Det är inte jag - som likt åsnan mellan tapparna - stårSniperace skrev:Så du trar att alla som röstar på kd är bokstavstroende kristna?Infra skrev:Varför röstar du då på KD? Jag ville bara testa detta ditt påstående.Sniperace skrev:är du bpkstavstroende, som jag skrev innan jag tror inte på sagoböcer eller bokstravlig tolkning av en skrift.Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Nu försöker du smita från ditt ansvar för de resande igen. Lyssna själv: "Nej, snarare är jag stolt att hon är et, en av de som dragit sig från klanväldet osv (eller rättare sagt redan hennes morföräldras farföräldrar". Vad är det för skitsnack? Jag ha ju sagt åt dej att du inte behöver skämmas.Sniperace skrev:jag delar deras värderingar och familjepolitik.Infra skrev:Det behövs nog ingen övertalning där, inte.Sniperace skrev:Nej, snarare är jag stolt att hon är et, en av de som dragit sig från klanväldet osv (eller rättare sagt redan hennes morföräldras farföräldrarInfra skrev:Det är du som är SD:arer - inte jag. Sedan undrar jag bara över varför du anserSnipern skrev:menar du att det skulle vara något fel att vara resande din jävla rasist?
dig, med sån kraft behöva försvara att din frus släkt tillhörde resandefolket?
Det är inget du behöver skämmas för.
JAg tror snart du har övertalat mig att rösta på SD istället för kd, fortsätt lite med dina övertalningsförsök
Varför skulle du rösta på KD, du som inte delar
en enda av de egenskaper som präglar en kristen människa.
Men som sagt blir man hela tiden kallad SD-are är det kanske lika bra att göra dig tillviljes, är dwt cad du vill?
Genom att lägga ett fiktivt antal generationer mellan dej och de händelser som har stundat
försöker du smita från ditt alldeles speciella ansvar för de resande. Du ska inte vara stolt
över fel saker utan du ska stolt sträcka på dej för att du har en resande i familjen.
Det faktum att du är en vit, medelålders man gör det extra viktigt att axla ditt ansvar.
Sträck på dej Snipern!SDSnipern skrev:jag delar deras värderingar och familjepolitik.
Varför spottar du då på din nästa? Står det inte skrivet: "du ska älska din
nästa som dej själv"? Varför gör du inte det då om du är kristen?
Men jag är inte kristen, jag tror inte på någon gud och dennes son.
däremot kan jag visst älska min nästa såsom mig själv, men jag behöver inte älska de dumheter de gör.
Det står också skrivet: "Om jag talade både människors och
änglars tungomål, men icke hade kärlek, ... Den fördrager allting,
den tror allting, den hoppas allting, den uthärdar allting". (Ur Paulus första brev till korinterna).
ska vi tolka detta BOKSTAVLIGT kunde man tolka det som att man ska acceptera ex pediofila och älska denna utövare, eller acceptera ochg älska dem som håller på att misshandla och meörda nåfgon.
Du har avslöjat dig själv.
Du måste vara väldigt korkad isåfall.
Jag gillar mycket i deras partipolitik utan att fördenskull vara kristen. Sedan finns dey väl det jag onte gillar också precis som när det gäller alla, jag tror inte det finns någon som gillar ptecis allt som partiet står för, ibte ens riksdagsmännen oäinom samma parti.
Men som sagt du har här klart visat på din totala avsaknad av sunt förnuft, sök hjälp innan det är försent.
och väger mellan KD och SD. Är du en bluff eller är du en bluff?