Vem var det som sjösatte detta vansinniga projekt som levererarSecrist skrev:Infra skrev:Som vanligt dillar du med huvet under armen,Secrist skrev:Infra skrev:Jag konstaterar att det osannolika skett att Formsvackan och RMC för
första gången i forats historia är överens om en (1) sak.Formsvackan skrev:Kan man inte bemöta SD utan att förändra spelreglerna för demokratin bör man kanske först ifrågasätta sitt eget agerande och sin egen politik. Inte fan ska väl SD:s motstånd mot mångfald i samhället bemötas med ett förbud mot mångfald i riksdagen. Vad ska i så fall förbjudas nästa gång ?Nu tror jag själv att det handlar mindre om förbud än om att resa vissa spärra menRMC skrev:Man är ute på tunn is om man tänkt att förändra spelreglerna om budgeten.
Nån statsvetare med förstånd får väl tala dom tillrätta.
nån aning om hur detta ska se ut har jag knappast.
Riksdagsförordningen, förresten. Tillhör inte den Grundlagarna som sådana?
Riksdagsordningen sägs vara "ett mellanting mellan grundlag och lag".
Grundlag (om den ska klassas så) kan bara ändras genom två riksdagsbeslut
med mellanliggande val. Så detta är i såna fall på sikt.
Med god vilja anser jag att neofascisterna i sd skulle kunnat hindras med mindre
av prestige och formaliaslaveri hos alliansen- Vanligt folkvett hade räckt långt för
att lägga krokben för sd:s sabotage. Men folkvett tycks saknas hos allianssen. För
dom apspel gå före omsorg om svensk demokrati.
De rödgröna kollapsade. Bara så du vet.
Du kanske tycker de är en framgångssaga? Mp stoppar ringled Stockholm för att göda sitt ego. Detta kostar skattebetalarna 4 miljoner om dagen.
mer massbilism till stockholmarna?