Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
RedMentalCase
Secrist
Sniperace
Infra
lazy
R.O.F.L
10 posters

Experten: MP ligger sämst till vid extraval

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 Empty Sv: Experten: MP ligger sämst till vid extraval

Inlägg  formsvackan 2015-06-24, 21:29

RedMentalCase skrev:Sluta mata idiot-trollet foliet.
    Rädd för pottkanten nu igen ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 Empty Sv: Experten: MP ligger sämst till vid extraval

Inlägg  Sniperace 2015-06-24, 21:39

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen.
    Hur då ?
    enkelt, begär alliansen misstroendeförklaring mot regeringen röstar SD med dessa och regeringen faller eftersom alliansen plus SD har fler mandat än de rödgröna inklusive V.

Eller tror du att de rödgröna har egen majoritet? :-)
    Så du räknar nu SD till en samlad borgerlighet. Intressant ....
    så du tror alltså INTE att sd skulle rösta med alliansen i en misstroendeförklaring mot de rödgröna?
    På vilket sätt säger jag att de tillhör borgerligheten,  de är julen enda opossitionen idag eller.

Själv är jag säker på att de skulle rösta med alliansen i en sådan,  du kanske inte minns att de själva har begärt en sådan tidigare och att både alliansen OCH de rödgröna röstade emot, innebär det då att de rödgröna tillhörde den samlade borgerligheten? *asg*
    Nu skrev ju den lille skånska knallhatten "Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen"  Du klargjorde bara att borgerligheten/alliansen får samla sig utav bara fan men ändå inte kunna fälla regeringen utan stöd från SD. Very Happy
    och sd kan heller inte fälla utan....
    men hoppas verkligen att denna regering fälls.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-06-24, 21:53

RedMentalCase skrev:
    R.O.F.L skrev:Miljöpartiet får sin lägsta siffra på mer än sju år i Novus mätningar och är nu femte största parti. "Jag tror Miljöpartiet hade suttit sämst till om vi hade haft ett extraval", säger Novus vd Torbjörn Sjöström till Di.
    Stödet fortsätter att minska för Miljöpartiet, som får 6 procent i Novus senaste mätning. Det är den lägsta siffran sedan april 2008.
    För ett år sedan fick MP 11,3 procent i Novus mätning. Risken är att nedgången fortsätter.

Partiet tappar framför allt väljare till Socialdemokraterna och "soffan", men även till Moderaterna.
    ”Något som är nytt nu är att de också tappar till Sverigedemokraterna”, säger Torbjörn Sjöström.
    ”Tidigare var det alliansen som tappade till SD, nu är det framför allt Socialdemokraterna men även Miljöpartiet. Det är de partier som har makten som primärt förlorar”, fortsätter han.

http://www.di.se/artiklar/2015/6/18/experten-mp-ligger-samst-till-vid-extraval/

Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen.
    I detta land är det inte borgarna som fäller
    eller tillsätter regeringar utan svenska folket.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2015-06-24, 21:57

Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    R.O.F.L skrev:Miljöpartiet får sin lägsta siffra på mer än sju år i Novus mätningar och är nu femte största parti. "Jag tror Miljöpartiet hade suttit sämst till om vi hade haft ett extraval", säger Novus vd Torbjörn Sjöström till Di.
    [size=30]Stödet fortsätter att minska för Miljöpartiet, som får 6 procent i Novus senaste mätning. Det är den lägsta siffran sedan april 2008.[/size]
    [size=30]För ett år sedan fick MP 11,3 procent i Novus mätning. Risken är att nedgången fortsätter.[/size]

[size=30]Partiet tappar framför allt väljare till Socialdemokraterna och "soffan", men även till Moderaterna.[/size]
    [size=30]”Något som är nytt nu är att de också tappar till Sverigedemokraterna”, säger Torbjörn Sjöström.[/size]
    [size=30]”Tidigare var det alliansen som tappade till SD, nu är det framför allt Socialdemokraterna men även Miljöpartiet. Det är de partier som har makten som primärt förlorar”, fortsätter han.[/size]

[size=30]http://www.di.se/artiklar/2015/6/18/experten-mp-ligger-samst-till-vid-extraval/[/size]

Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen.
    I detta land är det inte borgarna som fäller
    eller tillsätter regeringar utan svenska folket.
    javisst så om borgarna tillsammans med SD fäller regeringen så har svenska folket fällt den Och sedan tillsätter folket en ny Och detta folket kan vara sd Och alliansen  :')

Och jag tvivlar på att de rödgröna kommer sitta mandatperioden ut, de KOMMER fallahahaha
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 Empty Mp

Inlägg  Secrist 2015-06-25, 08:29

Very Happy
    Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 C3a5saromson221
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2015-06-25, 09:55

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Sluta mata idiot-trollet foliet.
    Rädd för pottkanten nu igen ?

Nej,   rädd för att du får energi om du blir matad, troll.

