Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
redalert
ericTheDog
Dao
Secrist
RedCloud
9 posters

Holy smoke....

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Holy smoke.... - Sida 2 Empty Sv: Holy smoke....

Inlägg  RedMentalCase 2013-10-27, 14:58

Jag som alltid har trott ( vetat) att röka på, det är roffans huvudsysselsättning på fritiden.
    Vad är det för fel på röka nu, roffan?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 14:58

RedMentalCase skrev:Jag som alltid har trott ( vetat) att röka på, det är roffans huvudsysselsättning på fritiden.
    Vad är det för fel på röka nu, roffan?
    Hur mår du egentligen Dani N ?
    Hur känns det att hata 24-7-365 ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-10-27, 15:06

Oj, så snart man konfronterar roffan med hans riktiga åsikter och göranden, då hatar man?

Det är ju en relevant fråga till en som startar en tråd om , som du säger, tobaksindustrin, du påstår ju att du vill debattera seriöst, nu har du chansen för mijonte gången.

För inte startar du den här tråden bara för att du anser att Alliansen är nazister?Smile
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 15:08

RedMentalCase skrev:Oj, så snart man konfronterar roffan med hans riktiga åsikter och göranden, då hatar man?

Det är ju en relevant fråga till en som startar en tråd om , som du säger, tobaksindustrin, du påstår ju att du vill debattera seriöst, nu har du chansen för mijonte gången.

För inte startar du den här tråden bara för att du anser att Alliansen är nazister?Smile
    Ingen i din omgivning som kan tala om hur sjuk du är ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-10-27, 15:11

Visst är det sjukt roffan , att du måste stå till svars för dina trådar och krävs på svar,
    det är så synd om dig, du har slösat bort halva permissionen på att skriva vrickade inlägg på detta forum.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 15:15

psykfallet Dani skrev:på svar,
    Så du tycker jag ska svara på "Vad är det för fel på röka nu, roffan?"

En gång till: är det ingen i din omgivning som kan ta dig till vård för ditt inneboende hat till allt o alla som inte delar din sjuka, ytterst sjuka världsbild ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-10-27, 15:25

Ja just det roffan, svara på frågan.

Du har ju normalt inga problem med röka, varför tar du upp det nu?, är det för att du ogillar Alliansen, eller dina motiv är ädla?  (gapskratt)

Och för miljonte gången Rolf, ingen hatar dig, du ska bara stå till svars som alla andra som har åsikter.
    Problemet för dig, och det fattar inte din efterblivna hjärna, är att ditt bagage omöjliggör för dig att ha normala åsikter, du utgår hela tiden ifrån att du anser allt till höger om KPLM(r) som varande nazister.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 16:12

RedMentalCase skrev:Ja just det roffan, svara på frågan.

Du har ju normalt inga problem med röka, varför tar du upp det nu?, är det för att du ogillar Alliansen, eller dina motiv är ädla?  (gapskratt)

Och för miljonte gången Rolf, ingen hatar dig, du ska bara stå till svars som alla andra som har åsikter.
    Problemet för dig, och det fattar inte din efterblivna hjärna, är att ditt bagage omöjliggör för dig att ha normala åsikter, du utgår hela tiden ifrån att du anser allt till höger om KPLM(r) som varande nazister.
    Och du påstår at du är fullt frisk Dani ?

hint: det är du inte....

Du hade inte kapacitet att besvara varför tobaksbolagen köper inflytande ?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-10-27, 18:10

RedMentalCase skrev:Visst är det sjukt roffan , att du måste stå till svars för dina trådar och krävs på svar,
    det är så synd om dig, du har slösat bort halva permissionen på att skriva vrickade inlägg på detta forum.
    Laughing Laughing Laughing 
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-10-27, 18:20

RedCloud skrev:
    papegojan LillErik skrev:  Vi tar det igen: Konventionen skrevs under.
    Ha ha, du missade tydligen raden under:

Men när det var dags för en ny FN-förhandling i ämnet - den här gången i Uruguay 2010 - var direktiven till förhandlarna tydliga.

"Kalla fakta" har tagit del av det hemliga dokumentet från socialdepartementet där det står: "Sverige är också emot förslag, rekommendationer, riktlinjer som går ut på att förbjuda partier eller valkandidater från att ta emot ekonomiska bidrag från tobaksindustrin."

Men det kanske inte passade högerfundamentalisterna....

