Idag blir det lite rosevin tror jag, sista sommarslängen sen är det höst:D
+4
RedCloud
redalert
Sniperace
Sossar ee lata
8 posters
Nä nu är det dags!!! Trevlig helg alla glada
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
Hellre då ett vanligt rött eller vitt vin
redalert- Antal inlägg : 13973
Ja ta då hellre ett väl kylt vino verde från Portugal!Sniperace skrev:Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
RedCloud- Antal inlägg : 23039
rasistäcklet skrev: Idag blir det lite rosevin tror jag, sista sommarslängen sen är det höst
Att du har problem med drogen alkohol är ju känt, men varför måste du starta trådar om ditt missbruk ?
Infra- Antal inlägg : 29644
Av det hjärtat är fullt talar munnen.RedCloud skrev:rasistäcklet skrev: Idag blir det lite rosevin tror jag, sista sommarslängen sen är det höst
Att du har problem med drogen alkohol är ju känt, men varför måste du starta trådar om ditt missbruk ?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
RedCloud skrev:rasistäcklet skrev: Idag blir det lite rosevin tror jag, sista sommarslängen sen är det höst
Du vet att det är frivilligt att logga in här va?
Man behöver ju inte skriva i alla trådar om man "avskyr" någon skribent. Det går att bara ignorera.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Instämmer....Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:rasistäcklet skrev: Idag blir det lite rosevin tror jag, sista sommarslängen sen är det höst
Du vet att det är frivilligt att logga in här va?
Man behöver ju inte skriva i alla trådar om man "avskyr" någon skribent. Det går att bara ignorera.
Varför anstränga enbart för att reta folk?
Thrakath- Antal inlägg : 225
Ett litet tips är att dricka ett glas vatten till vinet, det kan funka. Efter senaste operationen så får jag arytmi vid vätskebrist och alkohol är som bekant uttorkande och eftersom jag inte verkar tåla betablockerare så är varannan vatten praxis när jag dricker, det funkar utmärkt för mig.Sniperace skrev:Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
Här spöregnar det och eftersom min motionscykeltur sket sig på grund av en trasig växel så sitter jag invirad i filtar på balkongen och dricker Irish Coffee.
Tål allt annat vin utom just rosévin, och det räcker med mindre än 1/2 dl för att jag ska bli totalt utslagen, och det UTAN att ha druckit annan alkohol.Thrakath skrev:Ett litet tips är att dricka ett glas vatten till vinet, det kan funka. Efter senaste operationen så får jag arytmi vid vätskebrist och alkohol är som bekant uttorkande och eftersom jag inte verkar tåla betablockerare så är varannan vatten praxis när jag dricker, det funkar utmärkt för mig.Sniperace skrev:Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
Här spöregnar det och eftersom min motionscykeltur sket sig på grund av en trasig växel så sitter jag invirad i filtar på balkongen och dricker Irish Coffee.
vanligt vin eller sprit ger inte den reaktionen, och det är ex just vinsorten perlrosé som slog ut mig, vågar inte testa andra sorter, men vi VET att det är just den sorten iallafall.
Är väldigt måttlig med drickandet, dricker mig aldrig berusad
Äntligen är Thrakath tillbaka.Thrakath skrev:Ett litet tips är att dricka ett glas vatten till vinet, det kan funka. Efter senaste operationen så får jag arytmi vid vätskebrist och alkohol är som bekant uttorkande och eftersom jag inte verkar tåla betablockerare så är varannan vatten praxis när jag dricker, det funkar utmärkt för mig.Sniperace skrev:Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
Vad säger dom? En tunna rom på död mans kista.Sniperace skrev:Tål allt annat vin utom just rosévin, och det räcker med mindre än 1/2 dl för att jag ska bli totalt utslagen, och det UTAN att ha druckit annan alkohol.Thrakath skrev:Ett litet tips är att dricka ett glas vatten till vinet, det kan funka. Efter senaste operationen så får jag arytmi vid vätskebrist och alkohol är som bekant uttorkande och eftersom jag inte verkar tåla betablockerare så är varannan vatten praxis när jag dricker, det funkar utmärkt för mig.Sniperace skrev:Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
vanligt vin eller sprit ger inte den reaktionen, och det är ex just vinsorten perlrosé som slog ut mig, vågar inte testa andra sorter, men vi VET att det är just den sorten iallafall.
Vad är du för sjöman. Ta du dej en rejäl fylla vet jag. [/color]
Det gjorde jag någon gång då och då i min ungdom, idag traktar jag inte efter rus....Infra skrev:Vad säger dom? En tunna rom på död mans kista.Sniperace skrev:Tål allt annat vin utom just rosévin, och det räcker med mindre än 1/2 dl för att jag ska bli totalt utslagen, och det UTAN att ha druckit annan alkohol.Thrakath skrev:Ett litet tips är att dricka ett glas vatten till vinet, det kan funka. Efter senaste operationen så får jag arytmi vid vätskebrist och alkohol är som bekant uttorkande och eftersom jag inte verkar tåla betablockerare så är varannan vatten praxis när jag dricker, det funkar utmärkt för mig.Sniperace skrev:Rosevin.nejtack, DET är det enda jag är allergisk mot, ett litet glas sådant och jag däckar med kallsvettningar, illamående och andningssvårigheter......
Vad är du för sjöman. Ta du dej en rejäl fylla vet jag. [/color]