Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
RedCloud
Sossar ee lata
6 posters

    Då var det dax för sossehyckleri igen

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-03, 11:13

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6710601.ab

    Skall man skratta eller gråta!??

    Erik Åsbrink och Ylva Johansson köpte hushållstjänster för 50 000 kronor under 2008.

    Om man är emot det så kan man avstå av moraliska skäl, men icke sa nicke sossetroll: cheers:: cheers:
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 11:15

    Och vari består hyckleriet ?
    avatar
    croz


    Antal inlägg : 278
    Join date : 09-03-24

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  croz 2010-03-03, 11:39

    Sossar ee lata skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6710601.ab

    Skall man skratta eller gråta!??

    Erik Åsbrink och Ylva Johansson köpte hushållstjänster för 50 000 kronor under 2008.

    Om man är emot det så kan man avstå av moraliska skäl, men icke sa nicke sossetroll: cheers:: cheers:

    Det känns konstigt för mig som väljare att se politiker utnyttja skatteavdrag som dem själva är emot, för du måste väl inte göra avdraget?
    Jag tycker även att S-politiker borde vara noga med att se till att dem inte utbyttjar dessa avdrag nu när det kommer bli en stor snackis i valdebatten, vill dem inte att RUT-avdraget skall finnas så tycker jag att dem borde ta avstånd från det och inte ge det sitt "godkännande" genom att utnyttja det.Det känns som en miss i det politiska spelet..
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-03, 11:46

    Men S har ju rätt det är inte ett lagbrott.

    Däremot är det för S något mycket värre, ett moraliskt brott, men det skiter ju politikerna i Smile

    Hycklare är vad de är.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  Thors 2010-03-03, 11:48

    Jag trodde redcloud var en "begåvad" debattör, men ack så fel jag hade

    RedCloud skrev:Och vari består hyckleriet ?

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1903751/mottes-i-tv-debatt-om-rut-avdraget

    Mona Sahlin anser att det är vanligare bland förmögna människor att använda avdraget och att de rika redan ”fått tillräckligt”.


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6710783.ab

    Mona Sahlin tycker att pigavdraget lett till ökade samhällsklyftor. Men hon har inget emot att toppsossar flitigt använt avdragen.

    – Det är orimligt att ställa andra krav, säger hon.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 11:51

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-03, 11:54

    Kan man ens köpa pigtjänster till fullpris numera?

    Jag har för mig att subventionen dras av redan vid fakturering. alltså, det är företaget som sköter om subventioneringen, inte privatpersonen...


    queen
    avatar
    croz


    Antal inlägg : 278
    Join date : 09-03-24

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  croz 2010-03-03, 11:58

    Regndrottning skrev:Kan man ens köpa pigtjänster till fullpris numera?

    Jag har för mig att subventionen dras av redan vid fakturering. alltså, det är företaget som sköter om subventioneringen, inte privatpersonen...


    queen

    Jag vet faktiskt inte men om det är så att det regleras vid fakturering så kan man säkert be städfirman man anlitar att strunta i att göra detta..

    Edit.
    Tydligen så skall man ansöka via brev till Skatteverket där man bifogar fakturor och kvitton för att kunna få skattereduktionen i deklarationen. Så det krävs faktiskt en liten ansträngning av en själv för att kunna utnyttja detta.

    Edit2.
    "De första åren var det köparen av tjänsterna som gjorde avdraget i sin deklaration. Sedan 1 juli 2009 är det företagaren som gör avdraget."

    Så att allt blir rätt, knepigt med dessa regler..


    Senast ändrad av croz den 2010-03-03, 12:26, ändrad totalt 2 gånger
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Men din dumma människa

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-03, 12:03

    [quote = "Regndrottning"] [color = white] [b] Kan man ens köpa pigtjänster till fullpris numera?

    Jag har för mig Att subventionen Dras av Redan vid fakturering. alltså, det är företaget som sköter om subventioneringen, Int Privatpersonen ...[/ b] [/ color]

     : Queen: [/ quote]

    Om du begär att få betala hela själv så får du det, sluta drick och börja jobba så kanske du förstår samhället lite bättre
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Man begär av det anlitade företaget att man önskar skatterduktion på tjänsten

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-03, 12:05

    begär man det inte så får man en faktura på hela beloppet som man betalar, så som hela sossegänget skulle gjort om dom stod för vad dom säger, HYCKERLI på hör nivå är vad sossepatrasket står för, det kommer komma fram innan september
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty En mupp som fattar

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-03, 12:13


    Sponsored content


    Då var det dax för sossehyckleri igen Empty Sv: Då var det dax för sossehyckleri igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:25