Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
DirtyDog
lazy
Infra
7 posters

    Falska profeter.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-22, 22:01

    Folkpartiets kandidater ska man undvika att röstan in i EU-kretsen
    eftersom de är så blåöögt okritiska mot allt som heter EU. Fp var en av
    de flitisgaste tillskyndarna, inte bara till Euron utan till allt som luktar
    överstatlighet och federalism.

    Cecilia Wikström vill jag utesluta från min kritik, inte för att hon har
    så bra idéer utan för att hon verkar ärlig i sitt uppsåt om än borgerlig
    och litet bakom som alla folkpartister.

    Marit Paulson däremot är en gammal ringräv i EU-sammanhang redan
    långt innan EU börjat formerat sig. Låt dig inte förledas av den nötta bilden
    av den rekorderliga gumman med gummistövlarna djupt nedkörda
    i den svenska myllan och med enkla åsikter till och med allmogen borde
    fatta. Bilden är falsk.

    Tänk vad grisarna skulle bli glada om vi bara röstade in Marit i EU-parlamentet,
    hette det då vi gick in i Euländet. I dag då Marit haft 19 år på sig att glädja EU:s
    grisar mår EU-grisarna sämre än nånsin. Så dåligt mår dom av långväga transporter
    där man får räkna grisliken vid ankomstorten, överanvändning av antibiotika i
    grishållningen så att konsumenter i EU dör av det. Ja så dåligt mår grisarna tack vare
    Marit Paulsson att svenska livsmedelskedjor nu sorterar ut dansk griskött ur sina
    köttdiskar.

    Under Eorokampanjen stod Marit och ljög tillsammans med de andra ja-sägarna.
    Detta skedde öppet så det vet alla. Hur många vet däremot att Marit Paulsson sprang
    SAF:s ärenden (Svenskt Näringsliv) från vilka hon i lönndom lyfte 60 000 i månade för sina
    ovärderliga tjänster för ja-sidan. Tji fick dom i a f. Lägg ej din röst på denna falska kärring.

    Låt oss ta en till på Folkpartikandidat, den evige ja-sägaren Jasenko Selimovic.
    Jag arbetade upp en häftig ilska när jag såg hans falska valaffisch på tuben i dag
    när jag åkte hem. Det stod:

    "INGA FLER KRIG - DÄRFÖR EUROPA". Det var detta förljugna kväde som beseglade
    Anna Linds öde. Vem borde veta bättre än Jasenko som själv är uppväxt i Jugoslavien
    att det inte har fallit så mycket bomber i Europa sedan WW2 som det föll över
    Balkanstaterna - speciellt då över Belgrad under åren för Balkankriget. Detta
    krig utlöstes av EU:s kapitalistiska behov av att utplåna den sista kommuniststaten
    på europeisk botten.

    Av denna anledning underblåste man frihetssträvanden i både Kroatien och Bosnien.
    Senare även i Kossovo som blev nån slags halvmesyr utan kontroll av sitt eget
    territorium. Milosovitj och det övriga serbiska gänget fick skulden men sanningen
    var att EU genom ränker och svek utlöste, underblåste och avslutade sitt våta jobb.
    "INGA FLER KRIG - DÄRFÖR EUROPA" fick mej som sagt att se rött. Kandidaterna
    lånar ut sina namn till vad skit som helst, bara dom kommer ner till Bryssel och får
    frottera sig med det övriga EUfrälset och tjäna storkovan. Var säker på att de inte
    bryr sig ett skit om oss som dom begär förtroende hos.
    Vi är bara röstboskap.



    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  lazy 2014-05-22, 22:51

    Tja, nu är det väl i rättvisans namn inte Marit Paulsens fel att bara fyra länder inom EU håller samma standard som Sverige när det gäller djurhållning, snarare beror det på att Sverige från början hade en övertro på att alla skulle lyssna på Bror Duktig-landet och att vi skulle bli de som "förändrade allt till det bättre," vart det egentligen landade har vi väl alla sett.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-22, 23:24

    lazy skrev:Tja, nu är det väl i rättvisans namn inte Marit Paulsens fel att bara fyra länder inom EU håller samma standard som Sverige när det gäller djurhållning, snarare beror det på att Sverige från början hade en övertro på att alla skulle lyssna på Bror Duktig-landet och att vi skulle bli de som "förändrade allt till det bättre," vart det egentligen landade har vi väl alla sett.

