Hur har det gått med detta tomma löfte som bara var ett försök att få opinionen med sig och lura korkade presumtiva väljare?
5 posters
Hur gick det med "opinionsfläsket" ?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 1
Hur gick det med "opinionsfläsket" ?
För några månader sen sa Anders Ygeman, extremt pressad av dåliga opinionssiffror , att regeringen skulle utvisa 80.000 asylsökare.
Hur har det gått med detta tomma löfte som bara var ett försök att få opinionen med sig och lura korkade presumtiva väljare?
Infra- Antal inlägg : 29644
Vad skulle du ha för glädje av det?
Ryktet säger att du jobbar svart.
Då har du väl inga skattepengar
att förlora.
att förlora.
Infra skrev:Vad skulle du ha för glädje av det?
att förlora.
Glädjen av att få ett bättre Sverige.
Min åsikt är att typ 140.000 skulle skickas hem igen, men det kommer aldrig att ske, Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithål, ett skithål som du säkert trivs i.
Det fanns en tid då jag och en majoritet av Svenskarna tyckte att vårt flyktingmottagande var bra sunt och korrekt, den tiden är förbi nu återstår bara negativa saker.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Det kommer ta decennier att utvisa alla lyckosökare, tiggare, islamister och annan smuts.
DSM skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithå
Säg......det där skithålet hade du väl bestämt
dej för att Sverige var, innan du började skatte-
fuska? Det kanske till och med var själva grunden
till ditt beslut att i stället åka snålskjuts.
Så det där med utförslöpa vet jag inte om det
är sant.
redalert- Antal inlägg : 13973
R.O.F.L skrev:Det kommer ta decennier att utvisa alla lyckosökare, tiggare, islamister och annan smuts.
Ja det ligger mycket i detta uttalandet.
Men blundar man så blundar man och kan följdaktligen inget se.
RC och infra dansar hand i hand ut på ängarna.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Jodå, tänk efter en aning. Hur skulle en liten dyngsprättare på det sydsvenska plattlandet kunna känna igen en utförslöpa ?Infra skrev:Så det där med utförslöpa vet jag inte om det
är sant.
Skulle en sådan vandrande skämtartikel få syn på en nedförsbacke skulle han förmodligen kasta sig ner på marken och hålla sig fast i gräset för att inte riskera ramla av moder jord.
Det hindrar naturligtvis inte den lille krabaten att i vanlig ordning fantisera hej vilt, men sanningshalten i hans galna fantasier är allt som oftast ospårbar
Det låter väldigt bittert hos dårvänstern infra och foliet.... inget nytt där hos de krakarna.
Så Ygemans opinionsfläsk är en fantasi? tyvärr har foliet fel som alltid, Ygeman gjorde detta populistiska utspel just för att försöka lugna opinionen.
Raset mot skithålet fortsätter, dumsvensson sover vidare.
Förr var de enda konflikterna i Sverige lätt ideologiska, hur hög ska skatten vara, hur mycket ska staten bestämma över människors liv, hur mycket bidrag ska de som inte vill jobba få osv osv.
De är närmast patetiska och ovidkommande frågor ställt i ljuset av vad som hänt de sista åren, och följdaktligen är det helt tyst om dessa frågor numera.
Så Ygemans opinionsfläsk är en fantasi? tyvärr har foliet fel som alltid, Ygeman gjorde detta populistiska utspel just för att försöka lugna opinionen.
Raset mot skithålet fortsätter, dumsvensson sover vidare.
Förr var de enda konflikterna i Sverige lätt ideologiska, hur hög ska skatten vara, hur mycket ska staten bestämma över människors liv, hur mycket bidrag ska de som inte vill jobba få osv osv.
De är närmast patetiska och ovidkommande frågor ställt i ljuset av vad som hänt de sista åren, och följdaktligen är det helt tyst om dessa frågor numera.
Det är inte Ygeman som fantiserar, det är du själv nu igen.RedMentalCase skrev:Så Ygemans opinionsfläsk är en fantasi? tyvärr har foliet fel som alltid, Ygeman gjorde detta populistiska utspel just för att försöka lugna opinionen.
