Infra skrev:Då kan inte Borg heller räkna ty han nådde aldrig sittericTheDog skrev:Infra skrev:Så det var inte radarparet Borg och Reinfeldt som skapade det
slukhål på 90 miljarder mitt i Statskassan som Magdalena
Andersson nu tvingas ta itu med?
Vet du vem du är lik EtD? Borgerlighetens järnlady Annie Lööf
som inte visste vad hon skulle göra så länge hon satt statsråd
men som nu bara vet allt för väl hur man plitar ihop en budget
med 90 miljarder i underskott.
Lägg märke till att "överskottsmålet" är ett mantra som trummats
in från borgerligt håll. De kunde lika bra ha sagt tulipanaros. Nu
anklagas Magdalen för att "svika" ett överskottsmål som borgarna
själva aldrig ens kom i närheten av att uppfylla.
Det finns ord för sånt. Det kallas hyckleri.
Radarparet Reinfeldt/Borg minskade statsskulden under sina 8 år, trots den värsta ekonomiska krisen i modern tid. Det du Infra-skrälle.
Reinfeldt/Borg valde att hålla i pengarna när det blåste som snålast. Något som de fick massor av kritik för från vänsterhåll. Nu gnäller samma vänster över att det spenderats för mycket pengar. Ska man skratta eller gråta. Har Andersson minne som en akvariefisk?
Hur tar då Magdalena "itu" med underskottet? Jo, hon satsar på att ersätta restaurangjobb med tiotusentals bidragsjobb. Säkert bra för statsbudgeten? Massiva bidragshöjningar till arbetslösa. Man ska tydligen spara pengar genom att betala ut bidrag. Lycka till, rödgrön röra.
Jag medger att jag gillar min nya roll som opposition. Nu är det jag som granskar regeringen och du tvingas försvara alla deras korkade påhitt.
Överskottsmålet är en självklarhet bland alla seriösa ekonomer - dit kan vi inte räkna Andersson, för hon kan inte ens räkna.
eget mål. Munväder bara. Precis som du: snacka går ju.
Och direkt blev han anställd av Finland.