    Jo tack.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  DirtyDog 2014-05-23, 00:43

    Infra skrev:Detta krig utlöstes av EU:s kapitalistiska behov av att utplåna den sista kommuniststaten
    på europeisk botten.
    Va!!! Tänkte man utplåna Vit-Ryssland???  Shocked 
    Men Vit-Ryssland är väl inte kommunistiskt?  Enligt Dao har några kommunistiska stater aldrig existerat så hur menar du?

    Jugoslavien kunde bara existera med stöd från väst.  Och detta stöd byggde upp en stark militärmakt som skydd mot Sovjet.  
    Jugoslavien hade en sann folkhjälte i Tito som (med stöd från väst) kämpade väl mot nazzarna och sen även höll avstånd mot Sovjet som gärna ville inlemma landet i Warzava-pakten.  Den kaxiga Tito lär ha skrivit följande till Stalin:  "Stalin: stop sending people to kill me. We've already captured five of them, one of them with a bomb and another with a rifle... If you don't stop sending killers, I'll send one to Moscow, and I won't have to send a second."

    Tito var dock den enda som kunde hålla samman det relativt stora landet som ständigt haft tendenser att splittras.
    Rätt fin karta på utvecklingen här:
    http://www.denlivsfarligahistorien.se/?q=bakgrund
    Det var nästan ofrånkomligt att landet skulle splittras efter Tito's frånfälle. Att beskylla EU är trams. Jag kände Jugoslaver redan på tidigt 70-tal och då den ena var serb och den andra kroat så kunde man se det underliggande föraktet mellan dem tydligt.  Att de ca 20 år senare kanske tillhörde de som sköt mot varann förvånar mig inte en sekund.
    Infra skrev:Vi är bara röstboskap.
    Nej, inte du.  Svin räknas inte som boskap utan är nog bara svin helt enkelt.   Twisted Evil
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-23, 04:57

    DD skrev:Jugoslavien kunde bara existera med stöd från väst.  Och detta stöd byggde upp en stark militärmakt som skydd mot Sovjet.  
    Jugoslavien hade en sann folkhjälte i Tito som (med stöd från väst) kämpade väl mot nazzarna och sen även höll avstånd mot Sovjet som gärna ville inlemma landet i Warzava-pakten.
    Jaha. Då har vi känt Jugoslavien ungefär lika länge, då. Det gör dej inte till
    nån skarp analytiker, eller till nån värst vidare jugoslavienkännare märker jag.
    Ej heller till nån Jugoslavienvetare av rang.

    Ta bara meningen: "Jugoslavien kunde bara existera med stöd från väst".  Vad har
    Väst med suveräna Jugoslavien att göra? Tito och Jugoslavien överlevde med kraft av
    sitt egets folks kärlek till både Tito och fosterlandet. Det är den enkla sanningen.

    Väst blev i stället Jugoslaviens bane. Det sitter vi alla med facit på. Misstolka det
    inte igen är du snäll.

    Väst gjorde vad de alltid har gjort: dränerade landet på unga, friska arbetare som
    kunde utnyttjas. Vad du måste betänka är att Jugoslavien var självständigt och därför
    heller aldrig funderade på NATOmedlemsskap. Får man
    tro dig så var de bara snäppet ifrån. Din förklaring om sambandet mellan landet
    och väst är inte bara ett hån mot en självständig och oberoende kommuniststat
    utan även felaktig.

    Dock kan jag hålla med om resten av det textpartiet. Även en blind höna som du
    hittar oftast ett korn eller två.

