Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
RedCloud
Dao
6 posters

    Åter: Sjukförsäkringarna!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  Dao 2010-03-06, 09:45

    Det är alltid intressant att ta del av facktidsskrifterna vad gäller olika ämnn. Till exempel läste jag i dagarna tidningen Socialpolitik (nr 1 2010).

    Där fanns en hel del matnyttigt om sjukförsäkringarna:

    En artikel som belyser att de nya reglerna drabbar kvinnor hårdare, till exempel.

    En liten artikel som presenterar en bok sär författaren har studerat fenomenet "galopperande sjukfrånvaron", som alliansen beskrev främst sossarnas politik. Han studerade statistik och fakta från 1995 och frammåt, och fann att antalet nya sjukskrivna arbetslösa MINSKADE under denna tiden. De höga siffrorna som politikerna använt sig av, är baserade på att REHABILITERINGSARBETENA ute på ARBETSPLATSERNA havererade!

    Detta är bara lite av de stolligheterna alliansen har kommit med. Mer finns i boken "Kampen om sjukfrånvaron" av statsvetaren Björn Johnsson.

    Mer intressant:

    Av de 13 000 sjukskrivna som blev utskrivna vid årsskiftet var 8 500 kvinnor och över hlften hade olika grader av funktionsnedsättningar!

    Annan läsning att rekommendera är Maria Wallins krönika om Timbros försök att trolla bort människor med olika begrepp!

    Undebar läsning som kan rekommenderas!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 10:05

    "Maria Wallins krönika om Timbros "

    finns den på nätet ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  theward 2010-03-06, 10:44

    Dao skrev:Det är alltid intressant att ta del av facktidsskrifterna vad gäller olika ämnn. Till exempel läste jag i dagarna tidningen Socialpolitik (nr 1 2010).

    Där fanns en hel del matnyttigt om sjukförsäkringarna:

    En artikel som belyser att de nya reglerna drabbar kvinnor hårdare, till exempel.

    En liten artikel som presenterar en bok sär författaren har studerat fenomenet "galopperande sjukfrånvaron", som alliansen beskrev främst sossarnas politik. Han studerade statistik och fakta från 1995 och frammåt, och fann att antalet nya sjukskrivna arbetslösa MINSKADE under denna tiden. De höga siffrorna som politikerna använt sig av, är baserade på att REHABILITERINGSARBETENA ute på ARBETSPLATSERNA havererade!

    Detta är bara lite av de stolligheterna alliansen har kommit med. Mer finns i boken "Kampen om sjukfrånvaron" av statsvetaren Björn Johnsson.

    Mer intressant:

    Av de 13 000 sjukskrivna som blev utskrivna vid årsskiftet var 8 500 kvinnor och över hlften hade olika grader av funktionsnedsättningar!

    Annan läsning att rekommendera är Maria Wallins krönika om Timbros försök att trolla bort människor med olika begrepp!

    Undebar läsning som kan rekommenderas!
    Detta är en djup debatt, precis som 99,99% av alla debatter om sjukförsäkringar varit, men de förstörs ofta ganka fort....tyvärr
    Det som skrevs i trådstarten är ingen nyhet för mig och det borde det inte var för de flesta.
    Då det i princip räcker at se sig om i sin omgivning..
    Majoriteten av de långtidssjukskrivna är kvinnor tex

    Nåt som helt kommer bort är att varje människa är som en "gungbräda"...
    Antingen tar stressen och de dåliga hormonerna överhanden, eller så kan man med en massa positiva saker. Få endorfinerna att trycka bort de dåliga hormonerna
    tex sex, musik, motion, vila och positiva tankar etc etc få vippbrädat att tippa över och man kan börja klättra upp från botten
    om man inte lyckas bryta övertaget av de negativa hormonerna så hamnar man allt djupare ner i träsket...
    här kommer alla stress och press med den nya dåliga sjukförsäkringen in.
    Med all oro man blir att känna, så är det närmast omöjligt att få en övervikt av endorfin, hur man än försöker.
    Dvs är alliansen försök direkt kontraproduktivt och knäcker folk ändå mera.
    Tra man de flesta långtidsjukskrivna som lever i mer eller mindre svårar smärttillstånd, stämmer det jag säger, till 100%...
    Pressar man en smärtande kropp, så sänks ribban för när smärtan ska utlösas och bli lika svår som den blev förrut...lägre och lägre... Dvs man mal ner bit för bit
    Tillslut klarar man inte av någonting och blir det antingen sjukersättning eller soc...livet ut i princip...
    Om man inte då lyckas hitta rätt endorfinnivå och sänka de negativa homonerna.
    Men hur gör man det när man redan är körd i botten och lever så lågt som man kan göra i Sverige?
    Vad doktorn ordinerar och vad tjänstmän på FK säger (från personligt synvinkel)stämmer inte så ofta
    Med vad reglerna säger
    Det har jag själv fått erfara....
    tex tyckte både läkare, AF och Min handläggare på FK att jag nog skulle må bäst(bättre) av att jobba 50% nu. Men då kommer det stora dilemmat, det kan jag inte.
    Då ingen kan garantera att jag får sjukpenning eller hur länge...
    Får den sas månad för månad, även om min handläggare skulle göradet hon kunde..
    Alla(dom) var rädda att jag skulle bli ännu sämre och det är jag med.
    Men som jag sa är jag med dagens system tvungen att jobba mina 75% så länge det mänskligt går
    Ska vi verkligen ha en sjukförsäkring, som fungerar som dagens gör???
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  My Ass 2010-03-06, 11:11

