Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Viktig fråga om skatt.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Viktig fråga om skatt. Empty Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-14, 19:47

    Får stat och kommun mer eller mindre pengar om folk skatteplanerar mer?


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  Sniperace 2013-07-14, 20:03

    RedMentalCase skrev:Får stat och kommun mer eller mindre pengar om folk skatteplanerar mer?

    Mindre....

    Men skatteplaneringen är ju legal, den är ju menad att använda legala avdrag och sådant.

    Men att skatteplanera genom att låta en stiftelse ta inkomsten för att sedan föda skatteplaneraren utan att skatt drages ser jag som väldigt fult.

    att bo i sverige och låta inkomsterna gå till skatteparadis osv som många av våra elitidrottsmän och andra gör är fult, att våra storföretag inte skattar i sverige är också väldigt fult.

    Så ex beundrar jag INTE IKEAS grundare för hans sätt att slippa skatter.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  formsvackan 2013-07-14, 20:48

    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:Får stat och kommun mer eller mindre pengar om folk skatteplanerar mer?

    Mindre....

    Men skatteplaneringen är ju legal, den är ju menad att använda legala avdrag och sådant.

    Men att skatteplanera genom att låta en stiftelse ta inkomsten för att sedan föda skatteplaneraren utan att skatt drages ser jag som väldigt fult.

    att bo i sverige och låta inkomsterna gå till skatteparadis osv som många av våra elitidrottsmän och andra gör är fult, att våra storföretag inte skattar i sverige är också väldigt fult.

    Så ex beundrar jag INTE IKEAS grundare för hans sätt att slippa skatter.
    https://lagen.nu/1995:575
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  Sniperace 2013-07-14, 23:02

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:Får stat och kommun mer eller mindre pengar om folk skatteplanerar mer?

    Mindre....

    Men skatteplaneringen är ju legal, den är ju menad att använda legala avdrag och sådant.

    Men att skatteplanera genom att låta en stiftelse ta inkomsten för att sedan föda skatteplaneraren utan att skatt drages ser jag som väldigt fult.

    att bo i sverige och låta inkomsterna gå till skatteparadis osv som många av våra elitidrottsmän och andra gör är fult, att våra storföretag inte skattar i sverige är också väldigt fult.

    Så ex beundrar jag INTE IKEAS grundare för hans sätt att slippa skatter.
    https://lagen.nu/1995:575

    så för att det är lagligt så blir det etiskt rätt och riktigt?
    om lagen tillät våldtäkt inom äktenskapet vore det då etiskt rätt och riktigt och något man anser att är helt okej eftersom lagen inte förbjuder det?

    det du hänvisar till är skatteflykt, inte skatteplanering och legala åtgärder för att slippa skatt.

    för inte innebar detta att Ingvar ska åtalas för skatteflykt osv?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-15, 00:38

    Så den/de ( foliet exemelvis) som vill att bidragen och alla service ska höjas, jobbade egentligen emot detsamma genom sin skatteplanering i den gråa zonen.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  formsvackan 2013-07-15, 09:49

    RedMentalCase skrev:Så den/de ( foliet exemelvis) som vill att bidragen och alla service ska höjas, jobbade egentligen emot detsamma genom sin skatteplanering i den gråa zonen.
    Min "skatteplanering" sköttes av KPMG och återfanns definitivt inte i någon gråzon. Vilken färg på den zon du bedriver ditt skattefusk i framstår dock klart för alla tänkande människor.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-15, 12:41

    Nu börjar foliet redan skylla ifrån sig på hycklarens vis.

    Blir det mer eller mindre pengar till alla dina bidragsäskningar om du skatteplanerar, ja eller nej.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  formsvackan 2013-07-15, 14:59

    RedMentalCase skrev:Nu börjar foliet redan skylla ifrån sig på hycklarens vis.

    Blir det mer eller mindre pengar till alla dina bidragsäskningar om du skatteplanerar, ja eller nej.
    Företags skatteplanering påverkar marginellt, om alls. Ditt skattefusk slår däremot igenom med full kraft.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-15, 15:23

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Nu börjar foliet redan skylla ifrån sig på hycklarens vis.