    Visst är vi röstboskap, allihopa. Speciellt du: Muuuuuuuuuu

    Än i dag straffar EU f d Jugoslavien för att de emotsatte sig EU:s allmakt,
    inte helt olikt Hitlers. EU, EU, ober alles.


    http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-medierna-moter-oversvamningen-pa-balkan-med-en-gaspning/

    Utan Balkan vore EU rumphugget. Erkänn det nu så slipper vi skitdiskutioner i denna
    tråd.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-05-23, 12:33

    Marit Paulssen är ju gammal sosse som gick till Fp för att få vara med, bara en detalj i den totalt okunnige röstboskapen infras okunnighet.

    Bara för att du inte fattar nåt och är röstboskap innebär det inte att alla andra är likadana infra.

    Jugoslavien, kärlek till fosterlandet?, hur dum och okunnig är du, jisses.

    DDs beskrivning av Jugoslavien är också komisk, låter som om det var en hjältes paradis?, Jugoslavien var en stenhård diktatur som skickade alla oliktänkande i finkan, ett skitland bland alla skitländer i öst.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-23, 13:21

    Fru Paulson har väl tillräckligt många fel och brister för att
    du även ska tillvita henne det mest förhatliga i din värld:
    S-medlemsskap!

    Men det är klart att S är för stort för henne att göra
    Brysselkarriär. Det står för många högdjur i kö till Bryssellfesten
    före henne. Lättare då att skänka fp sin"lyskraft".

    Nu är ju partimedlemsskap inte avlönat förstås. Men i Bryssel
    ligger gobitarna och väntar. BTW:  visst är du röstboskap: Muuuuuuuuuuu

    När det gäller Jugoslavien har du fel. Ditt hat ger dej tunnelseende. Där
    är vi två mot en - så där får du ge dej.

    Men dej bryr sig säkert fru Paulsson om ty hon har ju grisfrågan överst
    på agendan.
     Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  RedMentalCase 2014-05-23, 13:50

    Jag bara påpekade att du har noll koll infra, det du dillar om är inget att bry sig om, vet du inte ens hur det gick till i Jugoslavien?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  DirtyDog 2014-05-23, 14:21

    Infra skrev:Din förklaring om sambandet mellan landet och väst är inte bara ett hån mot en självständig och oberoende kommuniststat utan även felaktig.
    Men litar du på uppgifterna om de kommer från http://www.marxistarkiv.se/ möjligen?
    Jag gör det givetvis inte men i detta fall så stödjer väl de mina påståenden?

    I denna PDF-fil från deras sida så kan du läsa väldigt mycket matnyttigt som i praktiken bekräftar ALLT som jag skrivit (trots att det är skrivet och vinklat av mina ideologiska motståndare).  Var detta placerar dig begriper nog alla.   Twisted Evil 

    En kommunist skriver i denna tråd...
    https://www.flashback.org/t1782647p2
    ...följande:  ekonomin var inte särskilt smidig, och utan ekonomisk hjälp från väst skulle landet aldrig ha klarat sig överhuvudtaget.

    Notera att han som skriver är serb, kommunist och emot EU och väst och gärna hyllar forna Jugoslavien.

    I en annan tråd på samma forum:
    https://www.flashback.org/t541628p17
    Det stämmer att Jugoslavien hade en relativt hög levnadsstandard, det var dock inte tack vare någon blomstrande ekonomi! Så länge Tito och Jugoslavien behövdes på något sätt pumpade USA in pengar(mycket i form av "lån", något vi tyvärr ser mycket av även idag) för att hålla luftslottet intakt.

    Den katastrofala ekonomiska politiken som fördes ledde fram till Jugoslaviens ekonomiska kollaps på 90-talet, det som utlöste den var att Reagan(?) några år tidigare bytt politik mot Jugoslavien och slutat stödja landet ekonomiskt. Detta berodde i sin tur på att USA av olika anledningar inte behövde Jugoslavien längre men det får vi ta i någon annan tråd.

