Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
lazy
Dao
Infra
ericTheDog
8 posters

Daoren och 70-talet

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Daoren och 70-talet Empty Daoren och 70-talet

Inlägg  ericTheDog 2013-11-23, 23:30

Daoren påstår att försämringarna startade i mitten på 80-talet. Hjälp mig göra lista på allt som blivit bättre sen dess. Jag börjar.

Medan Daoren sitter och kollar på "Vilse i pannkakan" på sin svartvita tjock-tv så njuter vi glada högerdebattörer av t.ex "Sagan om ringen" i Full HD.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Daoren och 70-talet Empty Sv: Daoren och 70-talet

Inlägg  Infra 2013-11-23, 23:51

ericTheDog skrev:Daoren påstår att försämringarna startade i mitten på 80-talet. Hjälp mig göra lista på allt som blivit bättre sen dess. Jag börjar.

Medan Daoren sitter och kollar på "Vilse i pannkakan" på sin svartvita tjock-tv så njuter vi glada högerdebattörer av t.ex "Sagan om ringen" i Full HD.
    Det finns bara en dåre här och det är du.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-11-24, 00:07

Vad är det Eric trasslat in sig i NU då?

Måste han stolta med sin förvirring i en helt egen tråd??

Jaja...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-11-24, 00:28

Dao skrev:Vad är det Eric trasslat in sig i NU då?

Måste han stolta med sin förvirring i en helt egen tråd??

Jaja...
    Daoren sprang tillbaka till sin svartvita tjock-tv. Stackare.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-11-24, 01:04

På 70-talet kunde man inte läsa detta.

Startsidan / Nyheter 2013-11-23
    Åttaåring fast för lägenhetsinbrott

Att två 16-åringar grips för inbrott är dessvärre inte helt ovanligt.

Men åldern på deras kumpan är uppseendeväckande – då en åttaåring deltog vid brottet.

Under lördagseftermiddagen kom samtal till polisen om ett lägenhetsinbrott vid Rinkebysvängen i västra Stockholm.

Polisen kunde senare gripa två 16-åringar. Med under inbrottet var alltså även en åttaårig pojke som också misstänks ha deltagit.

När polisen tog fast de tre pojkarna hade de stöldgods och kofot i sin besittning.
    ”Höll utkik”

– Det var ett fullbordat lägenhetsinbrott, men jag vet inte exakt vad de hade stulit, säger Christina Andersson, stationsbefäl vid Västerortspolisen.

Enligt en källa till Aftonbladet ska de äldre pojkarna ha bett åttaåringen att hålla utkik.

– Killen har flyttat dit ganska nyligen och verkar komma från ordande förhållanden. Han har inte varit i kontakt med polisen tidigare, säger källan.

För de två äldre pojkarna väntar polisförhör och om åklagaren beslutar om det kan de anhållas och få kvarstanna i polisens förvar.

Då åttaåringen inte är straffmyndig behandlas han annorlunda.
    Oerhört ovanligt

– Han faller inom lagen för unga lagöverträdare och det blir socialen som får prata med honom. Jag vet inte, men jag antar att han blivit hämtad av sina föräldrar, säger Christina Andersson.

Att en så ung person deltagit vid ett inbrott har hon aldrig tidigare hört talas om.

– Nej, inte på något sådant. Snatteri har jag hört, men inte på ett så här sofistikerat brott. Det är väldigt oroande att få höra något sådant inträffa.

Victor Stenquist
    Martin Ekelund
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2013-11-24, 02:13

lazy skrev:På 70-talet kunde man inte läsa detta.

Startsidan / Nyheter 2013-11-23
    Åttaåring fast för lägenhetsinbrott

Att två 16-åringar grips för inbrott är dessvärre inte helt ovanligt.

Men åldern på deras kumpan är uppseendeväckande – då en åttaåring deltog vid brottet.

Under lördagseftermiddagen kom samtal till polisen om ett lägenhetsinbrott vid Rinkebysvängen i västra Stockholm.

Polisen kunde senare gripa två 16-åringar. Med under inbrottet var alltså även en åttaårig pojke som också misstänks ha deltagit.

När polisen tog fast de tre pojkarna hade de stöldgods och kofot i sin besittning.
    ”Höll utkik”

– Det var ett fullbordat lägenhetsinbrott, men jag vet inte exakt vad de hade stulit, säger Christina Andersson, stationsbefäl vid Västerortspolisen.

Enligt en källa till Aftonbladet ska de äldre pojkarna ha bett åttaåringen att hålla utkik.

– Killen har flyttat dit ganska nyligen och verkar komma från ordande förhållanden. Han har inte varit i kontakt med polisen tidigare, säger källan.

För de två äldre pojkarna väntar polisförhör och om åklagaren beslutar om det kan de anhållas och få kvarstanna i polisens förvar.

Då åttaåringen inte är straffmyndig behandlas han annorlunda.
    Oerhört ovanligt

– Han faller inom lagen för unga lagöverträdare och det blir socialen som får prata med honom. Jag vet inte, men jag antar att han blivit hämtad av sina föräldrar, säger Christina Andersson.

Att en så ung person deltagit vid ett inbrott har hon aldrig tidigare hört talas om.

– Nej, inte på något sådant. Snatteri har jag hört, men inte på ett så här sofistikerat brott. Det är väldigt oroande att få höra något sådant inträffa.

Victor Stenquist
       Martin Ekelund
    Vad vill du ha sagt? Att Dao anstiftade det hela?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Daoren och 70-talet Empty 70-talet

Inlägg  Secrist 2013-11-24, 02:17

På 70-talet slapp man läsa om sånt här...

Den 19-åriga kvinnan trycktes ner i en soffa och våldtogs av tre äldre män.

