DirtyDog 2014-12-21, 22:52
Infra skrev: R.O.F.L skrev: DirtyDog skrev: Infra skrev:En pellejöns som heter Johan gör sig omaket att ringa upp både Stefan L:s politiska
sekreterare och Lars Lindström på expressen i förhoppningen att ställa dom i frågan
om sametinget.
1) Sametinget har inget som helst intresse för någon förutom samerna.
2) Att lyssna på pellejönsen Johans bekymmer för sametinget är ingenting mindre
än óintressant.
3) För personer av Söders och Johans typ tycks sametinget utgöra nåt slags hot.
Man undrar vilket.
Jag tror att pellejönsarna i sd är de enda personerna i hela landet som känner sej
hotade av sametinget. Kan dom inte lugna sig åtminstone tills sametinget förklarar
krig mot sin omgivning. Jag tror denna indelning av svenskar i olika kategorier är
bland det sjukaste vi upplevt i Sverige sen neofascismen tog säte riksdan. Lägg
ner för fan.
Det var väldigt vad gamla Sverige har fått problem sen sd kom in i riksdan. Tänker
de städa Sverige så står dom där ensamma till slut. Pellejönsarna i sd. Dom bevisar
gång på gång vad oseriösa dom är.
http://www.dn.se/val/nyval-2015/folkrattsjurist-bjorn-soder-har-ratt/Har samen RÄTT eller FEL?
Blir jobbigt att avfärda artikeln ovan.
Så svårt är det nog inte. Hör bara här: "Mattias Åhrén betonar att alla individer
har rätt att identifiera sig själva, men menar att det är viktigt att göra skillnad
mellan den svenska och samiska befolkningen om man talar utifrån ett juridiskt
och politiskt perspektiv".
Jag kan inte se att den otäcke Björn Söder har uttalat sig i frågan ur varken
ett juridiskt eller ett politiskt perspektiv. Nej det som är så otackt med den
fascistoide Björn Söder är att han uttalar sig ur ett rasbiologiskt perspektiv.http://www.dn.se/val/nyval-2015/folkrattsjurist-bjorn-soder-har-ratt/
Mattias Åhrén hade inga problem med att inse att Björn Söder hade rätt, eller hur? Att du sen blandar in RAS när man talar om våra svenska minoriteter begriper nog ingen annan än du?
Vilken ras tillhör Tornedalsfinnarna, samerna, romerna eller judarna? Är det någon ANNAN ras än Björn Söder menar du?
Björn Söder vet till skillnad mot dig att samtliga tillhör samma ras i de flesta fall. Araber ingår t.ex i den "vita" rasen, men det visste du väl redan?
SD skiter väl i raser? De snackar ju om kultur och etnicitet. När skall du förstå skillnaden?