    Tito dog 1980, han styrde alltså under ungefär 3 decennier. 50-talet är det enda som visar bra siffror, mycket tack vare utgångsläget. Det är inte speciellt förvånande att ekonomin gick bättre efter kriget än medan det pågick.


    Du lär alltså få det lite besvärligt att motbevisa mig.  Vem skall hjälpa dig?  Wink

    I marxisternas PDF framkommer även att "Så sent som i 1981 års folkräkning var det bara 5,4 procent som betecknade sig som ”jugoslaver”."

    Och du undrar varför landet splittrades drygt 10 år senare?

    Där finner du även:  "Kroatien och Slovenien förklarade sig självständiga under sommaren 1991. Milošević svarade med att låta den ”Jugoslaviska Folkarmén” (JNA) invadera Slovenien i juni, men efter att ha mött hårt motstånd drog den sig snabbt tillbaka och Slovenien lämnades i fred. Sedan serberna i Krajina genomfört en egen folkomröstning och beslutat att lämna Kroatien, invaderade JNA Kroatien i augusti. I januari 1992 slöts ett avtal om eld upphör där drygt 30 procent av Kroatien hamnade under serbisk ockupation och utsattes för etnisk rensning.
    Även Makedonien förklarade sig självständigt i slutet av 1991. När Bosnien-Hercegovina ut-ropade sig som självständig stat på våren –92 exploderade landet i ett krig mellan de bosniska serberna, som hade uppbackning av Belgrad, och den muslimska befolkningsmajoriteten."
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-24, 00:35

    DD skrev:
    Jag gör det givetvis inte men i detta fall så stödjer väl de mina påståenden?
    Nopp!
    Jag har min egen ståndpunkt i frågan. Vad jag sagt om om EU, Väst och Jugoslavien ligger
    fast. Det står jag för.

    Jag säger det igen: Väst skyddade ingalunda Jogoslavien som du påstår. Landet stack,
    som en suverän kommunistnation, älskat ev sitt folk, i ögonen på allt för många i EU-frälset.
    Dessutom stod det i vägen för EU:s utvidgning. Väst blev därför Jugoslaviens bane under
    amerikanska bombmattor. Så mycket bomber föll det inte över Eurtopa sedan ww2.

    Jag tar inte tillbaka ett ord!
     Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  DirtyDog 2014-05-24, 04:04

    Infra skrev:
    DD skrev:
    Jag gör det givetvis inte men i detta fall så stödjer väl de mina påståenden?
    Nopp!
    Jag har min egen ståndpunkt i frågan. Vad jag sagt om om EU, Väst och Jugoslavien ligger
    fast. Det står jag för.

    Jag säger det igen: Väst skyddade ingalunda Jogoslavien som du påstår. Landet stack,
    som en suverän kommunistnation, älskat ev sitt folk, i ögonen på allt för många i EU-frälset.
    Dessutom stod det i vägen för EU:s utvidgning. Väst blev därför Jugoslaviens bane under
    amerikanska bombmattor. Så mycket bomber föll det inte över Eurtopa sedan ww2.

    Jag tar inte tillbaka ett ord!
     Very Happy
    Om nu alla älskade kommunistnationen, varför bröt sig alla loss för att bilda egna suveräna stater på 90-talet och på vilket sätt gynnade detta EU?

    Framförallt, hur kommer det sig att vid 1981 års folkräkning var det bara 5,4 procent som betecknade sig som ”jugoslaver”?

    Låter inte det snarare som att endast drygt 5% var stolta att tillhöra den nationen?  Twisted Evil 

    Att försöka bilda en idiot som dig är nog förvisso omöjligt.  Mad 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Secrist 2014-05-24, 09:17

    Infra skrev:
    DD skrev:
    Jag gör det givetvis inte men i detta fall så stödjer väl de mina påståenden?
    Nopp!
    Jag har min egen ståndpunkt i frågan. Vad jag sagt om om EU, Väst och Jugoslavien ligger
    fast. Det står jag för.

