Thetaxpayer 2013-10-15, 17:11
F.I.S.T skrev: Thetaxpayer skrev: F.I.S.T skrev: Thetaxpayer skrev: Dao skrev: Thetaxpayer skrev: F.I.S.T skrev: Thetaxpayer skrev:
Det är inte främlingsfientligt att inse att samhället inte klarar av detta.
det är en fråga om vilja
Nej, Det är en fråga om resurser och prioriteringar.
Vilket är en fråga om vilja!
Delvis men resurserna kommer ju inte att dyka upp om de inte finns.
Men de finns ju redan... eller vill du påstå att vi är ett fattigt land ?
Varför gnäller ni då så förbenat när hårt arbetande skattebetalare skall få behålla lite mera av sin lön? Pengarna finns ju redan.
Pengarna finns i landet, hos människorna, i företagen... sen är det en fråga om man vill hjälpa till ekonomiskt och engagemangsmässigt.... uppenbart är att det finns ett stort motstånd till detta hos forumhögern
Ja det stämmer. Jag anser att jag betalar tillräckligt i skatt för att man skall kunna säga att mitt engagemang är tillräckligt. Jag jobbar absolut minimum 40 timmar i veckan på mitt tahandomfamiljen jobb (ofta mer). Sedan jobbar jag x antal timmar med att hjälpa min frus företag att startas upp. Alla har inte det godhetskomplexet som vänstertomtarna har att man kan ge bort andras pengar och tid för att deras integrationsprojekt skall kunna ha en chans att lyckas. Bättre vore att tillströmmningen var behovsanpassad så skulle några integrationsprojekt inte behövas.