DirtyDog 2015-03-12, 19:05
formsvackan skrev: DirtyDog skrev: Infra skrev:
Annika borg är en ateistisk och islamofob människa som har utbildat sej till präst
samt läst påbyggnad i teologi. Man kan spörja i hennes motiv. Inte är det att söka
Gud i a f och inte är det att söka dialog.
Du använder dej nu av henne för som alibi för din självpåtagna rätt att angripa
muslimer, sossar och invandrare. Akta så inte kryckan går av. Ingen kan kränka
hennes tro i a f, ty hon har ingen.
Men oavsett vad du påstår så har hon ju rätt!
Ingen religion (Jehovas vittnen, Livets ord, Kristendomen eller Islam) har väl något frikort mot kritik utan att det stämplas som rasism, eller vad anser Formsvackan?
Jag kanske inte riktigt förstår vad du menar, men i min värld räknas dårar inte som en speciell ras.
Och är det några områden som behöver kritiska frågor så är det de religiösas. Tro mig.Så sant ...
Vi kanske lever i samma värld trots allt?
Även om formuleringen blev lite konstig så var det jag menade att det är anmärkningsvärt (men knappast överraskande!) att Sveriges muslimska råd anklagar Mona Sahlin för att vara rasist när hon anser att de (liksom resten av samhället) har ett ansvar för att motverka våldsbejakande extremism.
ALLA borde kunna ta en sådan kritik utan att behöva dra fram rasistkortet. Det anser åtminstone Annika Borg (
krönikör i bland annat Kyrkans Tidning, ledamot i Pressens Opinionsnämnd, PON, tidigare medlem av Rädda barnens etiska råd och enligt Infra även en ateistisk islamofob).
När JAG påstår att det hon skrev i insändaren var vettigt så hävdar Infra att jag använder henne som alibi för min
självpåtagna rätt att angripa muslimer, sossar och invandrare?
Visst visar detta hur illa det är ställt med karlns tankeförmåga?
Hur angriper jag muslimer när jag uppskattar vad Annika skriver? Angrep
DU muslimer när du citerade henne och under det skrev
"Så sant ..."?
Angrep du även sossar och invandrare? Hur den hjärndöda amöban kom till den slutsatsen begriper han nog bara själv.