    Jag säger det igen: Väst skyddade ingalunda Jogoslavien som du påstår. Landet stack,
    som en suverän kommunistnation, älskat ev sitt folk, i ögonen på allt för många i EU-frälset.
    Dessutom stod det i vägen för EU:s utvidgning. Väst blev därför Jugoslaviens bane under
    amerikanska bombmattor. Så mycket bomber föll det inte över Eurtopa sedan ww2.

    Jag tar inte tillbaka ett ord!
     Very Happy

    Den verkliga orsaken....

    Den utpräglade decentraliseringen som Titos särpräglade politik innebar ledde till att de jugoslaviska delrepublikerna med åren i praktiken blev allt mer självständiga från varandra. Förhållandena mellan delrepublikerna blev med tiden allt mer ansträngd. Den relativa enigheten mellan folkgrupperna i Jugoslavien ersattes av tilltagande etniska, rasistiska och nationalistiska spänningar vilket stöddes av flera lokala politiker som såg fördelar i att sätta hemregionen, delrepubliken eller den egna folkgruppen före den jugoslaviska federationen. Denna utveckling sammanföll med att ekonomin försämrades vilket i sin tur eldade upp de etniska spänningarna mellan delrepublikerna ännu mer. Jugoslavien hade hamnat i en ond cirkel.

    När Tito avled i maj 1980 efter 36 år vid makten efterlämnade han ett land med svåra ekonomiska problem som var på väg mot en politisk kollaps. Någon självklar efterträdare fanns heller inte. I ett försök att få bukt med de allt mer tilltagande inrikespolitiska problemen gjorde centralregeringen upp ett nytt styrelseskick. Ett kollektivt ledarskap tog över styret och under 1980-talet lät man presidentposten cirkulera mellan de olika delrepublikerna, detta fick dock rakt motsatt effekt och ledde i stället till att politikerna i de olika delrepublikerna började bekämpa varandra. Jugoslavien löstes helt enkelt sakta upp inifrån.

    Titoismens slutgiltiga fall i Jugoslavien kom i och med Jugoslavienkrigen på 1990-talet som ledde till landets upplösning.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-24, 14:45



    SDSecrist skrev:Den utpräglade decentraliseringen som Titos särpräglade politik innebar ledde till att de jugoslaviska delrepublikerna med åren i praktiken blev allt mer självständiga från varandra. Förhållandena mellan delrepublikerna blev med tiden allt mer ansträngd. Den relativa enigheten mellan folkgrupperna i Jugoslavien ersattes av tilltagande etniska, rasistiska och nationalistiska spänningar vilket stöddes av flera lokala politiker som såg fördelar i att sätta hemregionen, delrepubliken eller den egna folkgruppen före den jugoslaviska federationen.
    Du glömmer att tillägga att detta utnyttjades av EU sedan dom beslutat utplåna Jugoslavien. Slarvigt av dej.

    ("Aldig mera krig - därför EU")
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Sniperace 2014-05-24, 17:30

    Infra skrev:

    SDSecrist skrev:Den utpräglade decentraliseringen som Titos särpräglade politik innebar ledde till att de jugoslaviska delrepublikerna med åren i praktiken blev allt mer självständiga från varandra. Förhållandena mellan delrepublikerna blev med tiden allt mer ansträngd. Den relativa enigheten mellan folkgrupperna i Jugoslavien ersattes av tilltagande etniska, rasistiska och nationalistiska spänningar vilket stöddes av flera lokala politiker som såg fördelar i att sätta hemregionen, delrepubliken eller den egna folkgruppen före den jugoslaviska federationen.
    Du glömmer att tillägga att detta utnyttjades av EU sedan dom beslutat utplåna Jugoslavien. Slarvigt av dej.

    ("Aldig mera krig - därför EU")
    Vilka EU-Länder har varit i krig med varandra sedan de gått med i EU?

