DirtyDog 2015-04-20, 03:44
formsvackan skrev: DirtyDog skrev:SD's uttalande om att inte stödja de som förespråkar en ÖKAD invandring har ett ganska tydligt stöd hos svenska folket. Förra året så var 80% EMOT en ökad invandring, 10% var FÖR och 10% visste inte vad de skulle svara. Du kan väl träna att RÄKNA på de siffrorna så länge?
Visst kan jag det. Trots att, enligt dina siffror, 80-90% var mot en ökad invandring röstade endast 13% på SD. Detta borde visa även dig, kunde man kanske hoppats på, att denna fråga inte är avgörande för regeringsinnehavet. Väljarna värderade andra saker högre.
Självklart, och just därför tror jag att så få på detta forum röstade för SD. De är en samling med populister.
formsvackan skrev:Ändå argumenterar du för att detta 13%-iga enfrågeparti ska diktera villkoren. Man kan fråga sig varför, väljarnas åsikter tycks ju inte för dig vara av någon större betydelse i sammanhanget.
Hur tänkte du nu?
De ställde endast
ETT (1) krav för att stödja regeringens budget. Nämligen att invandringen inte skulle
ÖKA (från en redan sjukt hög nivå) och det är dessutom en ståndpunkt som
DU och 80% av svenska folket stödjer (idag är det troligen ÄNNU fler).
Detta innebär ju att man inte behöver ta hänsyn till
NÅGOT annat i deras partiprogram för att få igenom den budget som sossarna ansåg var så
viktig. Istället får man kohandla med alliansen om betydligt fler frågor?
formsvackan skrev:I och med att du anser att procentsatser är pinsamma får du väl hitta nåt annat att räkna på så du slipper skämmas.
Vad skall jag skämmas för?
JAG har aldrig sagt något om några 13%? Det är
DU som snackar om procentsatser!
Det jag skrev var att SD var tungan på vågen för S-regeringen och det
OAVSETT om de har 4 eller 40%.
Vad fan är det som du inte begriper?