Ur ledarbloggen:
Sverige har genom Genèvekonventionerna och Romstadgan förbundit sig att spåra och lagföra personer som gjort sig skyldiga till folkmord och folkrättsbrott som det heter i svensk lagstiftning.
Är Stockholms stads strategi mot våldsbejakande extremist verkligen förenlig med svensk lagstiftning och internationella konventioner?
Denise Melin, avdelningschef på Socialförvaltningen:
”Stockholms stad jobbar i enlighet med lagstiftning. Vårt uppdrag är att jobba förebyggande och att arbeta med personer som har en problematik, det är det som är vårt uppdrag. Det handlar om att alla personer vare sig man har ett missbrukarproblematik eller annan sorts problematik ska inkluderas i samhället.”
Hur kan man kalla det problematik när människor frivilligt reser ner för att vara med om att våldta, halshugga m.m andra människor?
De som gör detta har uppenbarligen tittat på samma IS-videos som jag själv med avsmak gjort med den skillnaden att de lockats och dessutom anser att detta är rätt.
Rana Carlstedt (S) och Ewa Larsson (mp) borde tvingas att sitta ner och titta på IS egna filmer men ngt säger mig att de aldrig kommer göra detta, bättre att fortsätta att låtsas att det är unga människor som bara varit nere och chockats av vad de sett för att sedan återvända hem.
Förbanne mig helt otroligt hur lättlurade vissa av våra politiker är eller finns det en agenda?