formsvackan 2013-09-20, 15:09
Sniperace skrev:något emot det som kallas demokrati?
Inte alls (den sekunda variant som förespråkas av dig och andra inom forumhögern ställer jag mig i och för sig något tveksam till) men jag tror inte att något av blocken önskat denna situation. Det kategoriska avståndstagandet var kanske inte så smart.
I och för sig tror jag att Jimmie gör självmål i skattefrågan. Att ställa sig bakom Moderaternas nya jobbskattebidrag kommer troligtvis inte att medföra något positivt, varken i form av beröm eller röster. De röster som köps med dessa hundralappar tillfaller Moderaterna med ett litet skvättande på stödpartierna till vilka SD inte räknas.
Hade SD istället ställt sig emot jobbskattebidraget hade de förmodligen ökat som valbart alternativ av dem som vill värna om välfärden. SD:s agerande står i strid med våra äldres önskan om att få tillbaka "sitt" Sverige. Många äldre pensionärer funderar idag på att istället lägga sin röst på V då dessa påstår sig stå för ungefär detsamma som Sträng och Erlander gjorde.
Betänk att gruppen äldre kommer att öka i landet, varför välfärden kommer att öka i betydelse under de kommande decenniernas riksdagsval
Senast ändrad av formsvackan den 2013-09-20, 15:27, ändrad totalt 1 gång