Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
R.O.F.L
RedMentalCase
lazy
Infra
8 posters

Islamofobi bakom ministeroffer.

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Islamofobi bakom ministeroffer. - Sida 2 Empty Sv: Islamofobi bakom ministeroffer.

Inlägg  Sniperace 2016-04-19, 12:00

Romson uttalande om 9/11 som olycka borde rendera hennes snara avgång, tänk vilket liv det skulle bli om någon kallade Breivik mördande för olyckshändelse.

Eller om Mangs mördande var olyckshändelser.
    Hennes förvirrade svar på vad hon menade är inte ett dugg trovärdigt då hon i mångt och mycket kommit med många liknande
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Islamofobi bakom ministeroffer. - Sida 2 Empty Knas

Inlägg  Secrist 2016-04-19, 12:54

Vet svenska föräldrar alltid vad deras barn gör - var deras barn är?

När det handlar om 6-åringar så vet de flesta svenska föräldrar vad ungarna gör och var de är.

Du tror inte att traumatiserade barn kan ta egna initiativ för att bekämpa ondska?

Hur kan 6-åringar ta initiativ till detta? Rolling Eyes

Sniperace
    Sniperace

Islamofobi bakom ministeroffer. - Sida 2 Empty Sv: Islamofobi bakom ministeroffer.

Inlägg  Sniperace 2016-04-19, 14:09

Secrist skrev:Vet svenska föräldrar alltid vad deras barn gör - var deras barn är?

När det handlar om 6-åringar så vet de flesta svenska föräldrar vad ungarna gör och var de är.

Du tror inte att traumatiserade barn kan ta egna initiativ för att bekämpa ondska?

Hur kan 6-åringar ta initiativ till detta?  Rolling Eyes

Jag tror knappast att svenska sexåringar springer i främsta leden vid kravaller och kastar sten eller bebsinbomber mot poliser och inte heller är de med i sådana för att knivhugga poliser och föräldrarnas åsiktsmotståndare.
    Detta är nog en ren palestinsk sedvänja pga just den indoktrinering av Dem som sker från redan i spädbarnsåldern
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2016-04-19, 14:25

redalert skrev:När skall dom kicka Romson?
    Är det detta som kallas demokrati när dylika personer får viktiga poster i landet?
    Vem eller vilka kräver så att Kaplan, Romson osv.....skall få dessa poster?
    Vet inte om det är den typen av demokrati som jag strävar efter. affraid

Frågan är hur ett sånt gäng öht. kunde bli statsråd, Sveriges sämsta regering någonsin med en svag och oduglig försteminister.

Du har rätt. demokratin i Sverige är ingen höjdare just nu, allaiansen står inte utan skuld som stod sidan om och lät det ske.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2016-04-19, 14:33

RedMentalCase skrev:
    redalert skrev:När skall dom kicka Romson?
    Är det detta som kallas demokrati när dylika personer får viktiga poster i landet?
    Vem eller vilka kräver så att Kaplan, Romson osv.....skall få dessa poster?
    Vet inte om det är den typen av demokrati som jag strävar efter. affraid

Frågan är hur ett sånt gäng öht. kunde bli statsråd,  Sveriges sämsta regering någonsin med en svag och oduglig försteminister.

Du har rätt. demokratin i Sverige är ingen höjdare just nu, allaiansen står inte utan skuld som stod sidan om och lät det ske.

MP är nere på 4.6% i Sentios aprilmätning och den är genomförd före "Kaplangate," Novus snabbundersökning igår visade att 44% hade tappat förtroendet för MP efter "Kaplangate."

Med lite tur efter Romsons "11 september-olyckan" och Per Gahrtons uttalande i TV idag om att det är den israeliska regeringen som ligger bakom Kaplans avgång så kanske vi slipper dem efter nästa val. Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2016-04-19, 14:35

Jag ställer mig frågan var alla dumskallarna är som HADE förtroende för MP,  jag har länge tyckt att det är alldeles solklart vad MP är för ett parti numera.
    Islamistkramare.

Det är möjligt att de är islamistkramare på grund av dumhet och okunnighet men ändå.

