Inga bussar i Danderyd, Täby etc berörs, det är Södertälje mm som berörs, känns som facket ändå känner att dom inte får störa kommunerna som bidrar till samhället......
+5
Vercingetorix
Secrist
Sniperace
lazy
Sossar ee lata
9 posters
Nu blir det busstrejk!! Men!!....
lazy- Antal inlägg : 12772
Strejkvarsel för tunnelbana, pendeltåg och lokalbanor
Samtidigt har fackförbundet Seko, som bland annat organiserar lokförare, tunneltågförare och spärrexpeditörer varslat om strejk i stora delar av den spårbundna SL-trafiken med start den 20 juni klockan 3.00.
Om varslet träder i kraft leder det till helt inställd trafik på tunnelbanans Röda linje, på samtliga pendeltågslinjer, samt på Tvärbanan, Saltsjöbanan och Nockebybanan.
Samtidigt har fackförbundet Seko, som bland annat organiserar lokförare, tunneltågförare och spärrexpeditörer varslat om strejk i stora delar av den spårbundna SL-trafiken med start den 20 juni klockan 3.00.
Om varslet träder i kraft leder det till helt inställd trafik på tunnelbanans Röda linje, på samtliga pendeltågslinjer, samt på Tvärbanan, Saltsjöbanan och Nockebybanan.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
Roslagsbanan måste rulla....
Sniperace- Antal inlägg : 32948
lazy skrev:Strejkvarsel för tunnelbana, pendeltåg och lokalbanor
Det gör inte mig något, jag har ALDIG åkt tunnelbana, tåg och buss är det åratal sedan jag var passagerare i.....
Sossar ee lata skrev:Roslagsbanan måste rulla....
Tja, det kan vi ju hoppas på.. hur många år har det varit problem med nämda bana? Jag har min närmaste släkt åt det hållet och är glad över att jag inte måste förlita mig på kollektivtrafiken för att kunna träffa dem.
Mitt innlägg var bara en upplysning om att facket än en gång söår mot de svaga...
Secrist- Antal inlägg : 32216
Sossar ee lata skrev:Mitt innlägg var bara en upplysning om att facket än en gång söår mot de svaga...
Så facket får inte strejka menar du? De anställda ska stå med mössan i handen och vara tacksamma att de får lön överhuvudtaget?
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Kollektivtrafiken strejkar?
Som om det skulle vara nå´n skillnad gentemot i vanliga fall...
Infra- Antal inlägg : 29644
Roslagsbanan? Du tar väl Roysen när du rör dig utomsocknes.Sossar ee lata skrev:Roslagsbanan måste rulla....
- Inlägg 10
Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....
Vercingetorix skrev:Kollektivtrafiken strejkar?
Tyvärr går inte pendel/tunnelbanetåget idag p.g.a för varmt väder, för kallt väder, lövhalka, solkurva, you name it..och jag har betalat min f****** 30-dagarskort!
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 11
lazy skrev:Vercingetorix skrev:Kollektivtrafiken strejkar?
Tyvärr går inte pendel/tunnelbanetåget idag p.g.a för varmt väder, för kallt väder, lövhalka, solkurva, you name it..och jag har betalat min f****** 30-dagarskort!
Kanske största anledningen till att jag skaffade bil... Haaaaatar att åka kollektivt. Sedan får det vara hur jävla miljövänligt det vill... Jag är intresserad av att komma fram, liksom..
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 12
Det fina med strejken är att om bussarna försvinner så flyter biltrafiken mycket bättre.
Här har ni en till som hatar åka kommunalt.
1. Bil
2. Cykel
3. Promenad
4. Taxi
5. Kommunalt
Dock har Taxi degenererat fullständigt på senare år.
Här har ni en till som hatar åka kommunalt.
1. Bil
2. Cykel
3. Promenad
4. Taxi
5. Kommunalt
Dock har Taxi degenererat fullständigt på senare år.
- Inlägg 13
Secrist skrev:Sossar ee lata skrev:Mitt innlägg var bara en upplysning om att facket än en gång söår mot de svaga...
Så facket får inte strejka menar du? De anställda ska stå med mössan i handen och vara tacksamma att de får lön överhuvudtaget
läs vad jag skriver, varför är det bara bussar i redan utsatta områden som tas ur trafik?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 14
Alla områden är väl utsatta för någonting, Märkligt uttryck som ingenting säger.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 15
Vercingetorix skrev:Kollektivtrafiken strejkar?
Hehe.
Det blir kanske ett slag i luften.
- Inlägg 16
Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 17
Var det ett indiskt bussbolag med 8 - 10 muslimska konduktörer på bussen?Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
Att de anställda skall riskera att förlora sina jobb varje gång landstinget gör en upphandling av utförare känns knappast rimligt.
Sen är det knappast märkligt att man tar ut folk i strejk endast i områden där effekten blir som störst. Som Infra nämnde så ropar väl resenärerna i Djursholm på James och ber honom att ta ut Rollsen?
Dock borde effekten bli bäst om man tar ut lokförare i strejk, fast det finns väl en massa regler de måste hålla sig till också?
Det händer väl var 10:e år att man åker kommunalt?
- Inlägg 18
DirtyDog skrev:Var det ett indiskt bussbolag med 8 - 10 muslimska konduktörer på bussen?Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
Att de anställda skall riskera att förlora sina jobb varje gång landstinget gör en upphandling av utförare känns knappast rimligt.
Sen är det knappast märkligt att man tar ut folk i strejk endast i områden där effekten blir som störst. Som Infra nämnde så ropar väl resenärerna i Djursholm på James och ber honom att ta ut Rollsen?
Dock borde effekten bli bäst om man tar ut lokförare i strejk, fast det finns väl en massa regler de måste hålla sig till också?
Det händer väl var 10:e år att man åker kommunalt?
Gratisbussarna kördes av unga Moderater om jag minns rätt och skulle köras mellan två olika sjukhus i stockholmsregionen.
nej, inte var tionde år ens för mig, sist jag åkte buss minns jag INTE men det är mer än trettio år bak i tiden, tåg åkte jag för ca 20 år sedan när min bil brunnit i Stenungssund, och då bara för en resa med fru och barn ner till Liseberg och tillbaka, vi bodde då på en camping på en liten ö mellan Stenungssund och Tjörn (tror jag det var)
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 19
Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
Bussen avgår från Tensta.
- Inlägg 20
Secrist skrev:Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
Bussen avgår från Tensta.
Om blå linjen skulle drabbas av strejken så är det nog inte omöjligt att det skulle se ut så, alternativt 8 pers i en "bubbla."