Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Lär dig skilja på skatteplanering och skattefusk !
Visst foliet, att du samtidigt gapar om välfärdsstatens förfall och är medverkande i skatteplanering som kostar staten 100 tals miljarder har du inga problem med.
+3
Dao
Infra
DMustaine
7 posters
En lögnare är en lögnare.........daoren är en lögnare!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
formsvackan skrev:Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Visst foliet, att du samtidigt gapar om välfärdsstatens förfall och är medverkande i skatteplanering som kostar staten 100 tals miljarder har du inga problem med.
Jag vet inte hur många ggr jag måste korrigera dig, det verkar som om du skulle behöva ta en paus från ditt eviga malande och papegojliknande beteende.
Mitt "svartande" kostar inte staten en krona då jobben inte hade blivit utförda om jag inte gjort dem svart.
Det mesta av skatteplanerandet begås i en gråzon, även där måste du korrigeras. Inte så sällan så skatteplaneras det, och sen kommer en lag som stoppar fuskandet.
Du behöver en lång paus, rödtomte.
Definitivt inte om man ser till antalet "skatteplanerare". I pengar räknat kan du kanske ha rätt.RedMentalCase skrev:Det mesta av skatteplanerandet begås i en gråzon
Jajamensan. Efter ett långt, hårt och strävsamt arbetsliv känns det nu riktigt skönt att luta sig tillbaka och leva på bidragRedMentalCase skrev:Du behöver en lång paus, rödtomte.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Långt ifrån alla företag ger anställda möjlighet att växla lön mot kapital-beskattning. Något du tidigare skrytit om. Fullt lagligt, men knappast förenligt med tokavänsterns högskattelära.
formsvackan skrev:Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Nu får du ta och ge dig din dumme jävel. Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Infra- Antal inlägg : 29644
Du kallar inte forats gigant för "din dumme jävel", inte!ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Nu får du ta och ge dig din dumme jävel. Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
redalert- Antal inlägg : 13973
Infra skrev:Du kallar inte forats gigant för "din dumme jävel", inte!ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Nej ingen kan ta den titeln från dig, din dumme jävel!
formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Den fantasin kommer isåfall från dig själv.
Tror du att du är ensam om att ha skattetrixat i gråzonen? Det kan ha hänt även mig, men jag förespråkar inte indragna jobbskatteavdrag för andra.
Infra skrev:Du kallar inte forats gigant för "din dumme jävel", inte!ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Forumets gigant...hur fet är foliet menar du?
ericTheDog skrev:Infra skrev:Du kallar inte forats gigant för "din dumme jävel", inte!ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Du snackar som vanligt i nattmössan. Det som "kostar staten" är skattefusk. Laglig skatteplanering är just laglig beroende på att riksdagen lagstiftat om denna och därför knappast något som "kostar staten". Skulle ditt resonemang ha någon bäring kan vi naturligtvis diskutera varför du inte har några problem med alla de miljarder som jobbskattebidragen "kostar staten".RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Skatteplanerar gör ALLA företag i vårt land. Vad är det i detta som är obegripligt för dig ?RedMentalCase skrev:eller har du inte skatteplanerat, ljög du då också?
Forumets gigant...hur fet är foliet menar du?
Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Tror du att du är ensam om att ha skattetrixat i gråzonen? Det kan ha hänt även mig, men jag förespråkar inte indragna jobbskatteavdrag för andra.
formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Jag går bara på vad du tidigare skrivit att du gjort.
Varsågod och länka då till detta.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
formsvackan skrev:Varsågod och länka då till detta.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Varför skulle jag, du har ju redan erkänt att du skatteplanerat.
Lägg ner. Kan du inte hålla dig till sanningen kan du åtminstone hålla tyst.ericTheDog skrev:Varför skulle jag, du har ju redan erkänt att du skatteplanerat.formsvackan skrev:Varsågod och länka då till detta.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
formsvackan skrev:Lägg ner. Kan du inte hålla dig till sanningen kan du åtminstone hålla tyst.ericTheDog skrev:Varför skulle jag, du har ju redan erkänt att du skatteplanerat.formsvackan skrev:Varsågod och länka då till detta.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Lägg ned själv din jubelåsna!
Infra- Antal inlägg : 29644
Nu är BH på alerten ska jag säga. När han kan hacka på enredalert skrev:formsvackan skrev:Lägg ner. Kan du inte hålla dig till sanningen kan du åtminstone hålla tyst.ericTheDog skrev:Varför skulle jag, du har ju redan erkänt att du skatteplanerat.formsvackan skrev:Varsågod och länka då till detta.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Lägg ned själv din jubelåsna!
intellektuellt överlägsen. Då mår han, den fan.
formsvackan skrev:Lägg ner. Kan du inte hålla dig till sanningen kan du åtminstone hålla tyst.ericTheDog skrev:Varför skulle jag, du har ju redan erkänt att du skatteplanerat.formsvackan skrev:Varsågod och länka då till detta.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Eftersom jag aldrig "skattetrixat i gråzonen" brottas du återigen med en fantasi.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Nej, det är absolut inte fakta. Det är enbart en fantasi som du delar med de andra ankorna.ericTheDog skrev:Om alla bar sig åt som du när det kom till skattemoral skulle statens skatteintäkter sjunka kraftigt. Det är fakta.
