Dao skrev:
Vill du inte att vi skall göra som många inom forumhögern och börja skjuta på budbäraren?
Nä, så långt tänker jag inte sjunka.
Jag tycker att bloggen är bra och tänkvärd. Men att utifrån detta hävda att det inte finns rasism i Sverige är lite långsökt. Ute i tredje världen har, eller åtminstone hade, folk en bild av Sverige som ett paradis. Därför är det ganska många som kommer hit. Inte på grund av att här inte skulle finnas rasism.
Även argumentet att det skulle vara lika svårt för svenskar att få jobb i ex. Jordanien än för de som redan bodde där, är lite krystat. När svenskar flyttar till sådana länder så har de ofta redan jobb, inte sällan i ett svenskt eller västerländskt bolag. INGEN reser dit på vinst och förlust!
Att en riksdagsledamot tjänar mycket pengar och därför inte får hävda att Sverige har problem med rasism, är ett "sniperargument", alltså helt hål i huvudet... Det betyder att de som har jobb inte får hävda att vi har arbetslöshet i landet. Det säger sig självt att det är ett idiotiskt argument!
Självklart skall folk i Sverige vara glada för det som vi har i landet som är fint! Men måste det betyda att vi inte får uppmärksamma det som INTE är fint???
Sedan tar han upp om "strukturell rasism", vilket inte är det problem vi har i Sverige.
När han sedan började jämföra Sverige med Saudiarabien, när det gäller islam, så blir det bara för mycket... Saudiarabien är en DIKTATUR!!!!
Sen orkade jag inte mer av bloggen.
Intressant var den, men han gjorde som många högertomtar gör, lite väl konstruerade ideologiskt formade argument, där man formar världen efter behov.
Att Sveriges muslimer skulle ha det bra, för att shiiterna i Saudiarabien har ett helvete, blir lite Hasse & Tage över det hela:
"Roger Mooore..."
Vill du inte att vi skall göra som många inom forumhögern och börja skjuta på budbäraren? Very Happy
Varför skulle du sluta denna gången, Men varför inte, vad var det för problem med denna debattören? Att han tycker annorlunda en du?
Nä, så långt tänker jag inte sjunka.
Jag tycker att bloggen är bra och tänkvärd. Men att utifrån detta hävda att det inte finns rasism i Sverige är lite långsökt. Ute i tredje världen har, eller åtminstone hade, folk en bild av Sverige som ett paradis. Därför är det ganska många som kommer hit. Inte på grund av att här inte skulle finnas rasism.
Även argumentet att det skulle vara lika svårt för svenskar att få jobb i ex. Jordanien än för de som redan bodde där, är lite krystat. När svenskar flyttar till sådana länder så har de ofta redan jobb, inte sällan i ett svenskt eller västerländskt bolag. INGEN reser dit på vinst och förlust!
Visst Jordanien var kanske ett dåligt exempel men du skulle lika gärna kunna nämna Frankrike eller Brasilien eller valfritt annat land där man inte känner någon eller inte kan språket.Att en riksdagsledamot tjänar mycket pengar och därför inte får hävda att Sverige har problem med rasism, är ett "sniperargument", alltså helt hål i huvudet... Det betyder att de som har jobb inte får hävda att vi har arbetslöshet i landet. Det säger sig självt att det är ett idiotiskt argument!
Detta säger han inte heller. Han bara påpekar att det är de som fått mest som vill ha mera.Självklart skall folk i Sverige vara glada för det som vi har i landet som är fint! Men måste det betyda att vi inte får uppmärksamma det som INTE är fint???
Vem har sagt att det är förbjudet? Det är dock knappast så illa som vänstern vill verka gällande.Sedan tar han upp om "strukturell rasism", vilket inte är det problem vi har i Sverige.
Ok vad är problemet då?
När han sedan började jämföra Sverige med Saudiarabien, när det gäller islam, så blir det bara för mycket... Saudiarabien är en DIKTATUR!!!!
Vad var felet med den jämförelsen? Stämmer det inte?Sen orkade jag inte mer av bloggen.
Konstigt eftersom den tog slut efter Saudiarabien.Intressant var den, men han gjorde som många högertomtar gör, lite väl konstruerade ideologiskt formade argument, där man formar världen efter behov.
Hans åsikter är höger. Menar du att Vänsterns åsikter inte är “ideologiskt formade”?Att Sveriges muslimer skulle ha det bra, för att shiiterna i Saudiarabien har ett helvete, blir lite Hasse & Tage över det hela:
Har de inte det bra här då? Varför kommer de då i sådana horder när det tydligen är bättre i andra länder?
"Roger Mooore..." Very Happy
Du började skapligt men sedan blev det sämre.Skärp dig.