Vardag? Ta inte så du spricker.Dao skrev:Det är vardag idag! Vet att du helst gömmer och döljer sådana obekväma saker, men det är DITT problem!Secrist skrev:Visst finns det folk som drabbas. Dock inte i den enorma omfattning som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Det är inte det som jag skriver heller. Smygrasismen är mycket mer... smygande.Secrist skrev:Eller hur. Sverige är inte riktigt så nerlusat med rasister som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Kanske för att det inte stämmer, månne?Secrist skrev:Konstigt att det finns så många människor med invandrarbakgrund som uppger att de inte upplevt någon rasism att tala om i Sverige.
Vilket gör att de som inte vill se, slipper se det - om man inte tillhör de som drabbas.
Vissa kan inte undvika det, som du kan...
+6
Thetaxpayer
Sniperace
Dao
redalert
ericTheDog
F.I.S.T
10 posters
Prekariatet – en snabbt växande grupp av lågavlönade, vikarier och deltidsanställda
Secrist- Antal inlägg : 32216
Dao- Antal inlägg : 26567
Det gör jag inte...Secrist skrev:Vardag? Ta inte så du spricker.Dao skrev:Det är vardag idag! Vet att du helst gömmer och döljer sådana obekväma saker, men det är DITT problem!Secrist skrev:Visst finns det folk som drabbas. Dock inte i den enorma omfattning som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Det är inte det som jag skriver heller. Smygrasismen är mycket mer... smygande.Secrist skrev:Eller hur. Sverige är inte riktigt så nerlusat med rasister som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Kanske för att det inte stämmer, månne?Secrist skrev:Konstigt att det finns så många människor med invandrarbakgrund som uppger att de inte upplevt någon rasism att tala om i Sverige.
Vilket gör att de som inte vill se, slipper se det - om man inte tillhör de som drabbas.
Eller hur. Läs något annat än Flamman och Expo.Dao skrev:Det gör jag inte...Secrist skrev:Vardag? Ta inte så du spricker.Dao skrev:Det är vardag idag! Vet att du helst gömmer och döljer sådana obekväma saker, men det är DITT problem!Secrist skrev:Visst finns det folk som drabbas. Dock inte i den enorma omfattning som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Det är inte det som jag skriver heller. Smygrasismen är mycket mer... smygande.Secrist skrev:Eller hur. Sverige är inte riktigt så nerlusat med rasister som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Kanske för att det inte stämmer, månne?Secrist skrev:Konstigt att det finns så många människor med invandrarbakgrund som uppger att de inte upplevt någon rasism att tala om i Sverige.
Är det inte dags att testa lite mer intelligenta argument, nån gång?Secrist skrev:Eller hur. Läs något annat än Flamman och Expo.Dao skrev:Det gör jag inte...Secrist skrev:Vardag? Ta inte så du spricker.Dao skrev:Det är vardag idag! Vet att du helst gömmer och döljer sådana obekväma saker, men det är DITT problem!Secrist skrev:Visst finns det folk som drabbas. Dock inte i den enorma omfattning som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Det är inte det som jag skriver heller. Smygrasismen är mycket mer... smygande.Secrist skrev:Eller hur. Sverige är inte riktigt så nerlusat med rasister som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Kanske för att det inte stämmer, månne?Secrist skrev:Konstigt att det finns så många människor med invandrarbakgrund som uppger att de inte upplevt någon rasism att tala om i Sverige.
Är det inte dags att lämna ditt sällskap med knutna nävar och klasskampssånger?Dao skrev:Är det inte dags att testa lite mer intelligenta argument, nån gång?Secrist skrev:Eller hur. Läs något annat än Flamman och Expo.Dao skrev:Det gör jag inte...Secrist skrev:Vardag? Ta inte så du spricker.Dao skrev:Det är vardag idag! Vet att du helst gömmer och döljer sådana obekväma saker, men det är DITT problem!Secrist skrev:Visst finns det folk som drabbas. Dock inte i den enorma omfattning som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Det är inte det som jag skriver heller. Smygrasismen är mycket mer... smygande.Secrist skrev:Eller hur. Sverige är inte riktigt så nerlusat med rasister som du vill få det att framstå som.Dao skrev:Kanske för att det inte stämmer, månne?Secrist skrev:Konstigt att det finns så många människor med invandrarbakgrund som uppger att de inte upplevt någon rasism att tala om i Sverige.
Du har HELT KLART en hel de fördomar att göra upp med...Secrist skrev:Är det inte dags att lämna ditt sällskap med knutna nävar och klasskampssånger?
redalert- Antal inlägg : 13973
Det är till att kasta sten i glashus ser jag!Dao skrev:Du har HELT KLART en hel de fördomar att göra upp med...Secrist skrev:Är det inte dags att lämna ditt sällskap med knutna nävar och klasskampssånger?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Så detta är inget som är vanligt på ungkommunistmöten osv, det var väldigt vanligt i början och mitten på sjuttiotalet, på den tiden gick det nog inte ett enda möte utan sådantredalert skrev:Det är till att kasta sten i glashus ser jag!Dao skrev:Du har HELT KLART en hel de fördomar att göra upp med...Secrist skrev:Är det inte dags att lämna ditt sällskap med knutna nävar och klasskampssånger?
Men visst förekommer detta fortfarande av bilder man sett som var nytagna....
Det konstiga är att när Breivik gjorde samma gest så ansågs denna vara en högerextremistisk sådan *asg*
Infra- Antal inlägg : 29644
Inte 26 jobb på en och samma gång, fattar du väl. Det var ju en rak historik.Red Mental Case skrev:Du påstod ju själv att du med glädje ´haft 26 anställningar själv
F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns. Tyvärr uppfostrade mamma mig
till playboy. Men sanningen hinner alltid i kapp, Född arbetarklass så måste du ha en födkrok.