Jag håller mig till sanningen och du har tidigare skrytit om hur du hållit inne lön i bolaget för att ta ut senare mot kapitalbeskattning. Detta är skattetrixande på hög nivå. Inget annat.
Skrytit ??? Jag inser nu att ert skattehat förorsakar tarmvred hos er om ni själva inte har lagliga möjligheter att reducera skatteinbetalningarna. Vissa av er tar t.o.m. till olagliga metoderericTheDog skrev:Jag håller mig till sanningen och du har tidigare skrytit om hur du hållit inne lön i bolaget för att ta ut senare mot kapitalbeskattning. Detta är skattetrixande på hög nivå. Inget annat.
Att inkomst av kapital skulle vara skattetrixande på hög nivå får du försöka övertyga alla aktieinnehavare i landet om. Aktieutdelning är inget ovanligt även om du själv inte känner till det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/3:12-reglerna
Syftet med reglerna är att förhindra att inkomsterna för ägare av fåmansföretag, vilka härrör från ägarens arbetsinsatser (inkomst av tjänst), beskattas lindrigare som kapitalinkomst.
Jag har aldrig brutit mot dessa regler, utan låter KPMG hantera detta åt mig så kom inte med några ytterligare fantasier om gråzoner eller liknande dumheter.
Ska du absolut klaga så gör då det över att inkomst av kapital beskattas lindrigare än inkomst av tjänst. Fundera du runt detta en stund.
formsvackan skrev:Skrytit ??? Jag inser nu att ert skattehat förorsakar tarmvred hos er om ni själva inte har lagliga möjligheter att reducera skatteinbetalningarna. Vissa av er tar t.o.m. till olagliga metoderericTheDog skrev:Jag håller mig till sanningen och du har tidigare skrytit om hur du hållit inne lön i bolaget för att ta ut senare mot kapitalbeskattning. Detta är skattetrixande på hög nivå. Inget annat.
Att inkomst av kapital skulle vara skattetrixande på hög nivå får du försöka övertyga alla aktieinnehavare i landet om. Aktieutdelning är inget ovanligt även om du själv inte känner till det.
Syftet med reglerna är att förhindra att inkomsterna för ägare av fåmansföretag, vilka härrör från ägarens arbetsinsatser (inkomst av tjänst), beskattas lindrigare som kapitalinkomst.
Jag har aldrig brutit mot dessa regler, utan låter KPMG hantera detta åt mig så kom inte med några ytterligare fantasier om gråzoner eller liknande dumheter.
Ska du absolut klaga så gör då det över att inkomst av kapital beskattas lindrigare än inkomst av tjänst. Fundera du runt detta en stund.
Har inga svårigheter alls att sänka min skatt på laglig väg. Det är bara att ta cykeln till jobbet.
Inkomst av kapital är i sig inget skattetrixande. Det är när man omvandlar inkomst av tjänst till inkomst av tjänst, som det börjar likna skattetrix. Självfallet har du anlitat dyra skattekonsulter som hjälper dig trixa på rätt sida om linjen.
Visst är inkomstskatten högre än den på kapital, men du smiter ju dessutom undan arbetsgivaravgiften.
Missförstå mig rätt. Jag har inga problem med att folk bär sig åt som du för att sänka sin skatt. Men det är direkt löjeväckande när samhällets skattesmitere nr.1 - foliet - missunnar vanliga arbetare sitt lilla jobbskatteavdrag.
Oj oj oj, man stiger snabbt i graderna när ankorna låter fantasin flöda frittericTheDog skrev:samhällets skattesmitere nr.1 - foliet
ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Skrytit ??? Jag inser nu att ert skattehat förorsakar tarmvred hos er om ni själva inte har lagliga möjligheter att reducera skatteinbetalningarna. Vissa av er tar t.o.m. till olagliga metoderericTheDog skrev:Jag håller mig till sanningen och du har tidigare skrytit om hur du hållit inne lön i bolaget för att ta ut senare mot kapitalbeskattning. Detta är skattetrixande på hög nivå. Inget annat.
Har inga svårigheter alls att sänka min skatt på laglig väg. Det är bara att ta cykeln till jobbet.
Inkomst av kapital är i sig inget skattetrixande. Det är när man omvandlar inkomst av tjänst till inkomst av tjänst, som det börjar likna skattetrix. Självfallet har du anlitat dyra skattekonsulter som hjälper dig trixa på rätt sida om linjen.
Visst är inkomstskatten högre än den på kapital, men du smiter ju dessutom undan arbetsgivaravgiften.
Missförstå mig rätt. Jag har inga problem med att folk bär sig åt som du för att sänka sin skatt. Men det är direkt löjeväckande när samhällets skattesmitere nr.1 - foliet - missunnar vanliga arbetare sitt lilla jobbskatteavdrag.
Ingenting är lika vidrigt som en skattetrixande socialist!