Du ska inte inbilla nån att du verkligen är intresserad av hur man fäller en regering.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2015-06-25, 10:01, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-06-25, 09:57

Secrist skrev: Very Happy
    Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 C3a5saromson221

Den var bra,
    man undrar ju varför de som verkligen kallar sig miljöintresserade kan rösta på detta tokskalleparti som verkligen inte bryr sig om miljön i praktiken.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-06-25, 16:36

RedMentalCase skrev:Du ska inte inbilla nån att du verkligen är intresserad av hur man fäller en regering.
    Inte alls, jag är bara intresserad av hur just du tror att det ska gå till. Din skrivning "Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen" lämnar utrymme för en mängd små klavertramp. Jag väntar och hoppas på att du ska försöka använda ordet "fakta" snart igen. Jag har redan sålt biljetter till den showen Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2015-06-25, 16:40

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du ska inte inbilla nån att du verkligen är intresserad av hur man fäller en regering.
    Inte alls, jag är bara intresserad av hur just du tror att det ska gå till. Din skrivning "Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen" lämnar utrymme för en mängd små klavertramp. Jag väntar och hoppas på att du ska försöka använda ordet "fakta" snart igen. Jag har redan sålt biljetter till den showen Very Happy

Till de andra trollen i trollskogen i Dalarna? Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-02, 05:20

formsvackan skrev:

Den enda show du är med om är den vrickade röran av dynga som snurrar runt i huvet ditt.
    Troll.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-02, 18:44

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Den enda show du är med om är den vrickade röran av dynga som snurrar runt i huvet ditt.
    Troll.
    Det ekonomiska utbytet av detta får mina barn dela på när mina memoarer filmatiseras. Jag får hanka mig fram på att sälja biljetter de gånger som du bjuder till.

Showen "Hur man först kallar häpnadsväckande fantasier för fakta för att omedelbart därefter förneka desamma" har gått för fulla hus i många år nu Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-03, 15:16

Dina memoarer har redan blivit film foliet, har du glömt det?

Gökboet tror jag filmen hette på Svenska.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2015-07-03, 23:38

formsvackan skrev:
    Hur många har du sålt hitills?

Faktum är att det enda borgerligheten behöver göra är att rösta på sina egna motioner eller budgetar. Man vet redan att SD kommer att ta chansen att hjälpa till att fälla regeringen nästan OAVSETT vad alliansen gör. Så ja, att rösta på sina EGNA förslag kommer att fälla regeringen eftersom SD inte följer denna policy av taktiska orsaker.
    Fast detta vore olämpligt eftersom det är demokratiskt och då låter man ju folkmajoriteten bestämma.
    Nej, istället har vi ett system där minoriteten bestämmer och alliansen inte röstar på sina egna förslag eftersom de VET (vilket du tydligen inte gör?) att de därigenom skulle fälla regeringen.  Och du tror tydligen att de inte KAN rösta på sina egna motioner?  Vilken planet kommer du ifrån? Rolling Eyes
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-07-04, 11:12

DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev:
    Hur många har du sålt hitills?

Faktum är att det enda borgerligheten behöver göra är att rösta på sina egna motioner eller budgetar. Man vet redan att SD kommer att ta chansen att hjälpa till att fälla regeringen nästan OAVSETT vad alliansen gör. Så ja, att rösta på sina EGNA förslag kommer att fälla regeringen eftersom SD inte följer denna policy av taktiska orsaker.
    Fast detta vore olämpligt eftersom det är demokratiskt och då låter man ju folkmajoriteten bestämma.
    Nej, istället har vi ett system där minoriteten bestämmer och alliansen inte röstar på sina egna förslag eftersom de VET (vilket du tydligen inte gör?) att de därigenom skulle fälla regeringen.  Och du tror tydligen att de inte KAN rösta på sina egna motioner?  Vilken planet kommer du ifrån? Rolling Eyes

Det är säkert slutsålt sen länge. Jag lyckades
    själv komma över en biljett på svarta börsen.

Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 2mor22s
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-04, 14:13

DirtyDog skrev:Och du tror tydligen att de inte KAN rösta på sina egna motioner?  Vilken planet kommer du ifrån? Rolling Eyes
    Vad jag tror vet jag, inte du.

Ankorna, Secrist, Snipern och nu tydligen även tyvärr du också. Föreningen för alla fantasiers överträffande omfattar snart hela forumhögern.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-04, 14:16

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Och du tror tydligen att de inte KAN rösta på sina egna motioner?  Vilken planet kommer du ifrån? Rolling Eyes

Ankorna, Secrist, Snipern och nu tydligen även tyvärr du också. Föreningen för alla fantasiers överträffande omfattar snart hela forumhögern.

Experten: MP ligger sämst till vid extraval - Sida 2 Troll-300x191
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2015-07-04, 14:31

formsvackan skrev:

vad hindrar dem fysik från att rösta på egen motion?
    Ett par gjordes det häromsistens men tyvärr bara ett par.
    Kan du ge någon son helst orsak som förhindrar att så sker?
    Upprördheten inom alliansen blir större och större och snart spricker det men jag kan förstått duvi i det sista inte vill erkänna att det ÄR en reell möjlughet
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2015-07-04, 16:59

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

vad hindrar dem fysik från att rösta på egen motion?
    Ett par gjordes det häromsistens men tyvärr bara ett par.
    Kan du ge någon son helst orsak som förhindrar att så sker?
    Upprördheten inom alliansen blir större och större och snart spricker det men jag kan förstått duvi i det sista inte vill erkänna att det ÄR en reell möjlughet
    Vad Formfranskan inte förstått är att SD sagt att de kommer rösta för förslag som inte MP är inblandade i.