    Sanningen är ju annars att det har inte varit något krig mellan NÅGRA eu-länder.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Secrist 2014-05-24, 19:03

    Infra skrev:

    SDSecrist skrev:Den utpräglade decentraliseringen som Titos särpräglade politik innebar ledde till att de jugoslaviska delrepublikerna med åren i praktiken blev allt mer självständiga från varandra. Förhållandena mellan delrepublikerna blev med tiden allt mer ansträngd. Den relativa enigheten mellan folkgrupperna i Jugoslavien ersattes av tilltagande etniska, rasistiska och nationalistiska spänningar vilket stöddes av flera lokala politiker som såg fördelar i att sätta hemregionen, delrepubliken eller den egna folkgruppen före den jugoslaviska federationen.
    Du glömmer att tillägga att detta utnyttjades av EU sedan dom beslutat utplåna Jugoslavien.  Slarvigt av dej.

    ("Aldig mera krig - därför EU")

    En inblick i Infras förvirrade världsbild......

    Falska profeter. Conspiracy-theories
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-24, 19:47

    Falska profeter. 18c9hx

    "Aldrig mera krig - därför EU"

    Bilden av EU som ett fredsprojekt är falsk.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Sniperace 2014-05-24, 20:54

    Infra skrev:Falska profeter. 18c9hx

    "Aldrig mera krig - därför EU"

    Bilden av EU som ett fredsprojekt är falsk.
    Okej, berätta då för oss vilka eu-länder som varit i krig med varandra?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-24, 21:15

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Falska profeter. 18c9hx

    "Aldrig mera krig - därför EU"

    Bilden av EU som ett fredsprojekt är falsk.
    Okej, berätta då för oss vilka eu-länder som varit i krig med varandra?
    Ok. Du ber om det: Portugal - Tyskland - Grekland - Spanien. Ekonomisk
    krigföring är också krigföring. Utöver detta har EU tillsammaqns med förenta staterna
    varit i krig för att i akt och mening utplåna Europas enda, kvarvarande kommunisdtstat.



    "Aldrig mera krig - därför EU"

    kvädet är falsk. "EU som fredsprojekt" är en falsk konstruktion. EU kommer om
    figurer som du och SDSecrist får hållas att utvecklas till en kärnvapenbestyckad
    försvarsallians.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Sniperace 2014-05-24, 21:37

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Falska profeter. 18c9hx

    "Aldrig mera krig - därför EU"

    Bilden av EU som ett fredsprojekt är falsk.
    Okej, berätta då för oss vilka eu-länder som varit i krig med varandra?
    Ok. Du ber om det: Portugal - Tyskland - Grekland - Spanien. Ekonomisk
    krigföring är också krigföring. Utöver detta har EU tillsammaqns med förenta staterna
    varit i krig för att i akt och mening utplåna Europas enda, kvarvarande kommunisdtstat.



    "Aldrig mera krig - därför EU"

    kvädet är falsk. "EU som fredsprojekt" är en falsk konstruktion. EU kommer om
    figurer som du och SDSecrist får hållas att utvecklas till en kärnvapenbestyckad
    försvarsallians.
    Dessa fanns väl innan eu bildades?

    Och återigen vilka eu-länder har varit i krig med varandra?
    Och nej, vanlig konkurrens är inte krig.


    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  DirtyDog 2014-05-24, 22:17

    Sniperace skrev:Dessa fanns väl innan eu bildades?
    Du förstår Infra vet inte skillnaden mellan EU och NATO.  Twisted Evil 

    Har är nog inte heller medveten om att EU bildades 1993 (alltså EFTER att man börjat kriga rejält i Jugoslavien).
    Ibland får man helt enkelt ha lite överseende med idioten.  Laughing 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Secrist 2014-05-24, 23:01

    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:Dessa fanns väl innan eu bildades?
    Du förstår Infra vet inte skillnaden mellan EU och NATO.   Twisted Evil 

    Har är nog inte heller medveten om att EU bildades 1993 (alltså EFTER att man börjat kriga rejält i Jugoslavien).
    Ibland får man helt enkelt ha lite överseende med idioten.   Laughing 