Ovanstående är inget annat än en hejdundrande fantasiRedMentalCase skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithål
I och för sig förenklar du tillvaron en aning med detta påstående, men du är sanningen på spåret. Jag har under ett flertal år upplyst dig om att rövarregeringen Reinfeldt fokuserade på att flytta konfliktytan i det svenska samhället. Istället för en naturlig intressekonflikt mellan rika och fattiga återfinner vi idag en mycket onaturlig sådan mellan fattiga och ännu fattigare. Ingen håller ett öga på utsugare och rovdjurskapitalister längre. Att små dumskallar som du lovsjungit utvecklingen är beklämmande. Dock ger nedanstående formulering upphov till ett litet hopp....RedMentalCase skrev:Förr var de enda konflikterna i Sverige lätt ideologiska, hur hög ska skatten vara, hur mycket ska staten bestämma över människors liv, hur mycket bidrag ska de som inte vill jobba få osv osv.
Och högerkrafterna i samhället jublar hela dagen lång.RedMentalCase skrev:De är närmast patetiska och ovidkommande frågor ställt i ljuset av vad som hänt de sista åren, och följdaktligen är det helt tyst om dessa frågor numera.
- Inlägg 10
Sv: Hur gick det med "opinionsfläsket" ?
formsvackan skrev:Det är inte Ygeman som fantiserar, det är du själv nu igen.RedMentalCase skrev:Så Ygemans opinionsfläsk är en fantasi? tyvärr har foliet fel som alltid, Ygeman gjorde detta populistiska utspel just för att försöka lugna opinionen.Ovanstående är inget annat än en hejdundrande fantasiRedMentalCase skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithålI och för sig förenklar du tillvaron en aning med detta påstående, men du är sanningen på spåret. Jag har under ett flertal år upplyst dig om att rövarregeringen Reinfeldt fokuserade på att flytta konfliktytan i det svenska samhället. Istället för en naturlig intressekonflikt mellan rika och fattiga återfinner vi idag en mycket onaturlig sådan mellan fattiga och ännu fattigare. Ingen håller ett öga på utsugare och rovdjurskapitalister längre. Att små dumskallar som du lovsjungit utvecklingen är beklämmande. Dock ger nedanstående formulering upphov till ett litet hopp....RedMentalCase skrev:Förr var de enda konflikterna i Sverige lätt ideologiska, hur hög ska skatten vara, hur mycket ska staten bestämma över människors liv, hur mycket bidrag ska de som inte vill jobba få osv osv.Och högerkrafterna i samhället jublar hela dagen lång.RedMentalCase skrev:De är närmast patetiska och ovidkommande frågor ställt i ljuset av vad som hänt de sista åren, och följdaktligen är det helt tyst om dessa frågor numera.
Ånej foliekorken har vaknat.
Somna om är du snäll!
- Inlägg 11
formsvackan skrev:Det är inte Ygeman som fantiserar, det är du själv nu igen.RedMentalCase skrev:Så Ygemans opinionsfläsk är en fantasi? tyvärr har foliet fel som alltid, Ygeman gjorde detta populistiska utspel just för att försöka lugna opinionen.Ovanstående är inget annat än en hejdundrande fantasiRedMentalCase skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithålI och för sig förenklar du tillvaron en aning med detta påstående, men du är sanningen på spåret. Jag har under ett flertal år upplyst dig om att rövarregeringen Reinfeldt fokuserade på att flytta konfliktytan i det svenska samhället. Istället för en naturlig intressekonflikt mellan rika och fattiga återfinner vi idag en mycket onaturlig sådan mellan fattiga och ännu fattigare. Ingen håller ett öga på utsugare och rovdjurskapitalister längre. Att små dumskallar som du lovsjungit utvecklingen är beklämmande. Dock ger nedanstående formulering upphov till ett litet hopp....RedMentalCase skrev:Förr var de enda konflikterna i Sverige lätt ideologiska, hur hög ska skatten vara, hur mycket ska staten bestämma över människors liv, hur mycket bidrag ska de som inte vill jobba få osv osv.Och högerkrafterna i samhället jublar hela dagen lång.RedMentalCase skrev:De är närmast patetiska och ovidkommande frågor ställt i ljuset av vad som hänt de sista åren, och följdaktligen är det helt tyst om dessa frågor numera.