Efter valet så satt vi med en minoritetsregering som inte ens kan få majoritet med stöd från vänsterpartiet.

När de borgerliga gjorde misstaget att rösta på SIN EGEN skuggbudget (TROTS att de visste att SD skulle rösta på den då Åkesson från "sjukbädden" givit klartecken med orden "Give them hell!") så fick vi den märkliga situationen att en vänster-regering tvingas styra med en höger-budget och detta är sannerligen precis det "helvete" som Åkesson utlovade.

Även om de borgerliga partierna var roade en kort stund så kom de snart till insikt om vad detta skulle betyda för DEM om de själva hamnade i samma situation som S-MP efter ett eventuellt nyval (som då planerades).

Då blev det plötsligt inte lika roligt och DÄRFÖR valde man att åsidosätta folkviljan till förmån för MAKT om man själv blir största block.

Därför så tillkom DÖ och S-MP sitter säkert så länge som majoriteten av alliansens riksdagsmän ger fan i att rösta på sina egna förslag.  Makten att fälla regeringen finns givetvis hos Alliansen och SD gemensamt men vad SD kommer göra om alliansen börjar rösta på sina egna motioner vet vi i praktiken redan och alliansen vågar inte chansa.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-07-04, 17:46

DirtyDog skrev:Makten att fälla regeringen finns givetvis hos Alliansen och SD gemensamt
    Har någon ifrågasatt detta ?

Fabuleringens obestridde mästare från det sydsvenska plattlandet skrev dock "Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen". Ni tycks nu räkna SD till en samlad borgerlighet trots att ni tidigare försökt placera dem på vänsterkanten. Moderaterna har idag börjat fiska röster genom att stödja ert tidigare resonemang och räknar då naturligtvis inte in SD i en samlad borgerlighet.

Intressant .....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2015-07-04, 19:54

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Makten att fälla regeringen finns givetvis hos Alliansen och SD gemensamt

Fabuleringens obestridde mästare från det sydsvenska plattlandet skrev dock "Borgerligheten borde samla sig snabbt och fälla regeringen". Ni tycks nu räkna SD till en samlad borgerlighet trots att ni tidigare försökt placera dem på vänsterkanten. Moderaterna har idag börjat fiska röster genom att stödja ert tidigare resonemang och räknar då naturligtvis inte in SD i en samlad borgerlighet.

Intressant .....
    men samlas borgerligheten om sitt eget förslag så vinner dessa, just för att sd då kommer stöka dem för att fälla regeringen.

Då har en samlad allians fällt regeringen men lite hjälp av SD.
    INTE alls svårt att fatta..
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2015-07-04, 20:30

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Intressant .....
    men samlas borgerligheten om sitt eget förslag så vinner dessa,  just för att sd då kommer stöka dem för att fälla regeringen.

Då har en samlad allians fällt regeringen men lite hjälp av SD.
    INTE alls svårt att fatta..
    Jo, tydligen inbillar sig vissa att man måste anpassa sig till SD för att fälla regeringen när sanningen är en annan.
    Det ENDA som kan få nuvarande regering att vinna en omröstning vore ifall DE anpassade sig till SD (vilket de gjorde när Alliansen hade makten). DÖ förhindrar dock (i teorin) vänstersidan att rösta på sina egna förslag ifall alliansen får makten. Vad tror ni att deras väljare kommer att anse om Alliansen då lägger fram ett förslag på sänkt skatt för de allra rikaste samt sänkta bidrag för alla arbetslösa och sjuka och både SD och vänstern är emot detta men inte stoppar det pga DÖ?  Smile

Nej, jag frågar inte Formsvackan för han kommer anse att vänstern i en sån situation inte HAR möjlighet att fälla regeringen eftersom man enligt honom måste tillhöra en minoritet för att kunna fälla en regering (alltså heta SD).  Evil or Very Mad

Svårt att svara på HUR man skall definiera hans sjukdomstillstånd? Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-07-04, 21:34

Foliet är ett vrickat troll, helt jävla sjuk i huvet.

Sitter och inbillar sig att andra fantiserar när det är den störde idioten själv som by far är den allra störste på området, tillika fattar idiottrollet nada om politik och hur den kan användas.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2015-07-05, 00:02

Alliansens trovärdighet håller på att rinna ut. Det är hög tid att fälla regeringen innan sd är största parti.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2015-07-05, 00:04

formsvackan skrev:

Att fälla en regering görs enklast genom ett misstroendevotum där den misstroende sidan får fler röster än den andra. Exakt vilka riksdagsledamoter som röstar på vad är ointressant. Det är totalresultatet som avgör.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2015-07-05, 12:23

formsvackan skrev:

Intressant .....

SD är som centern och Mp. De rör sig i bägge leden. Medias försök att utmåla de som "högerextrema" är givetvis bara trams.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 03:56