Infra skrev: Dirty skrev:Så invandrare från norge är en ras?
Som man ropar i skogen får man svar.
Är det ett ja eller ett nej? Dina förvirrade svar blir bara märkligare och märkligare?
Självklart tolkas detta av alla som att du inte KAN eller VILL svara och kan nog dra sina slutsatser från det.
Ville bara ge dig chansen att inte framstå som en idiot, fast det funkar förvisso inte om du verkligen ÄR det.
Infra skrev: Dirty skrev:Så brandmän utanför den judiska skolan, tidningsredaktionen och judiska butiken hade löst deras problem
Dom har inga problem.
Både barn och lärare blev mördade i den franska skolan.
Tolv döda och elva skadade hos tidskriften Charlie Hebdo i Paris.
Fyra judar mördades i en judisk kosherbutik i Paris.
Ett judiskt par och ett belgiskt par mördades inne på judiska muséet i Bryssel.
I Köpenhamn så var det filmskaparen Finn Nørgaard som dödades och tre poliser skadades och lite senare så sköt man utanför synagogan varvid en person träffades i huvudet och två poliser tillfogades skottskador.
Om de hade problem? Tja, de som dog har säkert inga mer problem men troligen de som skadades?
Den här mordorgien har inga gränser utan utförs där den KAN utföras och de drabbade har INGENTING med Israel att göra heller.
Hur många muslimer har mördats i europa på samma sätt och känner de nån oro för att judiska terrorister skall attackera dem i Europa (vilken är frågan här).
Infra skrev:Dom har lyckats snuva hela regeringen och de svenska skattebetalarna
så det skriker om det, genom att ömka sej själva.
Snuva?
Mellan 20 - 30% av de judiska församlingarnas budgetar går till att betala för säkerheten men de får inte anlita beväpnade vakter.
Det är samhällets ansvar att erbjuda alla säkerhet om deras liv är i fara. Hur de löser detta är knappast synagogornas problem.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5931784Denna summan är en bråkdel av vad judarna själva får betala för sitt skydd. 2005 betalade de 5 miljoner ur egen ficka och gissningsvis så har de fått öka den budgetposten.
Förra året så beslutades även att andra trossamfund skall få bidrag.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/mer-bidrag-till-sakerhet-for-samfund Infra skrev:Så små, ömtåliga och sårbara fast dom själva är fullskitna av pengar.
Jag känner en hel del judar och den ende som jag vet har gott om pengar är Peter "Poker" Wallenberg?
Varför tror du att judar har mer pengar än andra?
Infra skrev: Dirty skrev:hur blev de plötsligt nazistyngel?
Du får völ fortsätta driva Lazys tes att det har självantänt fast det framgår överallt att det var 2 brandbomber. Tror du brandbomberna självantänt också?
Nej, men det kan ha varit andra invandrarungdomar. De står ju för merparten av alla bränder?
Infra skrev: Dirty skrev:Hoten mot judarna består väl av vuxna beväpnade idioter och inte 13-åriga pyromaner?
Vem har sagt att attentatsmännen var trettonåringar.
Ge mej ett citat på det- Mina naxistyngel sträcker sig åldersmässigt ända upp till Mattias Karlssons ålder. Han är själv ett nazistyngel för mej.
Jag har samma källa som du att det var "nazistyngel". Leta fram din källa så hittar du svaret.
Infra skrev: Dirty skrev:Larmet gick först skriver du? Före vad då?
Kan det bli enklare.
Före ankomsten och räddningsarbetet. hade inte larmet gått då branddörrarna gled
isär kunde den där brasan ha tagit en bra fart. Det var nog meningen också.
Var du på plats och utförde dådet? Det skulle kunna förklara din kunskap om branddörrarna eftersom de inte omnämns i din länk.
Du ser, det KUNDE ha varit enklare.
Infra skrev:Har du inga frågor om Lazys soffa?