Du är en totalblåst jubelåsna helt oförmögen till debatt eller eget tänkande, varför försöker du svara öht???
Ygeman sa att det skulle utvisas 80.000 flyktingar ,jag frågar hur det gått med detta dravel han framförde för att lugna opinionen, du svammlar om fantasi din knäppgök.
- Inlägg 12
Ygeman har ingenting att göra med dina fantasier.RedMentalCase skrev:Ygeman sa att det skulle utvisas 80.000 flyktingar ,jag frågar hur det gått med detta dravel han framförde för att lugna opinionen, du svammlar om fantasi din knäppgök.
Ovanstående är inget annat än en hejdundrande fantasi. Sverige går faktiskt ganska bra nuRedMentalCase skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithål.
Raset mot skithålet fortsätter.
http://www.ekonomifakta.se/
Kan du inte be någon vuxen att läsa och berätta för dig.
- Inlägg 13
formsvackan skrev:Ygeman har ingenting att göra med dina fantasier.RedMentalCase skrev:Ygeman sa att det skulle utvisas 80.000 flyktingar ,jag frågar hur det gått med detta dravel han framförde för att lugna opinionen, du svammlar om fantasi din knäppgök.Ovanstående är inget annat än en hejdundrande fantasi. Sverige går faktiskt ganska bra nuRedMentalCase skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithål.
- Inlägg 14
formsvackan skrev:Ygeman har ingenting att göra med dina fantasier.RedMentalCase skrev:Ygeman sa att det skulle utvisas 80.000 flyktingar ,jag frågar hur det gått med detta dravel han framförde för att lugna opinionen, du svammlar om fantasi din knäppgök.Ovanstående är inget annat än en hejdundrande fantasi. Sverige går faktiskt ganska bra nuRedMentalCase skrev:Sverige har börjat en utförslöpa ner i ett skithål.
lol
Be nån med hjärna förklara för dig foliet att om jag vet att Sverige är på fel spår så är det så, vad du tycker får stå för dig
, du är så sinnesslö att du inte vet vad debatt och åsikter är. Bara ett miffo kallar en välunderbyggd åsikt till sanning gränsande visshet för fantasi
Folk med mer än 50 i IQ har ju förstånd att se lite längre än näsan räcker, de kostnader som dessa flyktingar drar med sig blir ett enormt aber för vårt välstånd.
Jag trodde du inte gillade kvartalsrapporter?
http://tino.us/2015/12/nationalekonomer-om-invandringens-ekonomi/
" det går bra nu.. just denna timma, . vad som händer imorron skiter vi vänstermuppar i.... vi är ju redan så senila och förvirrade att framtiden den skiter vi i..." så resonerar den typiske dummuppen.
- Inlägg 15
Aha, du VET alltså att Sverige är på väg ner i ett skithål. Det kan inte tolkas som annat än att du bara fantiserar om din vetskap.RedMentalCase skrev:Be nån med hjärna förklara för dig foliet att om jag vet att Sverige är på fel spår så är det så, vad du tycker får stå för dig
Aha, nu är det bara "till sanning gränsande visshet" (vad det nu är för något) som gäller.RedMentalCase skrev:Bara ett miffo kallar en välunderbyggd åsikt till sanning gränsande visshet för fantasi
Vet du eller vet du inte ? Att du dessutom skulle kunna presentera en välunderbyggd åsikt är en total omöjlighet då du alltid låter dina fantasier lura ut dig på djupt vatten allt som oftast
Invandraren Tino Sanandaji som du nu lutar dig mot hävdar också att svenskarna kan komma att vara i minoritet i Sverige redan 2025. Är även detta "en välunderbyggd åsikt, till sanning gränsande visshet" som du också delar ?
- Inlägg 16
formsvackan skrev:Aha, du VET alltså att Sverige är på väg ner i ett skithål. Det kan inte tolkas som annat än att du bara fantiserar om din vetskap.RedMentalCase skrev:Be nån med hjärna förklara för dig foliet att om jag vet att Sverige är på fel spår så är det så, vad du tycker får stå för digAha, nu är det bara "till sanning gränsande visshet" (vad det nu är för något) som gäller.RedMentalCase skrev:Bara ett miffo kallar en välunderbyggd åsikt till sanning gränsande visshet för fantasi
Vet du eller vet du inte ? Att du dessutom skulle kunna presentera en välunderbyggd åsikt är en total omöjlighet då du alltid låter dina fantasier lura ut dig på djupt vatten allt som oftast
Invandraren Tino Sanandaji som du nu lutar dig mot hävdar också att svenskarna kan komma att vara i minoritet i Sverige redan 2025. Är även detta "en välunderbyggd åsikt, till sanning gränsande visshet" som du också delar ?