    Daor pratar om debatt.

    På vilket sätt är denna meningslösa tråd en debatt?

    Dao bara svammlar om sjukförsäkringar .

    Vart vill du komma ?

    Vad vill du förändra ?

    HUR och MED VILKA MEDEL ska du göra det rent praktiskt ?

    Vilka blir konsekvenserna, nu och i framtiden ?

    Att på lägsta vänsterpopulistiska sätt bara svara " allt ska bli bra för alla.."
    är inget svar dao.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  Thors 2010-03-06, 11:41

    DAO!

    http://www.st.org/for-fortroendevalda/rehabiliteringskedjan-sa-kan-st-ge-stod/

    Hur mycket har media snappat upp av detta?

    DAO!

    http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/utskotteunamnd/200910/2009_12_08_Alliansens_utskottsinitiativ.pdf

    Hur mycket har media snappat upp av detta riksdagsprotokoll? 180 DAGAR!!

    RESTEN DÅ DAO!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 11:43

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  Dao 2010-03-06, 15:38

    RedCloud skrev:"Maria Wallins krönika om Timbros "

    finns den på nätet ?

    Har inte kollat!

    Kanske på www.socialpolitik.com

    Men som sagt, har inte varit inne där än...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  Dao 2010-03-06, 15:39

    My Ass skrev:Daor pratar om debatt.

    På vilket sätt är denna meningslösa tråd en debatt?

    Dao bara svammlar om sjukförsäkringar .

    Vart vill du komma ?

    Vad vill du förändra ?

    HUR och MED VILKA MEDEL ska du göra det rent praktiskt ?

    Vilka blir konsekvenserna, nu och i framtiden ?

    Att på lägsta vänsterpopulistiska sätt bara svara " allt ska bli bra för alla.."
    är inget svar dao.

    Debatt blir det om du eller någon annan högerdebattör är beredd att komma in med era åsiker i SAK!

    Varför har ni till exempel medverkat till att ljuga om detta med sjukförsäkringarna?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  Dao 2010-03-06, 15:43

    Thors skrev:DAO!

    http://www.st.org/for-fortroendevalda/rehabiliteringskedjan-sa-kan-st-ge-stod/

    Hur mycket har media snappat upp av detta?

    DAO!

    http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/utskotteunamnd/200910/2009_12_08_Alliansens_utskottsinitiativ.pdf

    Hur mycket har media snappat upp av detta riksdagsprotokoll? 180 DAGAR!!

    RESTEN DÅ DAO!!

    Båda dessa ingår i den kritik som fanns i denna facktidning, Thors! De åtgärderna är för få och för svaga, helt enkelt! De som artikeln i mitt startinlägg lyfte fram, var de som INTE fick någon hjälp av det som du kom in här med!

    Du bör uppgradera dig lite, Thors!

    Förrästen - TACK för att du kom in med ett inlägg i sakdebatten! Korkad attityd, men ändå!

    Fortsätt så, så kommer du även att bli bättre bemött!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Myass

    Inlägg  captaincodd 2010-03-06, 15:53

    har som vanligt inget problem med att Alliansmotsverige spelar under täcket för att få igenom sitt regimskifte till USA-modell utan han agerar snarare hängsle genom att kalla det en meningslös debatt?Hur faan tänkte han där eg ?alien cyclops

    Sponsored content


    Åter: Sjukförsäkringarna! Empty Sv: Åter: Sjukförsäkringarna!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 21:34