Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
5 posters
IMF: Risk för svensk bostadsbubbla
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 26
Sv: IMF: Risk för svensk bostadsbubbla
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 27
Återigen kan det vara på sin platsatt påpeka att foliet själv via avancerad skatteplanering sänkt sin skatt långt under de nivåer en vanlig arbetare med jobbskatteavdrag får betala?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 28
En annan av vänsterns nya fiender.ericTheDog skrev:Återigen kan det vara på sin platsatt påpeka att foliet själv via avancerad skatteplanering sänkt sin skatt långt under de nivåer en vanlig arbetare med jobbskatteavdrag får betala?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 29
Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
Vet du inte själv vad du skriver längre?
- Inlägg 30
Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
- Inlägg 31
formsvackan skrev:Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
Det finns inget att förstå i de makalösa dumheter du häver ur dig. Du skatteplanerar ju själv, för att kraftigt sänka din egen skatt. Samtidigt kan du inte tåla en demokratiskt genomförd skattesänkning på arbete. Du tror att en arbetares nettolön är bidrag. Du tror att Kubas val är demokratiska. Du är kort sagt, en pantad dåre.
- Inlägg 32
Men du frågar ju om sänkt skatt på arbete kan föranleda en bostadsbubbla, nu verkar du inte vilja veta av vad du skrev?, du är i sanning en dåre du.formsvackan skrev:Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
- Inlägg 33
Jag bara hävdar att den som ämnar köpa en bostad först måste ha ett lånelöfte från banken för att kunna vara med i budgivningen. Har du med hjälp av jobbskattebidraget mera över i plånboken varje månad får du ett högre lånelöfte. Detta i sin tur leder till att buden blir högre, något som naturligtvis driver upp bostadspriserna.ericTheDog skrev:Det finns inget att förstå i de makalösa dumheter du häver ur dig. Du skatteplanerar ju själv, för att kraftigt sänka din egen skatt. Samtidigt kan du inte tåla en demokratiskt genomförd skattesänkning på arbete. Du tror att en arbetares nettolön är bidrag. Du tror att Kubas val är demokratiska. Du är kort sagt, en pantad dåre.formsvackan skrev:Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
Detta enkla konstaterande föranleder dig att brista ut i ovanstående dravel och fantasier. Hur fan är ni funtade som hela tiden envisas med att torgföra er alenskap ?
FYI: Jag har både köpt och sålt en lägenhet i Stockholm. Köpet gjordes före bidragets införande, försäljningen ganska nyligen. Det är bara att tacka och buga
- Inlägg 34
Läs nedanstående svar till råttan. Jag kan naturligtvis inte tvinga dig att förstå men du får i alla fall en chans.RedMentalCase skrev:Men du frågar ju om sänkt skatt på arbete kan föranleda en bostadsbubbla, nu verkar du inte vilja veta av vad du skrev?, du är i sanning en dåre du.formsvackan skrev:Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
Vilka som egentligen tjänar på detta vet vi ju
- Inlägg 35
Du idiotfoliet, jag tror ALLA tjänar på att inte förstå vad du dravlar om.formsvackan skrev:Läs nedanstående svar till råttan. Jag kan naturligtvis inte tvinga dig att förstå men du får i alla fall en chans.RedMentalCase skrev:Men du frågar ju om sänkt skatt på arbete kan föranleda en bostadsbubbla, nu verkar du inte vilja veta av vad du skrev?, du är i sanning en dåre du.formsvackan skrev:Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
Vilka som egentligen tjänar på detta vet vi ju
Först frågar/påstår du att ett jobbskatteavdrag kan ge folk mer pengar som kan driva på bostadspriserna, men fattar inte ens själv att den logiska slutsatsen är att du anser att höjd skatt är nåt som kan hålla bostadspriserna nere.
DÅRE!
Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-09-05, 22:41, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 36
Helt klart inte. Det finns en viss bransch som tjänar enormt med slantar på att utnyttja den dumhet som du och andra uppvisar. Gissa vilkenRedMentalCase skrev:Du idiotfoliet, jag tror ALLA tjänar på att inte förstå vad du dravlar om.
- Inlägg 37
Vilka felkopplingar du än har i din hjärna så är det inget mot de kopplingar hos dig som till synes verkar fungera..........formsvackan skrev:Helt klart inte. Det finns en viss bransch som tjänar enormt med slantar på att utnyttja den dumhet som du och andra uppvisar. Gissa vilkenRedMentalCase skrev:Du idiotfoliet, jag tror ALLA tjänar på att inte förstå vad du dravlar om.
