Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

Seger för Irene efter tio års kamp

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Seger för Irene efter tio års kamp Empty Seger för Irene efter tio års kamp

Inlägg  Secrist 2013-10-05, 21:32

Det är väl kul för henne att hon fick rätt men man kan ju inte låta bli att undra om det hade varit bättre för henne att lägga energi på att hitta ett nytt jobb istället för att leva på FK de senaste 10 åren.

Irene Skeppner fick kämpa i tio år innan Försäkringskassan gav henne rätt: hon har en arbetsskada som har orsakat hennes sjukskrivning. När beslutet kom i brevlådan i början av hösten började kroppen skaka och hon fick frossa.

– Det har funnits folk som har trott på mig hela tiden, och det blev min räddning, berättar hon.

När Irene Skeppner efter tjugotre år på samma arbetsplats fick en ny chef så började problemen. Vardagen på den skola där hon arbetade förbyttes mot ångestfyllda dagar där Irene Skeppner upplevde att hon utsattes för kränkande särbehandling av sin nya chef.

– Hon kom med anklagelser om att jag inte kunde samarbeta och jag fick snart veta att jag inte var välkommen tillbaka, berättar hon.

Turerna de senaste tio åren har varit många och i stället för att arbeta har Irene Skeppner levt på sjukersättning. Samtidigt har hon fört en seglivad kamp mot Försäkringskassan för att få upprättelse. Vid sin sida har hon haft både ett fackligt och ett juridiskt ombud.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article17603968.ab
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Seger för Irene efter tio års kamp Empty Sv: Seger för Irene efter tio års kamp

Inlägg  Infra 2013-10-05, 21:59

SD-Secrist skrev:Det är väl kul för henne att hon fick rätt men man kan ju inte låta bli att undra om det hade varit bättre för henne att lägga.....
    "näsan i vädret", trodde jag du skulle säga.  
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-10-05, 23:01

Infra skrev:
    SD-Secrist skrev:Det är väl kul för henne att hon fick rätt men man kan ju inte låta bli att undra om det hade varit bättre för henne att lägga.....
    Då trodde du fel. Vill inte döma henne men 10 års sjukskrivning för att hon fick en dålig chef känns ju lite märkligt.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-10-06, 02:45

Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Då trodde du fel. Vill inte döma henne men 10 års sjukskrivning för att hon fick en dålig chef känns ju lite märkligt.
    Hoppas du själv får en dålig chef (om inte sjukpensionen går igenom),
    en som när han presenterar sig för hela arbetsgruppen förklarar att
    "om jag själv hade fått bestämma så hade jag inte stått här, inför er i dag."  

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:19