du för ett sanslöst äckel infra, och var är foliekorken som brukar stödja dig?
    Här är jag, ville du nåt ?
    RedMentalCase skrev:Islam är det största hotet mot vår livsstil i modern tid
    Religion har alltid varit det största hotet !

    I Sverige och stora delar av Europa har vi efter århundraden av förtryck numera begränsat kristendomens skadeverkningar en hel del. Bara tanken på att vi nu skulle tillåta införande av ett nytt förtryck baserat på en annan religion får mig att må illa. Ska det vara på det här sättet kan jag fan tänka mig att bli asatroende, bilda församling och begära statligt bidrag till Valhallas återupprättande.

    Jag blir riktigt upprörd av att tänka på att den där jävla Ansgar lurade våra förfäder att byta bort ett evigt gästabud med obegränsade mängder av starköl och fläskkotletter mot en harpa och en molntapp Evil or Very Mad

    Du ska väl ha samma svar som du själv brukar ge;

    Är du full?
    Nu fantiserar du igen.
    Nolla.
    Ditt arabiska geni!

    Den sista förolämpningen sorterar under paradox.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  redalert 2016-08-27, 20:10

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det bästa vore nog att inte blanda ihop den arabiska och islamska kulturen
    Det lär nog bli svårt.

    http://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/islam-och-den-arabiska-kulturen

    Arabernas bidrag till mänsklighetens kulturhistoria är imponerande, men härstammar så gott som uteslutande från kalifatets tid (632-1258). Skapelserna från denna kulturella storhetstid inom islam utgör än idag en inspirationskälla för moderna författare och konstnärer.

    Sniperace skrev:med islam kom förfallet
    Som sagt. Ta du dig en titt i almanackan kanske du inser att du har fel.
    Sniperace skrev:religion är inte bra för vetenskap och framåtskridande
    Vanligtvis inte, men så länge som den fria tanken inte begränsas spelar det mindre roll.
    Sniperace skrev:ISLAM Jan inte ta på sig något av vetenskapliga framgångar då det inte kan ges cred till religion
    Islam kan heller inte anses ha haft någon negativ inverkan initialt.

    Herregud................... No No No No No tongue tongue tongue tongue
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-27, 20:14

    Islam ingen negativ inverkan????

    Har du någonsin varit i ett arabland din råkorkade foliekork, och du svarar väl ja på den frågan,
    så konstaterandet blir att du är en totalt urblåst foliekork, döv blind och totalt i avsaknad av att ta åt dig intryck.

    En tumregel, om du är i ett arabland och det ser någorlunda redigt ut så är du förmodligen i de kristna kvarteren., de som ännu inte drabbats av exodus.Smile
    Alternativt Dubai där oljepengar använts till att hyra in utlänningar för att få saker gjort.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  R.O.F.L 2016-08-27, 23:54

    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Historielös?  Byt ut sufismen mot salafismen och återkom.
    Godnatt!
    Om jag nu gör detta byte, på vilket sätt ska jag då omvärdera den arabiska kulturens historiska påverkan på omvärlden ?  

    Att det ser mycket illa ut idag innebär inte att man kan förneka gårdagen.

    Fast ingen förnekar detta. I ditt anförande till sd Secrist så likställer du dagens halshuggare med raketforskare.
    Jag kan ha fel, rätta mig om jag har fel.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  Infra 2016-08-28, 07:55

    Snorkfröken skrev:Du får kalla mig för vad du vill.
    Ok. Då säger vi Snorkfröken.

    (Död åt zionistpedofilen Mördaranders från Göinge).


    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Vih2j7
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  Sniperace 2016-08-28, 10:02

    Infra skrev:
    Snorkfröken skrev:Du får kalla mig för vad du vill.
    Ok. Då säger vi Snorkfröken.

    (Död åt zionistpedofilen Mördaranders från Göinge).


    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Vih2j7
    E den där mördar Anders från Göinge din far som begick övergrepp mot dig under din barndom, han som även är din bror?

    Död åt islamismen och dess medlöpare!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  R.O.F.L 2016-08-28, 12:25

    Är det inte märkligt att en fredlig rörelse som visar solidaritet med sina kristna bröder och systrar som folkmördas i skrivande stund förpestas av islamälskande pajaser. Vänstern och islamister hand i hand ut över ängarna.....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  redalert 2016-08-28, 14:05

    R.O.F.L skrev:Är det inte märkligt att en fredlig rörelse som visar solidaritet med sina kristna bröder och systrar som folkmördas i skrivande stund förpestas av islamälskande pajaser. Vänstern och islamister hand i hand ut över ängarna.....

    lol! lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-28, 15:04

    RedMentalCase skrev:Islam ingen negativ inverkan????  
    Du är nog bara syrak för att araberna inte lärde dig räkna bättre Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-28, 15:18

    Ännu ett seriöst, vänsterseriöst, inlägg från foliekorken.



    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-28, 15:20

    R.O.F.L skrev:Är det inte märkligt att en fredlig rörelse som visar solidaritet med sina kristna bröder och systrar som folkmördas i skrivande stund förpestas av islamälskande pajaser. Vänstern och islamister hand i hand ut över ängarna.....