Under våldtäkten skrattade männen. I dag dömdes de tre männen till fängelse. Natten till den 23 oktober i fjol var den unga kvinnan ute i Södertälje för att fira en födelsedag. Sent på natten träffade hon en man som hon följde med på efterfest. De gick till vandrarhemmet Täljegården i Rosenlund.

Kvinnan hann knappt komma innanför dörren innan hon överfölls av männen. Männen, 45, 32 och 31 år gamla, drog ner henne på en soffa och höll fast hennes huvud och kropp. Sedan våldtog de henne en efter en. "Det kändes som en evighet", sa kvinnan under rättegången och berättade att männen skrattade och var mycket avslappnade under våldtäkten. Själv säger hon att hon knappt vågade göra motstånd av rädsla för att de skulle döda henne. Den 19-åriga kvinnan fick skador på kropp och i underliv av männens

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14259241.ab
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-11-24, 05:02

Infra skrev:Vad vill du ha sagt? Att Dao anstiftade det hela?

Tror inte de själva vet vad de menar! Låt dem hålla på...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-11-24, 09:37

Dao skrev:
    Jösses vad trög man kan vara.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-11-24, 11:03

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    Dao har givetvis inte sagt det som alla tror han har sagt. Som vanligt. Rolling Eyes 
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2013-11-24, 14:08

Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    Dao har givetvis inte sagt det som alla tror han har sagt. Som vanligt. Rolling Eyes 
    Dao tycks leva i dåtid och inte vara medveten om nutid hen är sjukt hjärntvättad av all vänsterpropaganda under 70 och 80-talet.
    MartinLingren
    MartinLingren

Antal inlägg : 121

Inlägg  MartinLingren 2013-11-24, 14:34

RedclownIII skrev:
    Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    Dao tycks leva i dåtid och inte vara medveten om nutid hen är sjukt hjärntvättad av all vänsterpropaganda under 70 och 80-talet.

Jag och RedclownIII tävlar internt om vem som har mest extrema åsikter. Min terapeut tycker detta är helt ok. Nu känner jag för att projicera lite genom att starta 5-10 nya trådar om andra debattörer.
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2013-11-24, 14:37

MartinLingren skrev:
    RedclownIII skrev:
    Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    Jag och RedclownIII tävlar internt om vem som har mest extrema åsikter. Min terapeut tycker detta är helt ok. Nu känner jag för att projicera lite genom att starta 5-10 nya trådar om andra debattörer.
    Lägg ned RC! Evil or Very Mad 
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-11-24, 16:03

Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    I vanlig ordning alltså...

Ni anklagar mig för i stort sett vad som helst, och jag får inte ens yppa mig...

Liberalism, någon?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-11-24, 16:50

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Ni anklagar mig för i stort sett vad som helst, och jag får inte ens yppa mig...

Liberalism, någon?
    Här fungerar det inte att skriva "Men HUR tänkte du nu!?" eftersom det är så jävla uppenbart att du i vanlig ordning inte har tänkt alls.

INGEN har påstått att du inte får "yppa dig" och ingen har ens antytt detta men ÄNDÅ så ägnar du dig som vanligt åt det som du (envist som en papegoja) ständigt beskyller andra för, nämligen att tillskriva dig åsikter och påstå att du menat något som du egentligen inte menat.

Det är just detta hycklande som inlägget du bemöter ironiserar över. Om du skriver något som alla på högersidan tolkar på ett sätt så slår du ständigt ifrån dig när vi bemöter detta. Då hävdar du envist att du "inte sagt det som alla tror du har sagt" och att vi tillskriver dig en massa åsikter.
    Om vi då förvånat ifrågasätter vad du EGENTLIGEN menar med vad du skrev så blir svaret ständigt " - Jag menar vad jag skrev, och inget annat!"

Nu är det ju så att ALLT som skrivs ständigt tolkas (oavsett om det är kort som "prosit" eller "grattis") eftersom det ständigt beror på i vilket SAMMANHANG som något skrivs när det kommer till tolkning. Ifall man är osäkert på hur avsändaren menade att texten skulle tolkas så är det ju fullständigt MENINGSLÖST om idioten som skrev texten svarar "Jag menade vad jag skrev!" eftersom vad textförfattaren skrev utgår ifrån hur HAN tolkar orden. Din tolkning av vad som är PK visar ju på att det inte DUGER om du svarar att du MENAR att det är PK om nån ifrågasätter vad du menar med PK.

Tror förvisso att mitt resonemang kanske blir lite komplicerat för dig och några andra ärthjärnor här.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2013-11-24, 17:35

ericTheDog skrev:Daoren påstår att försämringarna startade i mitten på 80-talet. Hjälp mig göra lista på allt som blivit bättre sen dess. Jag börjar.

"Sagan om ringen". Du tror du är "modern" men du ligger själv 30 år efter c:a.
    Vilket Miffo du är. Och så sitter du och hånar Dao. Du har ingenting att debattera
    och du har ingenting att yvas över. Du väljer att mobba Dao i stället. Passa dig du.
    (OBS: detta var bara ett pyttelitet hot).
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2013-11-24, 17:38

Infra skrev:

Vilket Miffo du är. Och så sitter du och hånar Dao. Du har ingenting att debattera
    och du har ingenting att yvas över. Du väljer att mobba Dao i stället. Passa dig du.
    Släck lyset, kissa och gå och lägg dig Infra. clown santa 
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-11-24, 23:53

Infra skrev:

Tror du jag är rädd för en liten fetknopp som dig?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-11-24, 23:55

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Liberalism, någon?

Vi vill att du ska yttra dig. Vem ska vi annars skratta åt?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 17:08