- Inlägg 38
När du tar ord som "logiska slutsatser" i din mun har jag svårt att hålla mig för skrattRedMentalCase skrev:Först frågar/påstår du att ett jobbskatteavdrag kan ge folk mer pengar som kan driva på bostadspriserna, men fattar inte ens själv att den logiska slutsatsen är att du anser att höjd skatt är nåt som kan hålla bostadspriserna nere.
DÅRE!
- Inlägg 39
formsvackan skrev:Jag bara hävdar att den som ämnar köpa en bostad först måste ha ett lånelöfte från banken för att kunna vara med i budgivningen. Har du med hjälp av jobbskattebidraget mera över i plånboken varje månad får du ett högre lånelöfte. Detta i sin tur leder till att buden blir högre, något som naturligtvis driver upp bostadspriserna.ericTheDog skrev:Det finns inget att förstå i de makalösa dumheter du häver ur dig. Du skatteplanerar ju själv, för att kraftigt sänka din egen skatt. Samtidigt kan du inte tåla en demokratiskt genomförd skattesänkning på arbete. Du tror att en arbetares nettolön är bidrag. Du tror att Kubas val är demokratiska. Du är kort sagt, en pantad dåre.formsvackan skrev:Jo, men du tycks inte kunna läsa och förstå. Inget nytt under solen alltsåRedMentalCase skrev:Vad föranledde din sinnesslöa fråga om bostadsbubbla då?formsvackan skrev:Avdelning angreppbara fantasierRedMentalCase skrev:Jag blir alltid lika förvånad vilka djup av idioti som foliet kan sänka sig i, nu tror hen att man ska hålla huspriserna nere med hjälp av höga skatter.
Detta enkla konstaterande föranleder dig att brista ut i ovanstående dravel och fantasier. Hur fan är ni funtade som hela tiden envisas med att torgföra er alenskap ?
FYI: Jag har både köpt och sålt en lägenhet i Stockholm. Köpet gjordes före bidragets införande, försäljningen ganska nyligen. Det är bara att tacka och buga
Nej, du hävdar dessutom att lön är bidrag. Eller har du tagit tillbaka det?
- Inlägg 40
formsvackan skrev:Helt klart inte. Det finns en viss bransch som tjänar enormt med slantar på att utnyttja den dumhet som du och andra uppvisar. Gissa vilkenRedMentalCase skrev:Du idiotfoliet, jag tror ALLA tjänar på att inte förstå vad du dravlar om.
Det beror ju på den långsiktiga marginalen, som givetvis går ner i takt med att skuldsättningen ökar.
- Inlägg 41
Varför då ?ericTheDog skrev:Det beror ju på den långsiktiga marginalen, som givetvis går ner i takt med att skuldsättningen ökar.formsvackan skrev:Helt klart inte. Det finns en viss bransch som tjänar enormt med slantar på att utnyttja den dumhet som du och andra uppvisar. Gissa vilkenRedMentalCase skrev:Du idiotfoliet, jag tror ALLA tjänar på att inte förstå vad du dravlar om.
Denna branschs lönsamhet baseras till viss del på att du lånar din egen pensionsavsättning och betalar dem ränta på beloppet. Dina idéer att få låna samma pengar direkt och betala räntan till dig själv visar att du trots allt funderat litet grand över tokigheterna
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 42
Och när fan blev det politikers uppdrag att styra bostadspriser eller lägga sig i hur mycket någon vill belåna sig?ericTheDog skrev:Du använder ordet "jobbskattebidrag", vilket betyder att det som arbetaren får behålla ÄR att betrakta som BIDRAG. Sluta använda ordet om du inte gillar dess betydelse.formsvackan skrev:Inte alls. Jag bara konstaterar att bostadspriserna styrs av hur mycket folk har i plånboken. Mera kvar, högre bostadspriser. Svårare är det inte.ericTheDog skrev:Uttrycket "jobbskattebidrag" insinuerar att varenda krona en arbetare får behålla själv är att betrakta som ett bidrag. Kommunistsvin!
Vilka som tjänar på att skuldsättningen drivs upp vet vi ju
Ditt andra råkorkade påstånde: Att hög skatt skulle vara till för att fostra folk att köpa billigare bostad är för knäppt för att bemötas. Vill man bromsa bostadspriserna så finns det mycket bättre metoder för det.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 43
Herrejösses mannen det är bara du och dina vänsterlöss som delar bilden på din "förträfflighet"!formsvackan skrev:Att diskutera med er ankor är riktigt underhållande. Det är bata att luta sig tillbaka och njuta av de krokben ni sätter för er själva i er desperata kamp mot era egna fantasierericTheDog skrev:Foliets senaste: Avlönat arbete orsakar ojämlikhet. Jösses vilken pajas. Har han rökt på hos grannen?