Nej, herr kackerlacka. Jag missade inte den delen. Jag kommenterade delen också. Dock bara en gång vilket uppenbarligen inte räckte för att du skulle fatta.

Kan herr Kackerlacka förklara varför i herrans namn just Tobaksindustrin skulle förbjudas att lämna bidrag?

Förresten har jag för mig att det är valfritt att använda Tobak.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-10-27, 18:22

men den stora frågan är, har inte alla rätt att påverka sina folkvalda?
    eller är vissa förbjudna att göra detta?

Men visst, annars gör det väl inte mycket om man totalförbjuder tobaksprodukter?
    så kommer tobaksbolagen inte längre ha intresse för Sverige :)OCH vi får kanske ett friskar folk och slipper utsättas för tobaksrök! Smile

vill de sedan ändå stödja oss så varför inte?

Undrar om tongångarna varit likadana om V varit ett stort parti och dessa ville stödja V?

Senast ändrad av Sniperace den 2013-10-27, 18:24, ändrad totalt 1 gång
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-10-27, 18:24

Sniperace skrev:men den stora frågan är, har inte alla rätt att påverka sina folkvalda?
    eller är vissa förbjudna att göra detta?

Men visst, annars gör det väl inte mycket om man totalförbjuder tobaksprodukter?
    så kommer tobaksbolagen inte längre ha intresse för Sverige :)OCH vi får kanske ett friskar folk och slipper utsättas för tobaksrök! Smile
    Nja, jag tycker nog att den som vill röka ska få göra det.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-10-27, 19:13

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    rassepajasen SDsecrist skrev:Första halvan har att göra med den häpnadsväckande dubbelmoral ni uppvisar. Oavsett hur insyltade regeringen är i tobaksindustrin (det får framtiden utvisa, jag baserar inte mina åsikter på en enstaka artikel i kvällspressen) så älskar ni att kränga sprit men förfasar er över tobaken? Är det för att den inte är statlig?
    För det första "ni uppvisar", här generaliserar du ganska grovt eller hur ?
    För det andra tråden handlar om köp av inflytande bland våra folkvalda, inte om produkternas skadlighet.
    För det tredje har du fortfarande inte bemött topic.....som den lilla fega skit du är.....
    Jag baserar inte mina åsikter på en enstaka artikel i kvällspressen. Finns det dumheter som ska fram i ljuset så lär det komma fram tids nog. Du borde prova att tagga ner lite och inte få frispel varje gång något negativt nämns om alliansen. Man måste inte tro på varje ord som sägs bara för att du hatar alla politiska åsiktsmotståndare.
    Har du testat DEN inställningen så snart det handlar om "invandrare", "kommunism", "vänstern", "islamism" och liknande?
    Jag praktiserar alltid den inställningen. Sorry.
    Inte på DETTA forumet!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-10-27, 19:29

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    rassepajasen SDsecrist skrev:Första halvan har att göra med den häpnadsväckande dubbelmoral ni uppvisar. Oavsett hur insyltade regeringen är i tobaksindustrin (det får framtiden utvisa, jag baserar inte mina åsikter på en enstaka artikel i kvällspressen) så älskar ni att kränga sprit men förfasar er över tobaken? Är det för att den inte är statlig?
    För det första "ni uppvisar", här generaliserar du ganska grovt eller hur ?
    För det andra tråden handlar om köp av inflytande bland våra folkvalda, inte om produkternas skadlighet.
    För det tredje har du fortfarande inte bemött topic.....som den lilla fega skit du är.....
    Jag baserar inte mina åsikter på en enstaka artikel i kvällspressen. Finns det dumheter som ska fram i ljuset så lär det komma fram tids nog. Du borde prova att tagga ner lite och inte få frispel varje gång något negativt nämns om alliansen. Man måste inte tro på varje ord som sägs bara för att du hatar alla politiska åsiktsmotståndare.
    Har du testat DEN inställningen så snart det handlar om "invandrare", "kommunism", "vänstern", "islamism" och liknande?
    Jag praktiserar alltid den inställningen. Sorry.
    Inte på DETTA forumet!
    Bevisa motsatsen då istället för att snacka så mycket. Lycka till.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-10-27, 19:31

RedCloud skrev:
    rassepajasen SDsecrist skrev:Vet du varför KP-RC föraktar spärrvakter?
    Föraktar ingen yrkeskår, konstaterar nog bara att ditt intellekt knappast räcker till mer avancerade uppgifter än att stämpla biljetter....
    Så spärrvakter är enligt dig korkade?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 19:59

rassepajasen SDsecrist skrev:Så spärrvakter är enligt dig korkade?
    DU är korkad och spärrvakt....det innebär inte att alla spärrvakter är det.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 20:02

har inte alla rätt att påverka sina folkvalda?
    En politiker kan inte, får inte tjäna två herrar, i detta fallet folket och tobaksbolagen.

