+2
Sniperace
redalert
6 posters
Intressant artikel klarar vänstern sina utlovelser?
redalert- Antal inlägg : 13973
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Jag tror inte heller på dem
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 3
Nja
Vänsterpartiet befinner sig i en svår balansgång. Att försöka attrahera den röststarka medelklassen samtidigt som man ska tilltala de starkt vänstervridna, men lilla gruppen, väljarna är ingen lätt kombination.
lazy- Antal inlägg : 12772
Men framför allt är det partiets krav på höjda ersättningar finansierade med kraftiga skattehöjningar som oroar. Skattehöjningar kommer med stor sannolikhet att behövas i framtiden för att klara ålders- boomen.
Men att låtsas som att mer pengar löser alla problem, och samtidigt slå undan benen för den sysselsättning och tillväxt som i slutändan betalar för vård, skola och omsorg, är att göra välfärden en riktig björntjänst.
Det första trodde jag att vi redan hade löst i form av högre invandring det andra är säkert en missuppfattning, inte vill väl V avveckla RUT och ROT+ en massa annat som gett arbetstillfällen?
Men att låtsas som att mer pengar löser alla problem, och samtidigt slå undan benen för den sysselsättning och tillväxt som i slutändan betalar för vård, skola och omsorg, är att göra välfärden en riktig björntjänst.
Det första trodde jag att vi redan hade löst i form av högre invandring det andra är säkert en missuppfattning, inte vill väl V avveckla RUT och ROT+ en massa annat som gett arbetstillfällen?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
6 h arbetsdag, 90 % akassa, osv osv.
Klart att V är ett populistiskt pajasparti utan verklighetsförankring.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Hur då ?lazy skrev:slå undan benen för den sysselsättning och tillväxt .......
redalert- Antal inlägg : 13973
formsvackan skrev:Hur då ?lazy skrev:slå undan benen för den sysselsättning och tillväxt .......
QUE?
Var du inte i fel tråd nu?
Det gäller att ha koll på läget vet du!