    Forskning behövs sannerligen inom det området, varför gillar delar av vänstern islamism?
    I Sverige gillar vänstertomtar fotografera sig med Niqab slöja och burka, är det ett resultat av den öppna psykvården eller menar de allvar med sitt islamist-kramande?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-28, 15:25

    R.O.F.L skrev:Fast ingen förnekar detta.  
    Är du säker på det ? Kolla först med RMC och hans lilla sidekick BH Very Happy
    R.O.F.L skrev:I ditt anförande till sd Secrist så likställer du dagens halshuggare med raketforskare.
    Visst kan man tolka det så om man vill. Man må dock i så fall vad fakta beträffar jämställa Secrists "så sitter muslimerna och rabblar koranen och provar ut självmordsbälten" med "så springer kristna, iklädda vita påslakan och örngott, runt och bränner kors på kvällarna".
    R.O.F.L skrev:Jag kan ha fel,  rätta mig om jag har fel.  
    Nej, du får bestämma själv.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-28, 15:28

    Och efter sina "seriösa" inlägg försöker foliet ljuga och fokusförskjuta.

    Jisses vad tröttsam och förutsägbar denne vänsterkork är.

    Kristna bränner kors och springer rumt i lakan?? är du helt sinnesslö? i förhållande så går det väl en lakanspringare på tusen islamister.

    Det går en Breivik på tusen islamister, eller tiotusen, ändå försöker vänsterkorken , och andra vänsterkorkar, jämställa detsamma.

    Frågan kvarstår, varför måste delar av vänstern förminska raljera och ignorera islamism?


    Senast ändrad av RedMentalCase den 2016-08-28, 15:31, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-28, 15:30

    RedMentalCase skrev:Och efter sina "seriösa" inlägg försöker foliet ljuga och fokusförskjuta.

    Jisses vad tröttsam och förutsägbar denne vänsterkork är.
    Vad var det som du inte förstod denna gång ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-28, 15:33

    Jag förstår att du vill förminska islamism och hotet från islam, varför vet bara du själv.

    Min gissning är en kombination av idioti , offerkofta, och kärringen mot strömmen.

    Tänk om vänstern, och borgerliga också för den delen,  varit lika blåsta i huvet när röd och svart facsim  i Japan och tyskland och Sovjet härjade.

    Foliekorkens  svammel är ett sjukdomssymptom, vänstern är numera döende , kvar finns bara dårskapen i det sista stadiet.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-28, 16:27

    RedMentalCase skrev:Det går en Breivik på tusen islamister, eller tiotusen, ändå försöker vänsterkorken , och andra vänsterkorkar, jämställa detsamma.
    Jämförelsen gällde Secrists generaliserande formulering, inget annat. Att du naturligtvis inte begrep detta är fullt förståeligt. Om du nödvändigtvis behöver räkna Breivikare kan du ägna araberna en tacksamhetens tanke för att de lärde dig räkna överhuvudtaget Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-28, 16:32

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Det går en Breivik på tusen islamister, eller tiotusen, ändå försöker vänsterkorken , och andra vänsterkorkar, jämställa detsamma.
    Jämförelsen gällde Secrists generaliserande formulering, inget annat. Att du naturligtvis inte begrep detta är fullt förståeligt. Om du nödvändigtvis behöver räkna Breivikare kan du ägna araberna en tacksamhetens tanke för att de lärde dig räkna överhuvudtaget Very Happy

    Och jag skrev redan i mitt förra inlägg att din jämförelse är ren idioti,lögn och genomfalsk, så vem som begrep vad ser vi ju.

    Secrists raljerande har ju däremot sin grund i verkligheten .




    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-28, 16:37

    RedMentalCase skrev:Secrists raljerande har ju däremot sin grund i verkligheten .
    Och det inbillar du dig att mitt inte har. Hört talas om KKK ?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  Infra 2016-08-28, 17:21

    DSM skrev:Vad är du för ett sanslöst äckel infra
    Du kallar mej inte för sanslöst äckel en gång till, inte... Evil or Very Mad
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  Sniperace 2016-08-28, 17:30

    Infra skrev:
    DSM skrev:Vad är du för ett sanslöst äckel infra
    Du kallar mej inte för sanslöst äckel en gång till, inte... Evil or Very Mad
    Det tror jag han kommer göra, och jag förstår att sanningen svider Joakim, det är ju precis vad du ÄR!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-08-28, 17:52

    I den här frågan är foliet totalt överkörd överbevisad och utskrattad,
    fortsättning och upprepning av detsamma känns meningslös.

    Detsamma gällerdet sanslösa äcklet infra, en gång till.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  formsvackan 2016-08-28, 18:07

    RedMentalCase skrev:I den här frågan är foliet totalt överkörd överbevisad och utskrattad,
    fortsättning och upprepning av detsamma känns meningslös.
    Och så var det full fart upp på pottkanten igen Very Happy

    Det var faktiskt roligare förr när du stretade emot litet längre.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  Infra 2016-08-28, 18:14

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    DSM skrev:Vad är du för ett sanslöst äckel infra
    Du kallar mej inte för sanslöst äckel en gång till, inte... Evil or Very Mad
    Det tror jag han kommer göra, och jag förstår att sanningen svider Joakim, det är ju precis vad du ÄR!
    Var kom du in i bilden nurå, TramadolTroll?

    Sponsored content


    Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook. - Sida 2 Empty Sv: Hatkampanjen "Mitt kors" På facebook.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-26, 19:56