Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Join the forum, it's quick and easy
Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Infra skrev:Nej, men du har problem med att erkänna sd:as politiska fiasko, märker jag.
Var det även ett fiasko när tusentals stod och applåderade Rosling när han framförde SD's syn på flyktingpolitiken på skramlargalan?
Du gör ett grovt tankefel: Rosling är inte sd:are. Och om jag har missuppfattade detta så beklagar jag det djupt.
Nej, han är inte SD:are men hävdar att de under flera år är det enda parti som haft rätt gällande hur flyktingpolitiken skall skötas. Sen när han stod på galan och förklarade VAD Sverige borde göra så stod hela publiken och applåderade hysteriskt och det bevisar bara att SD har rätt men att det krävs någon annan som för fram deras politik för att folk skall begripa.
Lyssna själv på detta:
Nå Infra, vad anser du om likheterna i filmen?
Jag har inte sett några filmer.
Sen förstår jag inte vad Åkesson tänker på? Hur kan vi hjälpa dom som är här i närområdena. Ska dom påbörja den strapatsrika flykten tillbaks igen? Någonting haltar betänkligt.
Javisst haltar det betydligt när du gör dina "analyser"!
Infra skrev:Nej, men du har problem med att erkänna sd:as politiska fiasko, märker jag.
Var det även ett fiasko när tusentals stod och applåderade Rosling när han framförde SD's syn på flyktingpolitiken på skramlargalan?
Du gör ett grovt tankefel: Rosling är inte sd:are. Och om jag har missuppfattade detta så beklagar jag det djupt.
Nej, han är inte SD:are men hävdar att de under flera år är det enda parti som haft rätt gällande hur flyktingpolitiken skall skötas. Sen när han stod på galan och förklarade VAD Sverige borde göra så stod hela publiken och applåderade hysteriskt och det bevisar bara att SD har rätt men att det krävs någon annan som för fram deras politik för att folk skall begripa.
Lyssna själv på detta:
Sen förstår jag inte vad Åkesson tänker på? Hur kan vi hjälpa dom som är här i närområdena. Ska dom påbörja den strapatsrika flykten tillbaks igen? Någonting haltar betänkligt.
hade det fått hjälpen i närområdet och fått vetvatt det är inte lönt att ta dig till Sverige skulle de inte heller varit här. Men jag förstår att du hellre ser en rik muslim räddas här än 100 i närområdet.
Kan det vara då att du vill få sverige att bli en islamiststat i framtiden?
Lyssna själv på detta:
hade det fått hjälpen i närområdet och fått vetvatt det är inte lönt att ta dig till Sverige skulle de inte heller varit här. Men jag förstår att du hellre ser en rik muslim räddas här än 100 i närområdet.
Kan det vara då att du vill få sverige att bli en islamiststat i framtiden?
Så här ska svenska kvinnor vara klädda i Infras drömsamhälle.
Lyssna själv på detta:
Filmen finns där i inlägget och upptas mest av den hyllade Rosling som knappast är Sverigedemokrat trots att han som grundare av organisationen "Läkare utan gränser" har vettiga åsikter om vad som är bäst för flyktingarna. Se den korta snutten så förstår du vad jag menar.
Sen har Åkesson sen valrörelsen 2010 gapat om att ÖKA bidragen till UNHCR med flera miljarder (de sysslar med att hjälpa flyktingar i närområdet) och sen dess så har våra regeringar bara MINSKAT bidragen till UNHCR och föreslog nyligen att minska anslagen YTTERLIGARE!
Men VARFÖR gör man detta? Jo, för att finansiera den lilla spillra flyktingar som lyckas ta sig till Sverige eftersom UNHCRs läger har för lite pengar och drar ned på utbildning och matransoner. När svenska staten drar ned deras anslag YTTERLIGARE så kommer miljontals tvingas fly från deras läger och de kommer hit istället.
Där nere får de mat, boende, trygghet och utbildning för 25:-/dag men tyvärr får bara UNHCR in så att det räcker till 10:- per dag och allt detta för att betala lycksökarna som kommit hit och kostar oss 500:-/dag istället.
Vad Rosling säger är att vi sviker 100 000 flyktingar på plats där nere varje dag som det kommer in 2 000 flyktingar till Sverige som får pengarna istället.
Är det här verkligen så svårt att begripa?
Åkesson säger att vi skall STOPPA flyktingvågen. Inte att vi skall skicka tillbaka alla som har kommit hit. Samma sak säger f.ö. Rosling och alla med ett sunt förnuft. Idag även moderaterna.