Kolla på det här och säg sen inte att det är el att kalla miljöpartister för lobotomerade femtekolonnare...

https://www.youtube.com/watch?v=_rWMbIS7PUQ

hmm 20 32.... hmm
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2016-04-19, 21:36

Infra skrev:"Tredje högsta chef för svensk demokrati är en man som heter Björn Söder.

Han har i egenskap av politiker umgåtts med en medlem i Waffen-SS, Frans Schönhuber, vilket finns dokumenterat.

Vi pratar här om den organisation som är direkt ansvarig för utrotandet av sex miljoner judar i Europa.

Jag upprepar: Direkt ansvarig för Förintelsen. Leder arbetet i Sveriges riksdag. Efter Kaplans avgång är det verkligen läge att agera mot denna spya på den svenska demokratin.

Vi kanske inte kan förvänta oss något stöd från Fredrick Federley, Fredrik Malm och Niklas Svensson i den här frågan. Det vita etablissemang som drevat mot Kaplan kommer aldrig att skriva debattartiklar och indignerade twitterutrop mot Söder. De anser honom säkert vara olämplig, men de kommer aldrig att bli upprörda på riktigt.

Jag önskar att jag förstod varför".

Så skriver bland annat, Martin AAgard i Aftonbladet, på ledarplats.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article22655414.ab

Och vad är det för halleballo om att Kaplan "flera gånger" har träffat
    Erdogans man i Sverige? Det har väl för fan Carl Bildt också gjort. Det
    är inget suspekt med att vara för en utvidgning av EU med Turkiet i fållan.
    Vissa krafter i EU och i Sverige är av den uppfattningen bara, antigen
    man heter Bildt eller Kaplan. Litet får man väl ändå ge sej i hetsen
    mot Mehmet Kaplan. Fullt rumsrent och demokratiskt  alltså, att vara
    för en turkutvidgning. En sån stödjer även jag. Ren islamofobi, alltså.
    Kan vi ta in Ungern så........Rena fascistregimer går tydligen bra.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2016-04-19, 21:54

RedMentalCase skrev:Jag ställer mig frågan var alla dumskallarna är som HADE förtroende för MP,  jag har länge tyckt att det är alldeles solklart vad MP är för ett parti numera.
    Islamistkramare.

Det är möjligt att de är islamistkramare på grund av dumhet och okunnighet men ändå.

Kolla på det här och säg sen inte att det är el att kalla miljöpartister för lobotomerade femtekolonnare...

hmm  20        32....  hmm  

lol! Finns bara ett ord för detta, jisses! Laughing
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2016-04-19, 22:01

lazy skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag ställer mig frågan var alla dumskallarna är som HADE förtroende för MP,  jag har länge tyckt att det är alldeles solklart vad MP är för ett parti numera.
    Islamistkramare.

lol!  Finns bara ett ord för detta, jisses!  Laughing

Otroligt att det finns folk som lyssnar på den jidderpellen. Shocked
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2016-04-19, 22:11

redalert skrev:
    lazy skrev:
    Islamistkramare.

lol!  Finns bara ett ord för detta, jisses!  Laughing

Otroligt att det finns folk som lyssnar på den jidderpellen. Shocked

Borde inte Löfven "entlediga" hela j-a Miljöpartiet nu? Nej, "gummiryggen" vill tydligen ha kvar makten till vilket pris som helst, otroligt!

Jag hade aldrig velat bli ihågkommen som den absolut sämsta regeringschefen (med liten bokstav) genom tiderna.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2016-04-19, 22:14

När t.o.m Anders Lindberg, Mona S adept skriver som han gör:

19 april 2016. Kaplans avgång

Det går liksom inte att snacka bort eller skylla på media. Mehmet Kaplan blev en belastning för regeringen på grund av middagen där högerextrema Grå vargarna deltog och efter uttalanden där han jämförde Israel med Nazityskland.

Nu försöker olika grupper, långt ut på högerkanten men även självutnämnda försvarare av Kaplan, säga att avgången handlar om islam som religion. Frågan ställs: kan man vara muslim och sitta i Sveriges regering?

Svaret är ja.