    Man kan inte förvänta sig så mycket från en som tror att de har demokratiska val på Kuba och att alla är mätta, nöjda och glada.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-25, 00:14

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Falska profeter. 18c9hx

    "Aldrig mera krig - därför EU"

    Bilden av EU som ett fredsprojekt är falsk.
    Okej, berätta då för oss vilka eu-länder som varit i krig med varandra?
    Ok. Du ber om det: Portugal - Tyskland - Grekland - Spanien. Ekonomisk
    krigföring är också krigföring. Utöver detta har EU tillsammaqns med förenta staterna
    varit i krig för att i akt och mening utplåna Europas enda, kvarvarande kommunisdtstat.



    "Aldrig mera krig - därför EU"

    kvädet är falsk. "EU som fredsprojekt" är en falsk konstruktion. EU kommer om
    figurer som du och SDSecrist får hållas att utvecklas till en kärnvapenbestyckad
    försvarsallians.
    Dessa fanns väl innan eu bildades?

    Och återigen vilka eu-länder har varit i krig med varandra?
    Och nej, vanlig konkurrens är inte krig.


    Konkurrens? Kallar du ekonomisk krigföring för konkurrens.
    Eller är det Jugoslavienkriget du kallar "konkurrens".
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Infra 2014-05-25, 00:17

    Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:Dessa fanns väl innan eu bildades?
    Du förstår Infra vet inte skillnaden mellan EU och NATO.   Twisted Evil 

    Har är nog inte heller medveten om att EU bildades 1993 (alltså EFTER att man börjat kriga rejält i Jugoslavien).
    Ibland får man helt enkelt ha lite överseende med idioten.   Laughing 

    Man kan inte förvänta sig så mycket från en som tror att de har demokratiska val på Kuba och att alla är mätta, nöjda och glada.
    Nej, men i USA anser du naturligtvis att valen är demokratiska (med ibland under 50 %:s
    röstdeltagande, att alla är mätta, delaktiga, nöjda och glada. Skäms på dej pajas.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  redalert 2014-05-25, 00:20

    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:Dessa fanns väl innan eu bildades?
    Du förstår Infra vet inte skillnaden mellan EU och NATO.   Twisted Evil 

    Har är nog inte heller medveten om att EU bildades 1993 (alltså EFTER att man börjat kriga rejält i Jugoslavien).
    Ibland får man helt enkelt ha lite överseende med idioten.   Laughing 

    Man kan inte förvänta sig så mycket från en som tror att de har demokratiska val på Kuba och att alla är mätta, nöjda och glada.
    Nej, men i USA anser du naturligtvis att valen är demokratiska (med ibland under 50 %:s
    röstdeltagande, att alla är mätta, delaktiga, nöjda och glada. Skäms på dej pajas.

    Vad har valdeltagandet med demokrati att göra?

    I de kommunistiska diktaturerna är det 99,7% valdeltagande gör det dessa diktaturer demokratiska?

    Skäms på dig ärthjärna!  No 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Secrist 2014-05-25, 00:35

    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:Dessa fanns väl innan eu bildades?
    Du förstår Infra vet inte skillnaden mellan EU och NATO.   Twisted Evil 

    Har är nog inte heller medveten om att EU bildades 1993 (alltså EFTER att man börjat kriga rejält i Jugoslavien).
    Ibland får man helt enkelt ha lite överseende med idioten.   Laughing 

    Man kan inte förvänta sig så mycket från en som tror att de har demokratiska val på Kuba och att alla är mätta, nöjda och glada.
    Nej, men i USA anser du naturligtvis att valen är demokratiska (med ibland under 50 %:s
    röstdeltagande, att alla är mätta, delaktiga, nöjda och glada. Skäms på dej pajas.

    Ja, USA är en demokrati. Nej, alla är inte nöjda vilket det aldrig är i en demokrati.

    Och valdeltagandet 2012 var 61,4%.

    Sponsored content


    Falska profeter. Empty Sv: Falska profeter.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 20:00