Om inte annat så måste du kunna ställa fram mat på bordet till dina barn.
- Inlägg 85
Knas
F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns
Och där ser vi varför Infra är så vänstervriden.
Det brukar väl annars vara en högerståndpunkt, där man traditionellt vill att ANDRA skall jobba ÅT EN!Secrist skrev:F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns
Infra- Antal inlägg : 29644
Hur tänkte du nu?Secrist skrev:F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns
I Danmark har mina olycksbröder startat "De arbetsskyggas förening"
och den består så vitt känt av lika antal vänstermuppar och högergökar.
Om man är företagare så jobbar man med andra. Vår ståndpunkt är inte att andra ska försörja oss så vi kan ligga på soffan och gnälla på samhället. Där skiljer sig vi oss från vänstern.Dao skrev:Det brukar väl annars vara en högerståndpunkt, där man traditionellt vill att ANDRA skall jobba ÅT EN!Secrist skrev:F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns
Ett annat ord vore ju en samling slöfockar och dagdrivare.Infra skrev:Hur tänkte du nu?Secrist skrev:F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns
I Danmark har mina olycksbröder startat "De arbetsskyggas förening"
och den består så vitt känt av lika antal vänstermuppar och högergökar.
Bara retoriskt. I praktiken vill ni helst inget göra. Det är DET som i PRAKTIKEN skiljer högern från vänstern!Secrist skrev:Om man är företagare så jobbar man med andra. Vår ståndpunkt är inte att andra ska försörja oss så vi kan ligga på soffan och gnälla på samhället. Där skiljer sig vi oss från vänstern.Dao skrev:Det brukar väl annars vara en högerståndpunkt, där man traditionellt vill att ANDRA skall jobba ÅT EN!Secrist skrev:F. ö. hatar jag att jobba och har gjort så länge jag minns
Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Vänstern vill att har samma rättigheter och skyldigheter!
Det är skälet till att just sossarna byggt upp det land som länge ansågs vara ett av de mest företagarvänliga landet i världen! Men en av världens bästa jämlikhet.
Högern var större delen av tiden, i stort sett, emot den utvecklingen. Utom på senare tiden, då de velat skriva om historien och ta åt sig äran!
Och få har gnällt så mycket på detta som högerfolk!
Ni är bra på vackra ord, men innehållet är fortfarande baserat på egoism!
- Inlägg 91
Knas
Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Statistiken talar emot dina teorier. I listan över fd politiker som lever på inkomstgarantin så är det en kraftig slagsida åt vänster med Vänsterpartiet som överlägsen ledare där 100% levde på andras pengar.
Statistiken talar emot dina teorier. I listan över fd politiker som lever på inkomstgarantin så är det en kraftig slagsida åt vänster med Vänsterpartiet som överlägsen ledare där 100% levde på andras pengar.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
Och det är inte egoism när en vänstermupp vill bli försörjd av andra genom att ligga på soffan och rulla tummarna?
På vilket sätt skulle DET sudda ut högerns och vänsterns faktiska politik under historiens gång?Secrist skrev:Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Den faktiska politiken säger att ju större möjligheter ni har att leva på bidrag ju större är andelen av er som gör det.Dao skrev:På vilket sätt skulle DET sudda ut högerns och vänsterns faktiska politik under historiens gång?Secrist skrev:Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Det har du inte visat, direkt...Secrist skrev:Den faktiska politiken säger att ju större möjligheter ni har att leva på bidrag ju större är andelen av er som gör det.Dao skrev:På vilket sätt skulle DET sudda ut högerns och vänsterns faktiska politik under historiens gång?Secrist skrev:Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Men jag förstår att du helst av allt vill mörka högerpolitiken så mycket som möjligt!
Så det är en slump att inte en enda vänsterpartist lyckades bli självförsörjande när majoriteten av personerna på högerkanten var det?Dao skrev:Det har du inte visat, direkt...Secrist skrev:Den faktiska politiken säger att ju större möjligheter ni har att leva på bidrag ju större är andelen av er som gör det.Dao skrev:På vilket sätt skulle DET sudda ut högerns och vänsterns faktiska politik under historiens gång?Secrist skrev:Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Men jag förstår att du helst av allt vill mörka högerpolitiken så mycket som möjligt!
Det beror på många omständigheter...Secrist skrev:Så det är en slump att inte en enda vänsterpartist lyckades bli självförsörjande när majoriteten av personerna på högerkanten var det?Dao skrev:Det har du inte visat, direkt...Secrist skrev:Den faktiska politiken säger att ju större möjligheter ni har att leva på bidrag ju större är andelen av er som gör det.Dao skrev:På vilket sätt skulle DET sudda ut högerns och vänsterns faktiska politik under historiens gång?Secrist skrev:Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Aha! Så på sätt och vis kan man säga att det är en slump eller kanske bara otur att ju längre vänsterut man kommer ju lägre andel är självförsörjande?Dao skrev:Det beror på många omständigheter...Secrist skrev:Så det är en slump att inte en enda vänsterpartist lyckades bli självförsörjande när majoriteten av personerna på högerkanten var det?Dao skrev:Det har du inte visat, direkt...Secrist skrev:Den faktiska politiken säger att ju större möjligheter ni har att leva på bidrag ju större är andelen av er som gör det.Dao skrev:På vilket sätt skulle DET sudda ut högerns och vänsterns faktiska politik under historiens gång?Secrist skrev:Högern vill, generellt jobba så lite som möjligt, men ha så mycket av fördelarna som möjligt.
Sponsored content