Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Ac bladet lever än

Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Ac bladet lever än Empty Ac bladet lever än

Inlägg  Gandalf 2015-03-01, 01:10

Hej, helt otroligt ni debatterar fortfarande, Hej igen....

Är det någon som blivit omvänd? Som insett att hens politiska betongfundametalism och åsiktser kanske hade vissa betänkligheter, det borde väl bli så när man dagligdax konfronteras med motsatta åsikter? eller?

För egen del har jag faktiskt blivit mer ödmjuk som åsiktsfundametalist, efter långvarig vänskap och debatt med tom extremt särskiljande medborgares åsikter efter långvarigt skrivande på div forum.

Vänsterforums skrivare uppvisar generellt ett slags betongfilosofi som är helt o hållet utan ödmjukt ifrågasättande.

Högersajter ex Avpixlat, där medelsvenssons beskriver sin oro över det fundamentalt förändrade samhälle hen tvingas leva i, där finns verkligheten beskriven av samhällets stöttepelare. Medelsvensson som tycker o tänker med hjälp av egen erfarenhet.

Liberala sajter,,,där är medelvägens åsikter tydligen så krångligt snåriga att motsatser kan bli till rent Kommunistiska ställningstaganden.

För övrigt blev jag till sist en fundamentalt flexibel åsiktsmotor i internets tidsålder, där allt kan beskrivas och nå ut,,, den fullständiga Demokratin, visst och sant, även ett microforum som ACbladet bevisar tesen,,,åsikter är inte sanning.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Ac bladet lever än Empty Sv: Ac bladet lever än

Inlägg  DirtyDog 2015-03-01, 02:41

Gandalf skrev:Hej, helt otroligt ni debatterar fortfarande, Hej igen....
    Om man gillar att debattera så vore det väl otroligt om man någonsin slutade?  Olika åsikter kommer alltid att finnas för all framtid.
    Gandalf skrev:Är det någon som blivit omvänd? Som insett att hens politiska betongfundametalism och åsiktser kanske hade vissa betänkligheter, det borde väl bli så när man dagligdax konfronteras med motsatta åsikter? eller?
    Inget som uppvisat sådana tendenser vad jag sett?
    Gandalf skrev:För egen del har jag faktiskt blivit mer ödmjuk som åsiktsfundametalist, efter långvarig vänskap och debatt med tom extremt särskiljande medborgares åsikter efter långvarigt skrivande på div forum.
    Hur ödmjuk man är mot någon hänger oftast på hur de bemöter andra (alltså inte endast dig personligen).
    Då det är tråkigt att vara ödmjuk så ler jag oftast lyckligt när en motståndare visar sina "mindre" ödmjuka sidor.  Wink
    Gandalf skrev:Vänsterforums skrivare uppvisar  generellt ett slags betongfilosofi som är helt o hållet utan ödmjukt ifrågasättande.
    Du är medveten om att det där är en subjektiv iaktagelse?   Cool
    Gandalf skrev:Högersajter ex Avpixlat, där medelsvenssons beskriver sin oro över det fundamentalt förändrade samhälle hen tvingas leva i, där finns verkligheten beskriven av samhällets stöttepelare. Medelsvensson som tycker o tänker med hjälp av egen erfarenhet.
    Nu har jag inte så mycket erfarenhet av "Avpixlat" (de största motståndarna hittar jag nog på annat håll) men det lilla jag sett gav intrycket att där även huserar ett gäng tomtar som svänger sig med uttryck som "fosterland" och liknande patetiska floskler.
    Gandalf skrev:Liberala sajter,,,där är medelvägens åsikter tydligen så krångligt snåriga att motsatser kan bli till rent Kommunistiska ställningstaganden.
    Det där förstod jag inte.  Motsatser till vad?
    Gandalf skrev:För övrigt blev jag till sist en fundamentalt flexibel åsiktsmotor i internets tidsålder, där allt kan beskrivas och nå ut,,, den fullständiga Demokratin, visst och sant, även ett microforum som ACbladet bevisar tesen,,,åsikter är inte sanning.
    Gillar att du beskriver dig som "flexibel" och antar att du inte syftar främst till att du vänder kappan efter vinden (även om det egentligen är en rätt rimlig handling).
    För alla fundamentalister (politiska eller religiösa) så ÄR dock åsikter (eller ideologin om du föredrar det ordet) sanningen och inga argument kan normalt rubba dessa efterblivna idioter.  Därför så kommer deras åsikter alltid att följa en partibok eller religiös skrift (som de givetvis tolkar som det passar dem).  Evil or Very Mad

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:15