Secrist skrev:Infra skrev:Idiot! Uppror är en sak. Uppror eller förräderí under krigstillstån är en helt asnnan historia.Secrist skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Sverige avskaffade dödsstraffet även i KRIG.Infra skrev:Nämn en stat som under krigstillstånd inte tillämpar dödsstraff förSecrist skrev:Infra skrev:DirtyDog skrev:Låter det inte lite motsägelsefullt? Då romerna drev bort soldaterna så förflyttade man först de arbetsföra?Infra skrev:Dirty skrev:Eftersom man stängde lägret så flyttade man alla som var arbetsdugliga (alltså även romer) och de som inte dög till arbete mördades.
Det handlar mindre om mitt sätt att se det på än på vad som egentligen skedde.
Det tycks du ha missuppfattat ordentligt eller så sitter du och förvränger fakta som vanligt.
Kanske kan dessa citat förklara en smula för dig om det du fått om bakfoten.
Du kanske kan hitta ytterligare en annan angreppspunkt att förvränga nu när
du misslyckades med den här också?
"Romerna som dog under ”Zigenarnatten” var de sista i det ”zigenska familjeläger” som fanns i koncentrationslägret Auschwitz-Birkenau. SS-chefen Heinrich Himmler beordrade att lägret skulle likvideras men romerna lyckades driva bort soldaterna.
SS flyttade då några tusen arbetsföra romer till andra läger. De kvarvarande romerna – barn, gamla och sjuka – kunde inte försvara sig mot övermakten. Vittnen berättar att romerna trots starkt motstånd med våld och vapenmakt tvingades vandra på led in i gaskamrarna."
http://www.do.se/Press/Pressmeddelanden-och-aktuellt/2011/Minnesceremoni-for-Zigenarnattens-offer/
Det verkar inte vara din dag i dag eftersom du förlorar varenda debatt.
"starkt motstånd med våld och vapenmakt" låter förvisso lika förvirrat då de knappast hade några vapen.Tyskarna skulle alltså stänga lägret och flytta på samtliga fångar. Romerna bråkade (dock förgäves) men SAMTLIGA som var arbetsföra förflyttades (alltså även romska arbetsföra). Vad är det som du inte begriper Infra lille?Infra skrev:"Även romer". Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.......Det är liksom romer som Zigenarnatten handar om. Skit påre.Dirty skrev: (alltså även romer)Att ALLA romer mördades då allt antyder att det ENDAST var barn, gamla och sjuka som mördades. Förstår du nu Infra eller måste jag skriva LÅNGSAMMARE och klistra in lite bilder också?Infra skrev:Så tillvida"...ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haDirty skrev:Rätt såtillvida att alla kvarvarande romer dödades. De arbetsföra hade redan blivit förflyttade.
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.....ha.......ha ha....Förlåt en yngling men vad var det som "så tillvida" inte var rätt då?
Det är ingen idé ty det som du försöker är en förvrängning av fakta. Du kan vara
tämligen viss om att även dom som fördes bort dödades. Så gör allla stater i
krigstillstånd mot dom som gjort uppror mot sittande regim.
Vad är egentligen ditt problem?? Alla mördades! So what? Fatta!
Nej, alla stater gör inte så. Bara fullskaliga diktaturstater. Om ens det...
uppror mot sittande regim.
Så Sverige har INTE dödsstraff för varken förräderi spioneri eller krigsbrott ens under krigstid
Vad jag vet har danmark, tyskland Norge och finland gjort likadant, de flesta euländer har även avskaffat detta.
Hurrudu Putte. Hur många krig har Sverige utkänpat sen dess?
I krig, förstår du, gäller krigets lagar. Det räcker med ett utfärdat
undantagstillstånd så gör regeringen och den enskilde soldaten
som den vill.
Jag samtalade med en som hade utbildning till militärpolis. Du skulle
bli förvånad om du visste vilka befogenheter dessa har mot civila,
även i fredstid. Fel person på en sån befattning leder till många lik
kan jag säga.
Du är en naiv fårskalle om du tror att det går att resa sig mot en
krigförande regering.
Sverige har en lång historia av revolter mot kungamakten. Aldrig någonsin har alla dödats.
Sverige har befunnit sig i närmast konstant krigstillstånd under flera hundra år. Fred var inget annat än avsaknad av krig.
Om du iklädde dig förrädarrollen i ett Sverige i krig så skulle du omedelbart
avrättas, på stående fot. Lita på det! Avrättas - med eller utan sanktion uppifrån. Många är
vi som skulle känna oss kallade att ingå i exukitionsplutonen. Frivilliga skulle
inte saknas kan jag säga. Myndigheterna skulle inte beivra ett sådant hjältedådåd.
OBS: detta är inget hot. Det är ett faktum.