Det är svårt att vinna en debatt mot en påläst intelligent människa,
och sen har vi såna som dig foliet, då måste man säga att det är nästintill omöjligt att överbevisa nåt för en idiot i en debatt.
Bara ett miffo debatterar som du, varför ska jag försvara dina fantasier om Sanadaji? Frågan är retorisk din vrickade senile gubbe.
Den här debatten handlar om att Ygeman slängt fram ett opinionsfläsk där han lallar om att utvisa 80.000 flyktingar,du verar helt insnärjd i din tvångströja .
- Inlägg 17
Om du hade nöjt dig med detta hade du kanske kommit lindrigare undan. Ditt oemotståndliga behova av att ideligen kasta in galna fantasier i alla resonemang gör att fokus flyttas till dessa då din konstnärliga verbala ådra är allom bekant.RedMentalCase skrev:Den här debatten handlar om att Ygeman slängt fram ett opinionsfläsk där han lallar om att utvisa 80.000 flyktingar
Du skulle ha struntat i utförsbackar och skithål och istället koncentrerat dig på Ygemans 80.000. Om du, likt mig och många andra anser att den siffran är orealistiskt hög kanske du också skulle ha låtit bli att bjuda över. Dina 140.000 är ännu svåruppnåeligare.
Jag är fortfarande nyfiken på vad du menar med "till sanning gränsande visshet".
Menar du att det du vet inte är riktigt sant, bara nästan. Är det så ?
- Inlägg 18
formsvackan skrev:Om du hade nöjt dig med detta hade du kanske kommit lindrigare undan. Ditt oemotståndliga behova av att ideligen kasta in galna fantasier i alla resonemang gör att fokus flyttas till dessa då din konstnärliga verbala ådra är allom bekant.RedMentalCase skrev:Den här debatten handlar om att Ygeman slängt fram ett opinionsfläsk där han lallar om att utvisa 80.000 flyktingar
Du skulle ha struntat i utförsbackar och skithål och istället koncentrerat dig på Ygemans 80.000. Om du, likt mig och många andra anser att den siffran är orealistiskt hög kanske du också skulle ha låtit bli att bjuda över. Dina 140.000 är ännu svåruppnåeligare.
Jag är fortfarande nyfiken på vad du menar med "till sanning gränsande visshet".
Menar du att det du vet är nästan sant. Är det så ?
Kommit lindrigare undan?? Gapskratt, tror du att jag eller nån annan bryr sig om ditt förvirrade senila dravel och fokusförskjutande.
Som vanligt kan inte dumvänstern debattera, ohjälpligt fast i sin egen dumhet är vad ni är, det finns ju en anledning till att folk som exempelvis rc skapar slutna facebooksidor där man för fram sitt dravel.
Ygemans skitsnack om att utvisa 80.000 är en skam för demokratin, han är inte lika dum i huvet som dumvänstern och VET att det han säger bara är för att försöka lugna ett begynnande uppvaknande i opinionen. Få eller inga journalister har granskat det.
Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid , ett Sverige med välstånd utöver det vanliga, skithål är ju relativt men det är nog verklgit få av ursvenskarna som är beredda att acceptera den framtid som förmodligen är ofrånkomlig.
http://intelligencewatch.org/
http://www.alingsastidning.se/2015/08/analys-av-sveriges-framtid/
- Inlägg 19
Då måste väl du vara nöjd. Du har ju ända sedan du var en liten Awfultruth på AB Forum ylat över nödvändigheten att minska välfärden i vårt svenska samhälle.RedMentalCase skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.
Nu vet jag inte vilka du menar med begreppet ursvenskar, men skit i det för det gör nog ingen annan heller.RedMentalCase skrev:skithål är ju relativt men det är nog verklgit få av ursvenskarna som är beredda att acceptera den framtid som förmodligen är ofrånkomlig.
