Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Secrist
Dao
Infra
Sniperace
formsvackan
9 posters

Blitzkrieg

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Blitzkrieg  - Sida 5 Empty Sv: Blitzkrieg

Inlägg  Sniperace 2013-09-23, 21:05

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Så då är din åsikt att det borde gå igenom med denna höjning?
    Jag anser att regeringens budgetproposition ska behandlas i riksdagen som ett enda sammanhängande förslag. Att bryta ut enstaka små detaljer och kräva omröstning om dessa är enligt min uppfattning fel. Röstar man bort en budgeterad intäkt, måste man också se över budgeterade utgifter.

Antingen stödjer man regeringens förslag, eller så gör man inte.

Min uppfattning är den att låna till skattesänkningar för de som redan är ekonomiskt trygga, är helgalet i dagens Sverige. Vill man stimulera ekonomin vore det effektivare att styra dessa pengar till de mera behövande.

Man borde i budgeten dessutom "ta höjd" för eventuella problem som kan behöva hanteras om/när ekonomi och därmed räntor stiger. Svenska hushåll är rejält skuldsatta och många får problem med ett par procents räntehöjningar. Naturligtvis förväntas forumhögern argumentera för att detta hanteras medelst förtida skattesänkningar för löntagare, men då kanske man inte tänker hela vägen. Att i förväg inteckna ett tänkt befintligt utrymme har sällan visat sig smart, i synnerhet om man bortser från de mest behövande.
    Då tar du alltså avstånd från de rödgrönas initiativ att göra det de gjorde,m och att de istället skulle röstat ner hela när den tiden kommer?
    de bar alltså sig illa åt enligt dig, eller har jag fel?

Liknande ämnen

-

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:13