ericTheDog skrev:Thetaxpayer skrev:ericTheDog skrev:Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:förintelseförnekaren Sdsecrist skrev:du är fri att besöka sidorna
inte om du är arméanställd.....
Ett övervakat internet är inte fritt.....försök igen pajas
Tycker du att det är fel att ett företag bestämmer vad deras anställda får lov att använda internet till på företagsdatorerna?
Om min arbetsgivare hittade på löjliga regler kring detta skulle jag byta arbetsgivare pronto.
Jag har inga problem med att ett företag jag jobbar på spärrar tex spelsiter,porrsiter etc. Man skall jobba på sin arbetsplats inte porrsurfa.
Jag har inte heller nåt problem med dessa regler, men om du tänker efter inser du också att det är töntiga regler. Huruvida du under en paus på jobbet bokar en resa till Mauritius eller lägger ett spel på BET365 tycker jag arbetsgivaren ska skita i.
Vi lever inte på 1900-talet längre. Jobb och fritid flyter allt mer ihop. Det är inget ovanligt att man löser ett jobb-problem hemma i duschen och dagen därpå nöjessurfar en stund på jobbet.
Kanske töntigt men du kanske skulle bli förvånad vilka saker som dyker upp på företagsdatorer. Barnporr, Fildelning etc. Jag har arbetat på ställen där det förekommit med jobbiga utredningar som följd. Bättre då kanske att strypa möjligheterna.