När väst skickar sina modiga soldater för att strida mot mänsklighetens fiender, talibaner, kommunister etc...glömmer man något! Eftervårdnaden om de som kommer hem från slagfälten med posttraumatisk stressyndrom! Detta är naturligtvis någonting vi måste ta på allvar och se till att adekvata insatser för vård av de drabbade finns på plats när de kommer hem!
Förövrigt undrar jag om ex talibaner eller andra extrema islamiströrelser drabbas av samma åkommor efter intensiteten på slagfältet. Fungerar deras religion som en spärr mot dessa åkommor att de inte känner ångest inför att ex ha tagit en annan mans liv? Detta slog mig just nyss och jag måste se vad jag kan hitta på i-net om detta!
Förövrigt undrar jag om ex talibaner eller andra extrema islamiströrelser drabbas av samma åkommor efter intensiteten på slagfältet. Fungerar deras religion som en spärr mot dessa åkommor att de inte känner ångest inför att ex ha tagit en annan mans liv? Detta slog mig just nyss och jag måste se vad jag kan hitta på i-net om detta!