Däremot kan ett statsråd inte göra bort sig för många gånger och en rödgrön minister kan inte ha samröre med högerextrema eller antisemitiska grupper.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article22657537.ab
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2016-04-19, 22:59

Infra skrev:
    Infra skrev:"Tredje högsta chef för svensk demokrati är en man som heter Björn Söder.

Han har i egenskap av politiker umgåtts med en medlem i Waffen-SS, Frans Schönhuber, vilket finns dokumenterat.

Vi pratar här om den organisation som är direkt ansvarig för utrotandet av sex miljoner judar i Europa.

Jag upprepar: Direkt ansvarig för Förintelsen. Leder arbetet i Sveriges riksdag. Efter Kaplans avgång är det verkligen läge att agera mot denna spya på den svenska demokratin.

Vi kanske inte kan förvänta oss något stöd från Fredrick Federley, Fredrik Malm och Niklas Svensson i den här frågan. Det vita etablissemang som drevat mot Kaplan kommer aldrig att skriva debattartiklar och indignerade twitterutrop mot Söder. De anser honom säkert vara olämplig, men de kommer aldrig att bli upprörda på riktigt.

Jag önskar att jag förstod varför".

Så skriver bland annat, Martin AAgard i Aftonbladet, på ledarplats.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article22655414.ab

Och vad är det för halleballo om att Kaplan "flera gånger" har träffat
    Erdogans man i Sverige? Det har väl för fan Carl Bildt också gjort. Det
    är inget suspekt med att vara för en utvidgning av EU med Turkiet i fållan.
    Vissa krafter i EU och i Sverige är av den uppfattningen bara, antigen
    man heter Bildt eller Kaplan. Litet får man väl ändå ge sej i hetsen
    mot Mehmet Kaplan. Fullt rumsrent och demokratiskt  alltså, att vara
    för en turkutvidgning. En sån stödjer även jag. Ren islamofobi, alltså.
    Kan vi ta in Ungern så........Rena fascistregimer går tydligen bra.

Den samlade bedömningen är att islamisten Kaplan har bedrivit en parallell utrikespolitik med en islamistisk agenda. Det är den bedömningen man har gjort.
    Har svetsarn missbedömt Mehmet?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2016-04-19, 23:22

A leading Swedish lawmaker pulled her own Trump-esque 9/11 gaffe on Tuesday, referring to the Sept. 11 terrorist attacks as “accidents.”

Deputy Prime Minister Åsa Romson was heaping praise on a Green Party colleague’s work with Muslim groups, when she used the Swedish word “olyckor,” or accidents, to describe the day terrorists deliberately slammed jet planes into the Twin Towers and the Pentagon.

“He has been chairman of Young Muslims in tough situations like the September 11 accidents and similar,” Romson told public broadcaster SVT’s show ”Gomorron Sverige” (“Good Morning Sweden”), according to the Local.

http://nypost.com/2016/04/19/swedish-deputy-pm-calls-911-an-accident/?utm_source=email&utm_medium=site%20buttons&utm_campaign=site%20buttons

Jag tror att Sveriges regering kan vinka goodbye till en plats i FN:s säkerhetsråd. Wink
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2016-04-20, 08:03

lazy skrev:A leading Swedish lawmaker pulled her own Trump-esque 9/11 gaffe on Tuesday, referring to the Sept. 11 terrorist attacks as “accidents.”

Deputy Prime Minister Åsa Romson was heaping praise on a Green Party colleague’s work with Muslim groups, when she used the Swedish word “olyckor,” or accidents, to describe the day terrorists deliberately slammed jet planes into the Twin Towers and the Pentagon.

“He has been chairman of Young Muslims in tough situations like the September 11 accidents and similar,” Romson told public broadcaster SVT’s show ”Gomorron Sverige” (“Good Morning Sweden”), according to the Local.

http://nypost.com/2016/04/19/swedish-deputy-pm-calls-911-an-accident/?utm_source=email&utm_medium=site%20buttons&utm_campaign=site%20buttons

Jag tror att Sveriges regering kan vinka goodbye till en plats i FN:s säkerhetsråd.  Wink

Denna regeringen är ett skämt. GP framstår ju som en landsfader vid jämförelse.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2016-04-20, 08:24

Avgrunden öppnas

LEDARE. MP:s medverkan i regeringen är ett haveri. Vem hinner göra slut på det först?

