och exakt vad menar du med det??
han återger bara högerns version av moral, du vet den som är till salu till högstbjudande.
och exakt vad menar du med det??
RedCloud skrev:och exakt vad menar du med det??
han återger bara högerns version av moral, du vet den som är till salu till högstbjudande.
Sniperace skrev:RedCloud skrev:Isåfall varför har de satt sig i en sådan situation?
Ikväll går en miljard människor och lägger sig hungriga.
Dumma jävlar som försatt sig i den situationen.Sniperace skrev:men nu tror jag att detta gällde SVERIGE....
Nej... men det går att vidareutveckla detta moraliska resonemangSniperace skrev:JAg tror ju inte den miljarden människor går och lägger sig hungriga för att Svenne utnyttjar sitt lagstadgade skatteavdrag för resor till och från jobbet, eller sina ränteavdrag...
Det finns samband i det stora hela.... Världens Rika delar är rika för att det finns andra delar som är fattiga, sådan fungerar marknadsekonomin.
Marknadsekonomin är ju konkurrens el hur ? .. och konkurrens är tävlan ... Och i tävling finns förlorare och vinnare...
Kapitalism är ett pyramidspel.... pyramidspel som förbjöds i Sverige, men inte kapitalismenSniperace skrev:frågan gällde ju legala skatteavdrag gentemot en som stjäl en limpa bröd här.
Ja men det går att utveckla resonemanget, och det är en moralisk jämförelseSniperace skrev:men frågan ÄR intressant, är det fel att använda sig av de skatteregler som skapat av våra regeringer och faktum då att det är till väldigt stor del sosseregeringar som skapat de flesta sådana.
Man kan ifrågasätta skatteregler och lagar i en demokratiOKSniperace skrev:Själv ser jag större avdgar som fel, de borde inte vara lagstadgade så att man kommer undan skatter som borde betalts in av dem som har råd!Sniperace skrev:men så länge de ÄR lagliga ska man väl inte klaga?
Man kan ifrågasätta skatteregler och lagar i en demokratiSniperace skrev:jag tror de flesta utnyttjar alla avdrag de är berättigade till, även F.I.S.T
och du, eller?
Nej
inga för din fackavgist
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:men vem är det man ska klaga på, de som skpar dessa legala avdrag, eller dem som ANVÄNDER dem?
på det sättet blir ju den som använder sitt reseavdrag lika skyldig som den som använder övriga avdrag eller hur?
Man kan klaga på lagarna, och moral
RedCloud skrev:inga för din fackavgist
den möjligheten försvann med Allianz Mot Sverige sep 2006.....
försvann dedt för akassan samtidigt?
RedCloud skrev:försvann dedt för akassan samtidigt?
avdrag för a-kassa har aldrig funnits mig veterligen.
Det orättvisa är att företag som är med i S.N. kan göra avdrag för detta, men inte den arbetande befolkningen.
Högerpolitik i sin prydo.....
det jag undrade över var om det ÄR fel att använda sig av de legala skatteavdragen
RedCloud skrev:det jag undrade över var om det ÄR fel att använda sig av de legala skatteavdragen
Jag tycker inte det.
men när det går så långt att skattemyndigheterna måste dra igång förundersökningar till stora kostnader för att undersöka om skatteplaneringen är korrekt eller inte så kanske det gått över styr ?
Köper tex hellre ett par jeans för 700 kr som är hållbara och gillar dom, än ett par för 250, som är dålig kvalitet el att man inte använder dem.
RedCloud skrev:Köper tex hellre ett par jeans för 700 kr som är hållbara och gillar dom, än ett par för 250, som är dålig kvalitet el att man inte använder dem.
Jag har de senaste 20 åren handlat 80-90% av min garderob second-hand, allt utom underkläder.
Fantastisk kvalitet till nonsenspriser, bra för miljön, nålstick mot det ekonoiska systemet,bra för plånboken.
Allt utom underkläder & strumpor.
F.I.S.T skrev:Jag är så omodern att mina kläder hinner bli mode igen mot min vilja
Regndrottning skrev:Iår är det jeans som gäller.
Kjolar, byxor, skjortor,blusar, jackor..... Jeans skall det vara!!
:yellow:
Regndrottning skrev:Iår är det jeans som gäller.
ANNA2LINK skrev:Regndrottning skrev:Iår är det jeans som gäller.
Det låter som att det mesta är inne...
Regndrottning skrev:ANNA2LINK skrev:Regndrottning skrev:Iår är det jeans som gäller.
Bara det är jeans, så.....
Regndrottning skrev:ANNA2LINK skrev:Regndrottning skrev:Iår är det jeans som gäller.
Bara det är jeans, så.....