"Moderaterna har idag tagit ett rejält kommando i den största frågan i svensk politik just nu med en rad förslag om kraftigt minskad invandring kryddat med lägre EU-avgift. Migrationsverket uppger att M:s nya förslag skulle beröra "en stor majoritet av de som får asyl idag". I praktiken skulle flyktingströmmen stoppas.
ANALYS FRÅN MOTORBANAN: AKB (M) sitter nu i förarsätet och har växlat upp rejält. Ebba (KD) sitter i passagerarsätet och äter nöjt goda röda Ferraris. I baksätet sitter Jan Björklund (FP) som är på allmänt glatt humör. Annie (C) ligger i kofferten - Centern tycker inte om förslagen men kommer inte kliva av Alliansbilen pga denna fråga. Flera meter framför ligger Jimmie (SD) och gasar på för fullt på en MC.
SAMTIDIGT I DEPÅN: Rödgröna regeringen ligger långt efter i biltävlingen - de står till och med kvar i depån och har inte ens fått igång motorn. Istället går diskussionens vågor höga mellan Stefan Löfven och Romson. S-mekanikerna gormar högt när de ser att Löven har dragit på sig hjälmen men kan inte få in nyckeln ty nyckelhålet är igenproppat med maskrosor. Sjöstedt (V) har tagit upp jakten på Alliansbilen men har valt en helt annan väg. Den vägen skulle även regeringen kunna välja, men en sak är säker - så länge de står kvar i depån blir det ingen medalj.
POÄNGEN: Löfven utsätts nu för sin största prövning sedan valet. Partiet är nere på katastrofsiffror och förra veckans utspel om att flyktingarna ska stanna i Tyskland blev ett fiasko. Tvärtom kom hela 10 200 flyktingar förra veckan vilket är nytt rekord. Den bild som framgår är att regeringen inte har grepp om läget pga av brist på konkreta förslag. Istället är oppositionen drivande. När som helst får Löfven igång sin bil men det är oklart åt vilket håll han kör och om bränslet är maskrosolja eller inte."
Rosling är en spektakulär och medryckande agitator. Han vill ge sken av att allt han säger är sant och riktigt. Meddetsamma ett av hans påståenden har landat oemotsagt kommer han med nästa spektakulära påstående. Det är så han vill ha det. Inget ifrågasättande eller diskussion. Ej heller eftertanke eller reflektion hos hans publik.
Såna publikknipande herrar är inga herrar i min smak. Det är lätt att säga Tulipanaros och det är precis vad Rosling gör hela tiden. Dock har han ingen lösning på våra problem. Bara storvulna ord. Låt dej imponeras, du. Jag gör det inte. För övrigt tror jag inte att han är Sverigedemokrat fast partiet gärna skulle se att det var så.
D D skrev:Åkesson säger att vi skall STOPPA flyktingvågen.
Svar: åhåjaja.
BTW: Moderaternas senaste utspel förefaller mej en smula förvirrat och förhastat. Med deras sätt att se på flyktingar skulle vi ju bara få förslagna småskurkar och bluffgubbar. Varför då? M vill skicka tillbaks folk till första asylland. Men de som skickligt har undvikit eller vägrat registerera sig ska vi alltså ta emot = skicka tillbaks dom ärliga, behåll de förslagna småskurkarna. Vem har glädje av en sån asylpolitik förutom de sistnämnda?
Infra skrev:Rosling är en spektakulär och medryckande agitator. Han vill ge sken av att allt han säger är sant och riktigt. Meddetsamma ett av hans påståenden har landat oemotsagt kommer han med nästa spektakulära påstående. Det är så han vill ha det. Inget ifrågasättande eller diskussion. Ej heller eftertanke eller reflektion hos hans publik.
Såna publikknipande herrar är inga herrar i min smak. Det är lätt att säga Tulipanaros och det är precis vad Rosling gör hela tiden. Dock har han ingen lösning på våra problem. Bara storvulna ord. Låt dej imponeras, du. Jag gör det inte. För övrigt tror jag inte att han är Sverigedemokrat fast partiet gärna skulle se att det var så.
D D skrev:Åkesson säger att vi skall STOPPA flyktingvågen.
Svar: åhåjaja.
BTW: Moderaternas senaste utspel förefaller mej en smula förvirrat och förhastat. Med deras sätt att se på flyktingar skulle vi ju bara få förslagna småskurkar och bluffgubbar. Varför då? M vill skicka tillbaks folk till första asylland. Men de som skickligt har undvikit eller vägrat registerera sig ska vi alltså ta emot = skicka tillbaks dom ärliga, behåll de förslagna småskurkarna. Vem har glädje av en sån asylpolitik förutom de sistnämnda?
Både Mp och V hade älskat dessa. Sveriges framtid.