Skriver Dagens industri.

Är inte detta ett aktivt val i och med decemberöverenskommelsen?

Vad som helst för att stänga ute sd.

Inte utan att man tröttnat på denna lekstuga som kallas riksdag, amatörer och noviser så långt ögat når. affraid No Shocked
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2016-04-20, 10:20

redalert skrev:

Avgrunden öppnas

LEDARE. MP:s medverkan i regeringen är ett haveri. Vem hinner göra slut på det först?

Skriver Dagens industri.

Är inte detta ett aktivt val i och med decemberöverenskommelsen?

Vad som helst för att stänga ute sd.

Inte utan att man tröttnat på denna lekstuga som kallas riksdag, amatörer och noviser så långt ögat når. affraid No Shocked

Det känns lite som att man accepterar vad som helst för att stänga ute SD. Hellre att Sveriges ekonomi och samhälle går ner i avloppet än att ens överväga att prata med SD.
    Secrist
    Secrist

Islamofobi bakom ministeroffer. - Sida 2 Empty Yasri Khan (MP) vägrar ta kvinnlig reporter i hand

Inlägg  Secrist 2016-04-20, 10:24

Miljöpartiet går från klarhet till klarhet. Laughing

TV4 Nyheterna intervjuade Yasri Khan (MP), kandidat till partistyrelsen och ordförande för Svenska muslimer för fred och rättvisa, med anledning av Mehmet Kaplans avgång.

I samband med intervjun vägrade Khan ta den kvinnliga reportern i hand.

Det är för intimt, tycker han.

– Det är ett personligt val, säger Yasri Khan till Sveriges Radio.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22664424.ab
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-04-20, 10:49

lazy skrev:A leading Swedish lawmaker pulled her own Trump-esque 9/11 gaffe on Tuesday, referring to the Sept. 11 terrorist attacks as “accidents.”

Jag tror att Sveriges regering kan vinka goodbye till en plats i FN:s säkerhetsråd.  Wink
    Eller också får denna önskan bifall från de flesta islamiststaterna, och deras medlöpare..
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-04-20, 10:51

Secrist skrev:Miljöpartiet går från klarhet till klarhet. Laughing

TV4 Nyheterna intervjuade Yasri Khan (MP), kandidat till partistyrelsen och ordförande för Svenska muslimer för fred och rättvisa, med anledning av Mehmet Kaplans avgång.

Och det bör väl vara detsamma om andra han vill ta i hand vägrar för att han är muslim och därmed oren enligt personligt val.... :-)
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2016-04-20, 10:57

Sniperace skrev:

Och det bör väl vara detsamma om andra han vill ta i hand vägrar för att han är muslim och därmed oren enligt personligt val.... :-)

Blir han sugen av ett handslag med en kvinna? Shocked

Ja vem blir inte det? Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-04-20, 11:25

redalert skrev:
    Sniperace skrev:

Han är väl rädd att inte kunna behärska sina djuriska lustar om han berör en kvinna.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2016-04-20, 12:04

Sniperace skrev:
    redalert skrev:
    Sniperace skrev:

Han är väl rädd att inte kunna behärska sina djuriska lustar om han berör en kvinna.

Fram för fler handslag med kvinnor.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-04-20, 12:18

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2016-04-20, 15:02

Sniperace skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22666780.ab
    Ännu en fanatiker borta!  :-)

Det fanns alltså en gräns även för MP, eller har Löfven trots allt tagit Romson och Fridolin i örat? Suspect
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2016-04-20, 16:03

Sniperace skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22666780.ab
    Ännu en fanatiker borta!  :-)
    Hur nära Tramadoltrollet är den absoluta avgrunden då det
    gäller Alzheimer framgår med all önskvärd tydlighet då han
    kallar Mehmed för "fanatiker". Maken till överord har vi inte
    hört sedan Aktuellt i måndags där den oärlige och falske Jan
    Björklund stod och beljög Mehmed så det hette duga, på bästa
    sändningstid.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:06