En politiker ska tjäna folket. Punkt.

Är det bara jag som ser moderaternas ovilja till transperant partistöd och tex tobaksbolagens köpta inflytande ?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-10-27, 20:03

Vänstermuppar - i stort sett menlösa.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-10-27, 20:04

RedCloud skrev:
    har inte alla rätt att påverka sina folkvalda?
    En politiker kan inte, får inte tjäna två herrar, i detta fallet folket och tobaksbolagen.

En politiker ska tjäna folket. Punkt.

Är det bara jag som ser moderaternas ovilja till transperant partistöd och tex tobaksbolagens köpta inflytande ?

Bra, då ser vi fram emot att rödbrune Löfvén slutar tjäna diverse fackföreningar.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 20:10

papegojan LillErik skrev:Bra, då ser vi fram emot att rödbrune Löfvén slutar tjäna diverse fackföreningar.
    Banden mellan SAP och LO är tydliga och transperanta, det är inte vad man kan påstå om Moderaterna och kanske Philip Morris...McDonalds och andra som fått förmåner under högerregimen.

Ganska barnsligt (vad annat att vänta av en 5-åring) att kalla Löfven för rödbrun, men du har förmodligen inte mer vett än så....
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-10-27, 20:14

RedCloud skrev:
    rassepajasen SDsecrist skrev:Så spärrvakter är enligt dig korkade?
    DU är korkad och spärrvakt....det innebär inte att alla spärrvakter är det.
    Vilka är det då? Om det sitter en spärrvakt med invandrarbakgrund. Hur är den personen då? Är den också korkad?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 20:17

rassepajasen SDsecrist skrev:Är den också korkad?
    Exakt vad i den här meningen vad det du inte förstod ?

"DU är korkad och spärrvakt....det innebär inte att alla spärrvakter är det."

Förstår att det är mycket begärt att du ska begripa, men du kan väl be någon vuxen om hjälp ?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-10-27, 20:19

RedCloud skrev:
    papegojan LillErik skrev:Bra, då ser vi fram emot att rödbrune Löfvén slutar tjäna diverse fackföreningar.
    Banden mellan SAP och LO är tydliga och transperanta, det är inte vad man kan påstå om Moderaterna och kanske Philip Morris...McDonalds och andra som fått förmåner under högerregimen.

Ganska barnsligt (vad annat att vänta av en 5-åring) att kalla Löfven för rödbrun, men du har förmodligen inte mer vett än så....
    Det enda som är tydligt är att kopplingen finns där - mot majoriteten av arbetarnas vilja. Helt makalöst.

Du är nog rätt ensam om att missa hur rödbrune Löfvén leter efter gemensamma stådpunkter hos sd i syfte att fälla regeringen. Jag vill minnas att Toblerone var betydligt tydligare i sin hantering av sd-packet. Hon lovade att aldrig ens med tång ta i sd. Jag tycker sosseriets utveckling sen dess är makaber, men du kanske sitter nöjd när rödbrune Löfvén samarbetar med Åkesson.

Vad är nästa steg? Rödbrune Löfvén kanske kan få publicera en krönika på avpixlat.se.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-10-27, 20:20

RedCloud skrev:
    rassepajasen SDsecrist skrev:Är den också korkad?
    Exakt vad i den här meningen vad det du inte förstod ?

"DU är korkad och spärrvakt....det innebär inte att alla spärrvakter är det."

Förstår att det är mycket begärt att du ska begripa, men du kan väl be någon vuxen om hjälp ?
    Så de som jobbar som spärrvakter är vanligtvis intelligenta då?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-10-27, 20:23

kindergarten- Erik skrev: mot majoriteten av arbetarnas vilja
    Att inte denna "majoritet" går på fackmöten och röstar fram något annat då....Helt makalöst.
    kindergarten-Erik skrev:
    Du är nog rätt ensam om att missa hur rödbrune Löfvén leter efter gemensamma stådpunkter hos sd i syfte att fälla regeringen.
    Samma SD som röstar 9 ggr av 10 på alliansen ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Liknande ämnen

-

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:37