Jo faktiskt! Lazy, vad gjorde DIN soffa egentligen på asylboendet i Filipstad år 2012?
Det står faktiskt inget i reportaget om att det är hennes soffa men om det är det så börjar man ju undra?
Såhär står det:
"Fredagens brand på asylboendet i Filipstad startade i en soffa. Det har polisens tekniker kommit fram till.
– Branden började i ett lekrum, i en soffa, men det är svårt att säga på vilket sätt det börjat brinna, säger polisens förundersökningsledare Karl-Erik Rask."Hur kan det vara svårt att säga hur branden började? Har de inte hört om Infras två molotovcoctails?
Frågan är bara hur de kom in i lekrummet då det inte står något om krossade fönster?
Nåja, 3 månader fanns en notis på Värmlands informationssida.
MORDBRAND I HVB-HEM, FILIPSTAD. En boende har tänt eld på en soffa i lokalerna. Ingen person skadad.Why am I not suprised?
Detta var alltså ett av de 3 "rasisrelaterade mordbränder" som Infra svamlade om?
Infra skrev: Dirty skrev:Nu pratar jag om de som kastades på soffan som du skrev om.
Att sprida förvirring i alla trådar som handlar om attentat mot invandrare och moskéer
är ditt och Lazys gebit. Jag bara driver med den där soffan för att den lögnen var så
inihelvete klumpig. Framhärdar du alltså fortfarande att branden berodde på en soffa
som självantände?
Se ovan gällande "rasistsoffan".
Infra skrev: Dirty skrev: Luktade det alltså rök långt innan de hade slängt in sina molotovcoctails?
Det får du ta och försöka bedöma själv. Jag håller mej strikt till räddningstjänstens vittnesmål. Jag sitter inte och
hittar på en massa skit utöver det, som du och Lazy gör. Inte undra på att ni är lika förvirrade bägge två. Än mer förvirrade blir ni.
OK, du sitter inte och hittar på saker?
Presentera isåfall den text som beskriver räddningstjänstens vittnesmål om branddörrar och att man SETT två nazistyngel.
Varför tror jag att du istället kommer att framstå som en lögnare?
Infra skrev:
Kan du skicka en länk där du citerar mej på det. Sluta att förvirra de som läser tråden. Jag säger det igen: nån soffa är alls inte aktuell i tråden förutom i din och Lazys fantasi. Om du vill sprida samma lögner som Lazy står det dej fritt så länge alla vet att ni medvetet sprider förvirring för att ta udden av trådens antirasistanslag.
Hela sidan 2 i denna tråd är ju fullt med ditt citat. Du kan börja med att läsa det översta.
Infra skrev: Dirty skrev:Ingenstans står det något om att larmet gick flera gånger vid någon brand.
Samma svar som nyss.
Alltså ingen länk som friar dig från att framstå som en lögnare? Vilken ÖVERRASKNING!!!
Infra skrev: Dirty skrev:Ingenstans står det något om att larmet gick flera gånger vid någon brand. Det står heller inget om några sverigedemokrater eller att brandlarm blir utlöst om en branddörr öppnas. Det sista påståendet är lika löjeväckande som resten av vad du skrev.
Jag vet vad som står och inte står.
Det beror nog på att du sitter och smeker dig själv isåfall.
Länk? Nähä, inte det? Vilken ÖVERRASKNING!!!
Infra skrev: Dirty skrev:"Klart som fan att den startade i en soffa eftersom brandbomberna, 2 st, landade i soffan. "
Om du tror att förfalskade citat hindrar folk från att inse vilken skitstövel du är i hela detta inlägg så tror jag du är litet för optismistisk. Folk är inga idioter. Och framförallt är dom själva läskunniga. Inte behöver du väl skriva rena lögner på några näsor.
Det kan väl räcka med en Lazy som ljuger. Varför 2?
Som sagt, ditt citat finns med i ett dussintal inlägg på sidan 2 men det räcker nog om du kikar på det översta.