Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Vercingetorix
Secrist
Sniperace
lazy
Sossar ee lata
9 posters

    Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-06-18, 19:58

    Inga bussar i Danderyd, Täby etc berörs, det är Södertälje mm som berörs, känns som facket ändå känner att dom inte får störa kommunerna som bidrar till samhället......
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  lazy 2013-06-18, 20:18

    Strejkvarsel för tunnelbana, pendeltåg och lokalbanor

    Samtidigt har fackförbundet Seko, som bland annat organiserar lokförare, tunneltågförare och spärrexpeditörer varslat om strejk i stora delar av den spårbundna SL-trafiken med start den 20 juni klockan 3.00.

    Om varslet träder i kraft leder det till helt inställd trafik på tunnelbanans Röda linje, på samtliga pendeltågslinjer, samt på Tvärbanan, Saltsjöbanan och Nockebybanan.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-06-18, 20:30

    Roslagsbanan måste rulla....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sniperace 2013-06-18, 20:35

    lazy skrev:Strejkvarsel för tunnelbana, pendeltåg och lokalbanor

    Samtidigt har fackförbundet Seko, som bland annat organiserar lokförare, tunneltågförare och spärrexpeditörer varslat om strejk i stora delar av den spårbundna SL-trafiken med start den 20 juni klockan 3.00.

    Om varslet träder i kraft leder det till helt inställd trafik på tunnelbanans Röda linje, på samtliga pendeltågslinjer, samt på Tvärbanan, Saltsjöbanan och Nockebybanan.

    Det gör inte mig något, jag har ALDIG åkt tunnelbana, tåg och buss är det åratal sedan jag var passagerare i.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  lazy 2013-06-18, 20:42

    Sossar ee lata skrev:Roslagsbanan måste rulla....

    Tja, det kan vi ju hoppas på..Smile hur många år har det varit problem med nämda bana? Jag har min närmaste släkt åt det hållet och är glad över att jag inte måste förlita mig på kollektivtrafiken för att kunna träffa dem.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-06-18, 20:48

    Mitt innlägg var bara en upplysning om att facket än en gång söår mot de svaga...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Secrist 2013-06-18, 20:56

    Sossar ee lata skrev:Mitt innlägg var bara en upplysning om att facket än en gång söår mot de svaga...

    Så facket får inte strejka menar du? De anställda ska stå med mössan i handen och vara tacksamma att de får lön överhuvudtaget?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-06-18, 21:30

    Kollektivtrafiken strejkar?
    Som om det skulle vara nå´n skillnad gentemot i vanliga fall...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Infra 2013-06-18, 21:40

    Sossar ee lata skrev:Roslagsbanan måste rulla....
    Roslagsbanan? Du tar väl Roysen när du rör dig utomsocknes.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  lazy 2013-06-18, 21:42

    Vercingetorix skrev:Kollektivtrafiken strejkar?
    Som om det skulle vara nå´n skillnad gentemot i vanliga fall...

    Smile Tyvärr går inte pendel/tunnelbanetåget idag p.g.a för varmt väder, för kallt väder, lövhalka, solkurva, you name it..och jag har betalat min f****** 30-dagarskort! Crying or Very sad
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-06-19, 00:36

    lazy skrev:
    Vercingetorix skrev:Kollektivtrafiken strejkar?
    Som om det skulle vara nå´n skillnad gentemot i vanliga fall...

    Smile  Tyvärr går inte pendel/tunnelbanetåget idag p.g.a för varmt väder, för kallt väder, lövhalka, solkurva, you name it..och jag har betalat min f****** 30-dagarskort!  Crying or Very sad

    Kanske största anledningen till att jag skaffade bil... Haaaaatar att åka kollektivt. Sedan får det vara hur jävla miljövänligt det vill... Jag är intresserad av att komma fram, liksom..
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  ericTheDog 2013-06-19, 00:42

    Det fina med strejken är att om bussarna försvinner så flyter biltrafiken mycket bättre.

