Infra skrev: DirtyDog skrev:Extra roligt blir det faktiskt när Infra börjar posta bilder och länkar.
Alla (utom Infra) insåg att Sniperns reservkraftverk drevs på ett fossilt bränsle (undrar om Infra ens vet vad det innebär) och
Då sådana rimligtvis inte existerar så är det förvisso ingen överraskning. Det finns nog heller inga som drivs med vatten även om vatten skapar betydligt mer el i Sverige än vad sol och vind gör.
Vad är egentligen ditt problem, Doggy?
Vad är det du inte förstår? Doggy skrev:Alla (utom Infra) insåg att Sniperns reservkraftverk drevs på ett fossilt bränsle
Varför ska du utesluta den förste i denna tråd som nämner ordet diesel???Obegripligt ointelligent!
Varför?
När Snipern berättade att han hade ett reservkraftverk som kunde förse 4 villor med ström så insåg alla (som har mer än 1 hjärncell) att det rimligtvis drevs med diesel eller något annat fossilt bränsle. Varför man insåg detta? Tja, det existerar inga andra på marknaden och 99% av dem drivs nog just med diesel.
Såhär långt var allt OK för ingen kunde ju ha förutsett att vår efterblivne Infra skulle kläcka ur sig följande:
"Och när strömmen går? Har du då en dieselgenerator i reserv?"Hur tänkte idioten egentligen nu? Snipern berättar (indirekt) att han har en dieselgenerator som förser 4 villor med ström om elen går och ärketönten frågar då hur han gör om strömmen går? Det är ju precis vad snipern har berättat?
Förtvivlat så försöker man föreställa sig hur idioten tänkte?
Tänkte han möjligen att Snipern hade ett reservkraftverk för att producera el som ........ DREVS PÅ EL.....och därför slutade att fungera ifall strömmen gick "på riktigt"?
Och DÅ undrade Infra ifall Snipern hade ytterligare ett reservkraftverk som agerade som reserv för det första reservkraftverket?
Extra tydlig var han med att det som var i reserv för reserven drevs med diesel.
"Och när strömmen går? Har du då en dieselgenerator i reserv?" Om jag ljuger om hur korkad han är? Nej, det är bara att kika på föregående sida för att se vad han skriver när Snipern har berättat om sitt reservkraftverk.
När han sen började svamla om reservkraftverk som drivs med sol eller vind så blev det ännu mer parodiskt.
Alltså, jag uteslöt inte någon intelligens hos Infra beroende på att han var den förste att skriva ordet diesel i tråden. Det var när han föreslog ett reservkraftverk som fungerar utan el som vi insåg att vi hade med en fullblodsidiot att göra. Alla med intelligens vet att ett reservkraftverk som drivs med el fullständigt saknar existensberättigande och därför aldrig kommer att tillverkas. Hur kan man ens tänka tanken??? Infra kunde, och det var ju det som var så hysteriskt roligt.
Snipern blev bara förvånad över frågan och svarade:
"jag skrev ju ett elaggregat på 20kW"Sniperns förvåning är ju befogad men jag ironiserade och förklarade för honom
VARFÖR du frågade. Naturligtvis trodde Infra att det reservkraftverk du redan hade berättat om bara fungerade om det fanns el.
På Sniperns svar så skrev Infra
Jovisst. Men är det dieseldrivet? Annars skulle jag investera i en vindsnurra om jag var som du. Vad spelar det för roll hur reservkraftverket drivs? Menar du att gas och bensin är så mycket sämre än diesel? Försök att FATTA att en vindsnurra är bra för att framställa energi men INTE BRA som ett reservkraftverk.
Doggy skrev:Varför postade inte Infra en bild till ett reservkraftverk som drivs med sol eller vind
Det var aldrig på tapeten förr än du började tjaffsa. Inse för helvete att ett reservkraftverk skall fungera på natten när det är vindstilla. Det gör inte sol eller vind.
Lögnjycken skrev:Som jag skrev tidigare så används nog diesel till 99%.
Det har du aldrig tidigare skrivit. Varför ljuger du Doggy? Står du så tomhänt?Igår kl 23:39 så skrev jag:
"Det FINNS inga elaggregat som drivs med EL utan 100% drivs av fossila bränslen (99% av diesel) varför din påföljande fråga blev så jävla intelligensbefriad."Jag ljög alltså om att jag hade använt ordet "nog". Var det korrekt uppfattat, eller?
Lögnjycken skrev:därför har en förbränningsmotor.
som han undrade över om Snipern hade?
Kan du visa var jag använder ordet "förbränningsmotor"? Nej. Naturligtvis inte. Varför ljuger du Doggy? Står du så tomhänt? Infra, jag hoppas verkligen att du redan sitter på Säter-anstalten. Nån annan placering kan väl inte komma på tal?
Du klipper och klistrar i mitt inlägg och försöker få det till att jag ljuger?
Jag skrev:
"Alla (utom Infra) insåg att Sniperns reservkraftverk drevs på ett fossilt bränsle (undrar om Infra ens vet vad det innebär) och därför har en förbränningsmotor."Ingenstans påstår jag att Infra har nämnt ordet "förbränningsmotor" och jag är dessutom tveksam till att han vet vad det är.
Sen skrev jag:
"Varför postade inte Infra en bild till ett reservkraftverk som drivs med sol eller vind som han undrade över om Snipern hade?"Som synes handlar den meningen inte om någon förbränningsmotor. Har du inte fått dagens mediciner ännu?
Doggy skrev:Varför postade inte Infra en bild till ett reservkraftverk som drivs med sol eller vind
[/quote]Den där kan nog inte ens producera 100 watt. Vi snackade om 20 000 watt. Försök att förstå skillnaden!