Den svenska valmanskåren har dock accepterat en ny fördelning av välståndet, på den allmänna välfärdens bekostnad. Enligt ditt resonemang torde valmanskåren då inte innehålla speciellt många ursvenskar något som kanske skrämmer dig. Är du rädd för att hamna på Skansen ?
- Inlägg 20
DSM skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.
Vi har vant oss sen 50 år vid ett blandat samhälle där alla får plats.
Greker, turkar och finnar har hjälpt oss att bygga bilar som sålts på
export och ökat landets BNP. Italienarna och andra har bakat pizza
åt oss som vi med välsmak har inmundigat.
Vad menar du att vi vant oss vid? En ropandes röst i öknen som din.
Ensamhetens vrål. Mest glädjande är att du av pur snålhet arbetar
bort din pension. På så sätt ligger du oss andra inte till last innan du
lägger näsan i vädret.
Föreställ er ett sånt här svar: "Varför får jag inte ligga er till last när
flyktingarna får det? Det är orättvist. Är inte jag lika mycket värd som
andra människor? Snyft
- Inlägg 21
Infra skrev:DSM skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.
lägger näsan i vädret.
andra människor? Snyft
Skall du inte rasistanklaga?
Du är sååå pinsam infra.
- Inlägg 22
Det där sved bestämt?redalert skrev:Infra skrev:DSM skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.
lägger näsan i vädret.
andra människor? Snyft
Skall du inte rasistanklaga?
Du är sååå pinsam infra.
- Inlägg 23
Infra skrev:DSM skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.
lägger näsan i vädret.
andra människor? Snyft
Ditt sinnesslöa dravel är inte värt ett seriöst svar, skaffa dig erfoderliga mediciner mot dina förvirrade svammel.
Finnar och Italienare? du är svårt störd.
- Inlägg 24
formsvackan skrev:Då måste väl du vara nöjd. Du har ju ända sedan du var en liten Awfultruth på AB Forum ylat över nödvändigheten att minska välfärden i vårt svenska samhälle.RedMentalCase skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.Nu vet jag inte vilka du menar med begreppet ursvenskar, men skit i det för det gör nog ingen annan heller.RedMentalCase skrev:skithål är ju relativt men det är nog verklgit få av ursvenskarna som är beredda att acceptera den framtid som förmodligen är ofrånkomlig.
Den svenska valmanskåren har dock accepterat en ny fördelning av välståndet, på den allmänna välfärdens bekostnad. Enligt ditt resonemang torde valmanskåren då inte innehålla speciellt många ursvenskar något som kanske skrämmer dig. Är du rädd för att hamna på Skansen ?
Det är nästan lika svårt att bemöta ditt dravel som det är meningslöst att bemöta infras.
Jag skrev välstånd. Du har alltså fel.
Du ljuger om att jag inte vill ha välfärd. Du har alltså fel även där.
Den Svenska valmanskåren har inte alls accepterat en fördelning av vårt välstånd av så enorma proportioner till "flyktingar" från mellanöstern. Var har du varit de sista åren? under din sten som vanligt???
http://www.svensktidskrift.se/utvecklas-sverige-at-ratt-eller-fel-hall/
http://www.ipsos.se/160708-DN-Ipsos-utvecklingen-i-Sverige
juli. 30 procent av väljarna tycker att utvecklingen i landet går åt rätt håll, en statistiskt signifikant ökning jämfört med senaste undersökningen i juni 2015. Andelen som tycker att utvecklingen i landet går åt fel håll är fortfarande betydligt högre, 50 procent.
Har det någonsin tidigare i modern historia varit en majoritet av svenskarna som så ofta tyckt att utvecklingen gått åt fel håll???
Om du klarar av det är du välkommen fram från den sten du krupit under.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 25
RedMentalCase skrev:Infra skrev:DSM skrev:Sveriges famtid är verkligen hotad, åtminstone det Sverige vi vant oss vid, ett Sverige med välstånd utöver det vanliga.
lägger näsan i vädret.
andra människor? Snyft
Ditt sinnesslöa dravel är inte värt ett seriöst svar, skaffa dig erfoderliga mediciner mot dina förvirrade svammel.
Finnar och Italienare? du är svårt störd.
lol