    Här har ni en till som hatar åka kommunalt.

    1. Bil
    2. Cykel
    3. Promenad
    4. Taxi
    5. Kommunalt

    Dock har Taxi degenererat fullständigt på senare år.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-06-19, 08:55

    Secrist skrev:
    Sossar ee lata skrev:Mitt innlägg var bara en upplysning om att facket än en gång söår mot de svaga...

    Så facket får inte strejka menar du? De anställda ska stå med mössan i handen och vara tacksamma att de får lön överhuvudtaget


    läs vad jag skriver, varför är det bara bussar i redan utsatta områden som tas ur trafik?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  ericTheDog 2013-06-19, 08:57

    Alla områden är väl utsatta för någonting, Märkligt uttryck som ingenting säger.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  RedMentalCase 2013-06-19, 12:07

    Vercingetorix skrev:Kollektivtrafiken strejkar?
    Som om det skulle vara nå´n skillnad gentemot i vanliga fall...

    Hehe.

    Det blir kanske ett slag i luften.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sniperace 2013-06-19, 12:12

    Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  DirtyDog 2013-06-19, 13:01

    Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
    Var det ett indiskt bussbolag med 8 - 10 muslimska konduktörer på bussen? Shocked

    Att de anställda skall riskera att förlora sina jobb varje gång landstinget gör en upphandling av utförare känns knappast rimligt.
    Sen är det knappast märkligt att man tar ut folk i strejk endast i områden där effekten blir som störst. Som Infra nämnde så ropar väl resenärerna i Djursholm på James och ber honom att ta ut Rollsen? Very Happy
    Dock borde effekten bli bäst om man tar ut lokförare i strejk, fast det finns väl en massa regler de måste hålla sig till också?

    Det händer väl var 10:e år att man åker kommunalt? Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sniperace 2013-06-19, 14:27

    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem
    Var det ett indiskt bussbolag med 8 - 10 muslimska konduktörer på bussen? Shocked

    Att de anställda skall riskera att förlora sina jobb varje gång landstinget gör en upphandling av utförare känns knappast rimligt.
    Sen är det knappast märkligt att man tar ut folk i strejk endast i områden där effekten blir som störst.  Som Infra nämnde så ropar väl resenärerna i Djursholm på James och ber honom att ta ut Rollsen? Very Happy
    Dock borde effekten bli bäst om man tar ut lokförare i strejk, fast det finns väl en massa regler de måste hålla sig till också?

    Det händer väl var 10:e år att man åker kommunalt? Smile

    Gratisbussarna kördes av unga Moderater om jag minns rätt och skulle köras mellan två olika sjukhus i stockholmsregionen.
    nej, inte var tionde år ens för mig, sist jag åkte buss minns jag INTE men det är mer än trettio år bak i tiden, tåg åkte jag för ca 20 år sedan när min bil brunnit i Stenungssund, och då bara för en resa med fru och barn ner till Liseberg och tillbaka, vi bodde då på en camping på en liten ö mellan Stenungssund och Tjörn (tror jag det var)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Secrist 2013-06-19, 20:07

    Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem

    Bussen avgår från Tensta. Very Happy

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Bus_delhi
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  lazy 2013-06-19, 20:24

    Secrist skrev:
    Sniperace skrev:Och nu ställer andra upp och kör GRATISBUSSAR, förvisso verkar det inte vara stora sådana utan minibussar istället, men det löser säkert några problem

    Bussen avgår från Tensta. Very Happy

    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Bus_delhi

    Om blå linjen skulle drabbas av strejken så är det nog inte omöjligt att det skulle se ut så, alternativt 8 pers i en "bubbla." Smile

    Sponsored content


    Nu blir det busstrejk!! Men!!.... Empty Sv: Nu blir det busstrejk!! Men!!....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:37