lazy skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
Kan nån få nån rätsida på vad de svammlar om? Varför är så många , inte minst unga, så fängslade av detta knasparti? Vilka skulle effekterna bli om de får stort inflytande?
Enligt mig är Mp det största hotet mot vårt välstånd.
www.svd.opinion
Till att börja med skulle de slå ihjäl vår landsbygd, medelst skyhöga energiskatter.
Ja förmodligen, numera finns väl nästan alla väljare hos MP på Östermalm och liknande, typ. Gemensamt är väl att nästan ingen av dem verkligen behöver jobba för sin försörjning.
Säg istället Södermalm-Enskede valkrets där Mp på en del adresser når upp till sanslösa 30% och över, som genom ett mirakel är det just där gräddan av journalister bor.
Läste för ett par dagar sedan Mp:s nya slogan: Modernisera Sverige, det lär bli svårt om man har som krav att stänga ännu fler kärnkraftverk.
Min valkrets hade helt sjuka 23,9 % FI. 24,9% Mp, 18% V och S 12,5 %. Men så bor jag i Gbgs svar på Södermalm.
Det garanterar dock att det inte finns ett huckle i närheten för där de bor ser det helt annorlunda ut. Undrar varför?