Kan nån få nån rätsida på vad de svammlar om? Varför är så många , inte minst unga, så fängslade av detta knasparti? Vilka skulle effekterna bli om de får stort inflytande?
Enligt mig är Mp det största hotet mot vårt välstånd.
www.svd.opinion
Miljöpartiets åsikter och inverkan gör sig mycket bra på det internationella planet, t.ex. i EU-parlamentet. Förträffligheten med deras åsikter är dock ytterst tveksam på ett nationellt plan. Stängning av ett par svenska kärnkraftverk kombinerat med vansinniga inhemska transportavgifter kan knappast vara till gagn för svensk utveckling och ekonomi.RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
Kan nån få nån rätsida på vad de svammlar om? Varför är så många , inte minst unga, så fängslade av detta knasparti? Vilka skulle effekterna bli om de får stort inflytande?
www.svd.opinion
Klimat och miljö är ytterst viktiga frågor, men de kan inte lösas med vansinniga bensinskatter i lilla Sverige, utan måste naturligtvis hanteras internationellt.RedMentalCase skrev:Inte heller i EU lär dessa halvextremister med sin närmast fundamentalistiska inställning ha nåt att hämta,
I EU krävs det kompromisser inte slagord av typen,- bilister är djävulen , - EU ska öppna sina gränser mot Afrika.
Tack för tipset, men jag avstår. Att hitta något till stöd för ditt hittepå tror jag är omöjligt.RedMentalCase skrev:Foliet är förvirrad igen , det tog 2 inlägg innan foliet försökte använda sin egen hjärna, sluta med det foliet, slå upp grejerna på wikipedia istället.
formsvackan skrev:Miljöpartiets åsikter och inverkan gör sig mycket bra på det internationella planet, t.ex. i EU-parlamentet. Förträffligheten med deras åsikter är dock ytterst tveksam på ett nationellt plan. Stängning av ett par svenska kärnkraftverk kombinerat med vansinniga inhemska transportavgifter kan knappast vara till gagn för svensk utveckling och ekonomi.RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
formsvackan skrev:Tack för tipset, men jag avstår. Att hitta något till stöd för ditt hittepå tror jag är omöjligt.RedMentalCase skrev:Foliet är förvirrad igen , det tog 2 inlägg innan foliet försökte använda sin egen hjärna, sluta med det foliet, slå upp grejerna på wikipedia istället.
Secrist skrev:formsvackan skrev:Miljöpartiets åsikter och inverkan gör sig mycket bra på det internationella planet, t.ex. i EU-parlamentet. Förträffligheten med deras åsikter är dock ytterst tveksam på ett nationellt plan. Stängning av ett par svenska kärnkraftverk kombinerat med vansinniga inhemska transportavgifter kan knappast vara till gagn för svensk utveckling och ekonomi.RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
För en gång skull så håller jag helt med dig. Mp ska verka för miljöskydd, giftförbud, mer ekomat etc etc. De ska inte syssla med makrofrågor som rör energi, infrastruktur etc. Då är de alldeles för extrema och verkar tro att om man bara straffbeskattar svenskar tillräckligt mycket så minskar miljöproblemen i Kina.
Klimatfrågan måste naturligtvis upp på bordet hos dem som förorsakar de största problemen. Fördubblat pris på snöskoterbensin i Lappland påverkar inte klimatet, möjligtvis priset på renkött.Secrist skrev:formsvackan skrev:Miljöpartiets åsikter och inverkan gör sig mycket bra på det internationella planet, t.ex. i EU-parlamentet. Förträffligheten med deras åsikter är dock ytterst tveksam på ett nationellt plan. Stängning av ett par svenska kärnkraftverk kombinerat med vansinniga inhemska transportavgifter kan knappast vara till gagn för svensk utveckling och ekonomi.RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
För en gång skull så håller jag helt med dig. Mp ska verka för miljöskydd, giftförbud, mer ekomat etc etc. De ska inte syssla med makrofrågor som rör energi, infrastruktur etc. Då är de alldeles för extrema och verkar tro att om man bara straffbeskattar svenskar tillräckligt mycket så minskar miljöproblemen i Kina.
RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Nej, illa men inte det värsta. Det värsta är att de just nu spelar Moderaterna rakt i händernaR.O.F.L skrev:Det värsta är att om MP får inflytande gör man sig beroende av rysk gas lång tid framöver.
formsvackan skrev:Nej, illa men inte det värsta. Det värsta är att de just nu spelar Moderaterna rakt i händernaR.O.F.L skrev:Det värsta är att om MP får inflytande gör man sig beroende av rysk gas lång tid framöver.
Att du inte begriper förvånar föga.RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Nej, illa men inte det värsta. Det värsta är att de just nu spelar Moderaterna rakt i händernaR.O.F.L skrev:Det värsta är att om MP får inflytande gör man sig beroende av rysk gas lång tid framöver.
LOL
När du för en gångs skull tänker själv, ja då stannar världen, knäppgök. Stackars värld.
RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
formsvackan skrev:Nej, illa men inte det värsta. Det värsta är att de just nu spelar Moderaterna rakt i händernaR.O.F.L skrev:Det värsta är att om MP får inflytande gör man sig beroende av rysk gas lång tid framöver.
R.O.F.L skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Instämmer till fullo, partiet är en fara för Sverige. Stagnation verkar vara målet.
Det värsta är att om MP får inflytande gör man sig beroende av rysk gas lång tid framöver.
www.svd.opinion
Ja, menar du att staten ägnar sig åt att placera pengar på hög när det finns så många brister inom "vård-skola-omsorg"?Infra skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Välstånd, RMC, kan vara så mycket mer än bara pengar på hög.
Tja, inte den moderata statsförvaltningen naturligtvis. De viker i stället undanDirtyDog skrev:Ja, menar du att staten ägnar sig åt att placera pengar på hög när det finns så många brister inom "vård-skola-omsorg"?Infra skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Infra skrev:Tja, inte den moderata statsförvaltningen naturligtvis. De viker i stället undanDirtyDog skrev:Ja, menar du att staten ägnar sig åt att placera pengar på hög när det finns så många brister inom "vård-skola-omsorg"?Infra skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
pengarna till privata vinstintressen och lägre skatt för de redan rika, de svinen.
ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Till att börja med skulle de slå ihjäl vår landsbygd, medelst skyhöga energiskatter.
Secrist skrev:Infra skrev:Tja, inte den moderata statsförvaltningen naturligtvis. De viker i stället undanDirtyDog skrev:Ja, menar du att staten ägnar sig åt att placera pengar på hög när det finns så många brister inom "vård-skola-omsorg"?Infra skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
pengarna till privata vinstintressen och lägre skatt för de redan rika, de svinen.
Mp och S har accepterat jobbskatteavdragen. Bara påpekar....
Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Tja, inte den moderata statsförvaltningen naturligtvis. De viker i stället undanDirtyDog skrev:Ja, menar du att staten ägnar sig åt att placera pengar på hög när det finns så många brister inom "vård-skola-omsorg"?Infra skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Mp och S har accepterat jobbskatteavdragen. Bara påpekar....
Varför kallar du det "jobbskatteavdraget"? Det är ett rent bidrag från oss skattebetalare
till dom som jobbar. Du liksom M draperar bidraget i ett avdragsfodral för att det ska verka
finare och för att ingen ska anklaga er för att lämna bidrag.
6,8 miljoner svenskar förvärvsarbvetade 2009. Räkna ut vad det kostar oss skattebetalare
att ge var och en av dom 500 :- / månad som genomsnitt, i skattebidrag. Glöm inte att
multiplicera med 12 månader, på ett år.
Kom sen och snacka om bidragssamhälle.
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:Av alla vad jag kallar extrema partier är frågan om inte Mp är det knasigaste?
www.svd.opinion
Till att börja med skulle de slå ihjäl vår landsbygd, medelst skyhöga energiskatter.
Ja förmodligen, numera finns väl nästan alla väljare hos MP på Östermalm och liknande, typ. Gemensamt är väl att nästan ingen av dem verkligen behöver jobba för sin försörjning.