Men vänta nu vem betalar?
Vem försöker man lura?
Är du en av de som går på det infra?
ericTheDog skrev:Jag är övertygad om att herr foliehatt går på detta.
RedMentalCase skrev:Närmast en symbolhandling som görs för de egna råkorkade väljarna, slå mot kapitalismen låter ju bra för de råkorkade vänstermupparna.
Sen att flyktingpolitikwen kostar typ 100 miljarder om året , det sopas under mattan.
redalert skrev:De är sanslösa Magdalena och Ulla Andersson nu skall de höja skatten för bankerna de rika kapitalistsvinen och satsa på sjukvården, skolan och äldrevården är det inte gulligt så säg?
Vem försöker man lura?
Secrist skrev:redalert skrev:De är sanslösa Magdalena och Ulla Andersson nu skall de höja skatten för bankerna de rika kapitalistsvinen och satsa på sjukvården, skolan och äldrevården är det inte gulligt så säg?
Vem försöker man lura?
De rödgröna är desperata. För att dölja att asylpolitiken kostar enorma pengar så letar man intensivt efter nya skatteintäkter.
Du ska glädjas åt att de i såna fall letar på rätt ställe.Secrist skrev:redalert skrev:De är sanslösa Magdalena och Ulla Andersson nu skall de höja skatten för bankerna de rika kapitalistsvinen och satsa på sjukvården, skolan och äldrevården är det inte gulligt så säg?
Vem försöker man lura?
De rödgröna är desperata. För att dölja att asylpolitiken kostar enorma pengar så letar man intensivt efter nya skatteintäkter.
Infra skrev:Ett av de bästa förslagen sedan regeringen Löfven tillträdde.
Inga kunder borde behöva drabbas, av ett större skatteuttag
på banker. Inte efter deras presenterade miljardvinster för
de första kvartalen.
Att SN och BH gnäller kan vi lugnt bortse ifrån. De gnäller
alltid. Värre var det alliansen gjorde: lånade utomlands och sänkte
skatter för banker och andra besuttna.
Detta var verkligen ett glädjebesked till Sveriges skattebetalare:
att man tänker plocka skatter där pengar finns. Alliansen gjorde
tvärt om.
Vad är det som du inte begriper denna gång ?ericTheDog skrev:Jag är övertygad om att herr foliehatt går på detta.
Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?lazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
formsvackan skrev:Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?lazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?[/quotelazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
... och med detta vill du ha sagt vad då ? Att jag är en gammal råkorkad sektkommunist som inte begriper att din och Byrackans berömda marknad inte gäller bankirer utan dessa får alltid lasta alla kostnader på kunder och skattebetalare ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?lazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
lol
formsvackan skrev:... och med detta vill du ha sagt vad då ? Att jag är en gammal råkorkad sektkommunist som inte begriper att din och Byrackans berömda marknad inte gäller bankirer utan dessa får alltid lasta alla kostnader på kunder och skattebetalare ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?lazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
lol
Var litet försiktig nu så du inte stoppar in näsan i ett getingbo, ännu en gång
Infra skrev:Du ska glädjas åt att de i såna fall letar på rätt ställe.Secrist skrev:redalert skrev:De är sanslösa Magdalena och Ulla Andersson nu skall de höja skatten för bankerna de rika kapitalistsvinen och satsa på sjukvården, skolan och äldrevården är det inte gulligt så säg?
Vem försöker man lura?
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?lazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
lol
Förluster ? Våra storbanker har gjort 20 miljarder i vinst under första kvartalet.Sniperace skrev:Ges bankerna högre skatter kommer de höja avgifterna försatt täcka dessa förluster.
Naturligtvis kommer bankerna att föra över "kostnaderna" på kunder och skattebetalare i vanlig ordning. Detta trots att det är dessa som får bekosta eventuella förluster som bankirernas girighet kan förorsaka.Sniperace skrev:Om inte där görs någon lag mot detta, tror du det skulle ske?
Inte alls. Ger du dig in i detta kommer du garanterat att bli osams med dig själv och dina tidigare fantasier igen. Förnekandet kommer att kunna nå hittills outforskade områdenRedMentalCase skrev: ... getingboet är väl det som snurrar runt i skallen på dig.
formsvackan skrev:Förluster ? Våra storbanker har gjort 20 miljarder i vinst under första kvartalet.Sniperace skrev:Ges bankerna högre skatter kommer de höja avgifterna försatt täcka dessa förluster.Naturligtvis kommer bankerna att föra över "kostnaderna" på kunder och skattebetalare i vanlig ordning. Detta trots att det är dessa som får bekosta eventuella förluster som bankirernas girighet kan förorsaka.Sniperace skrev:Om inte där görs någon lag mot detta, tror du det skulle ske?
Om era teorier om bankernas agerande på den fantastiska fria marknaden hade någon som helst substans borde väl konkurrensen dem emellan förhindra den avgiftshöjning ni nu tror kommer.
När bolagsskatten sänktes borde väl bankerna sänkt avgifter och räntor, men något sådant får man nog leta i RMC:s fantasigenerator efter. När/om nu en bankskatt införs behövs nog inte det.
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Jaha, varför skulle du "drabbas" av några sådana ?lazy skrev:Jag tackar för högre avgifter i min bank.
lol