    Blir det mer eller mindre pengar till alla dina bidragsäskningar om du skatteplanerar, ja eller nej.
    Företags skatteplanering påverkar marginellt, om alls. Ditt skattefusk slår däremot igenom med full kraft.

    Påverkar skatteplanering bara marginellt?, jisses vilken skrattretande pajas och okunnig rödmupp du är.


    Cyperns ekonomiska kris oroar nu i Europa. Samtidigt är det också ett skatteparadis som är i gungning. Enligt beräkningar från Skatteverket som omfattar tidsperioden 2007 till 2012 så finns det cirka 5 000 holdingbolag på Cypern som ägs av svenska bolag och privatpersoner. Av dessa bedöms 4 000 enbart användas för skatteplanering.

    Enligt Skatteverkets beräkningar handlar det om totalt 11,1 miljarder kronor som på så sätt undanhållits svensk skatt mellan åren 2007 och 2012.
    Och detta var bara en liten del av hela kakan, marginellt säger den röde jubelpajasen!!!





    Mitt skattefusk påverkar 0, om jag hade behövt skatta för de struntsummor som dessa jobb innebar, hade jag inte utfört jobben, så du ljuger och fantiserar, igen. Hur orkar du?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  formsvackan 2013-07-15, 15:41

    RedMentalCase skrev:Påverkar skatteplanering bara marginellt?, jisses vilken skrattretande pajas och okunnig rödmupp du är.
    Cyperns ekonomiska kris oroar nu i Europa. Samtidigt är det också ett skatteparadis som är i gungning. Enligt beräkningar från Skatteverket som omfattar tidsperioden 2007 till 2012 så finns det cirka 5 000 holdingbolag på Cypern som ägs av svenska bolag och privatpersoner. Av dessa bedöms 4 000 enbart användas för skatteplanering.
    Enligt Skatteverkets beräkningar handlar det om totalt 11,1 miljarder kronor som på så sätt undanhållits svensk skatt mellan åren 2007 och 2012.
    Och detta var bara en liten del av hela kakan, marginellt säger den röde jubelpajasen!!!
    Kan inte skatteverket, med användande av t.ex. generalklausulen påvisa att brott begåtts är detta alltså helt lagligt varför du får vända dig till rövarregeringen med dina klagomål.
    RedMentalCase skrev:Mitt skattefusk påverkar 0, om jag hade behövt skatta för de struntsummor som dessa jobb innebar, hade jag inte utfört jobben
    "några tusen som grädde på moset" var det du själv skrev.
    RedMentalCase skrev:så du ljuger och fantiserar, igen. Hur orkar du?
    Menar du att du ljög ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-15, 16:01

    lol.

    Byxorna är nerdragna på foliet för miljonte gången och allt han har kvar är patetiskt dravel lögner och bortförklaringar.

    Du borde förklara för alla de andra vänstertomtarna hur många miljarder som skatteplanering i gråzoner kostar staten istället.

    Och jag vet inte om du är dum( förlåt ironin) men jag har ju sagt att mitt skattefusk påverkar 0 då det aldrig hade blivit tal om nåra skatteintäkter i vilket fall som helst.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  formsvackan 2013-07-15, 17:35

    RedMentalCase skrev:Du borde förklara för alla de andra vänstertomtarna hur många miljarder som skatteplanering i gråzoner kostar staten istället.
    Varför ska jag göra det ? Vore det inte bättre om du vände dig till rövarregeringen. Det är ju till syvende och sist dessa pirater som ligger bakom lagstiftningen.
    RedMentalCase skrev:Och jag vet inte om du är dum( förlåt ironin) men jag har ju sagt att mitt skattefusk påverkar 0 då det aldrig hade blivit tal om nåra skatteintäkter i vilket fall som helst.
    Ett annat sätt att säga att om du inte får svart betalning jobbar du inte alls Very Happy

    Sponsored content


    Viktig fråga om skatt. Empty Sv: Viktig fråga om skatt.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:43