Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
Dao
F.I.S.T
6 posters

Demokratiskt tillvägagångsätt ?

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Demokratiskt tillvägagångsätt ? - Sida 4 Empty Sv: Demokratiskt tillvägagångsätt ?

Inlägg  Dao 2013-06-15, 00:39

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Men som sagt V kommer ALDRIG få min röst

Varför ?

Sniperace får svara för sig men i mitt fall så gillar jag valfrihet och ogillar förmyndarmentalitet och one-size-fits-all-politik.

Varför är du då höger?

Exakt min tanke med frågeställningen. Alliansen presenterar inte "valfrihet annat än för en minoritet av befolkningen, eller i vissa enstaka fall, i bästa fall för hälften. Och förmyndarmentalitet står ju Alliansen för i allra högsta grad.

Vilken historielöshet!Razz

absolut, alla kunde och kan välja vårdcentral/vårdgivare, alla kan välja friskola eller kommunal, alla kan välja dagis, tandläkare, vi kan välja apotek, besiktningsstation osv osv

VAD har alliansen ändrat så man inte kan välja själv oavsett "samhällsklass"
    Det du nu tar upp var sådant som sosseregeringen påbörjade! Dock finns tecken på FÖRSÄMRAD valmöjlighet för de som är utanför, på något sätt!

vika försämrade valmöjligheter? kan du ge konkreta exemnpel, från min sida, förr kunde illegala invandrare INTE få vård, eller låta barnen gå i skola, idag får de allt, och det dessurttom med valfrihet var de vill ha denna.

men som sagt, vari finns de försämrade valmöjligheterna som andra har, upp till bevis och klargör vilka saker som då försämrats

Vet du vad utanförskap faktiskt ÄR?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Demokratiskt tillvägagångsätt ? - Sida 4 Empty Sv: Demokratiskt tillvägagångsätt ?

Inlägg  Sniperace 2013-06-15, 20:16

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Men som sagt V kommer ALDRIG få min röst

Varför ?

Sniperace får svara för sig men i mitt fall så gillar jag valfrihet och ogillar förmyndarmentalitet och one-size-fits-all-politik.

Varför är du då höger?

Exakt min tanke med frågeställningen. Alliansen presenterar inte "valfrihet annat än för en minoritet av befolkningen, eller i vissa enstaka fall, i bästa fall för hälften. Och förmyndarmentalitet står ju Alliansen för i allra högsta grad.

Vilken historielöshet!Razz

absolut, alla kunde och kan välja vårdcentral/vårdgivare, alla kan välja friskola eller kommunal, alla kan välja dagis, tandläkare, vi kan välja apotek, besiktningsstation osv osv

VAD har alliansen ändrat så man inte kan välja själv oavsett "samhällsklass"
    Det du nu tar upp var sådant som sosseregeringen påbörjade! Dock finns tecken på FÖRSÄMRAD valmöjlighet för de som är utanför, på något sätt!

vika försämrade valmöjligheter? kan du ge konkreta exemnpel, från min sida, förr kunde illegala invandrare INTE få vård, eller låta barnen gå i skola, idag får de allt, och det dessurttom med valfrihet var de vill ha denna.

men som sagt, vari finns de försämrade valmöjligheterna som andra har, upp till bevis och klargör vilka saker som då försämrats

Och det har alliansen skapat?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-06-15, 22:19

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Nej, men de har förvärrat det!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-06-15, 22:21

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Nej, men de har förvärrat det!

Jasså, kan du precisera vad de har förvärret och på vilket sätt?
    innan fick ex illegala invandrare inte denna vård, de kunde inte ha sina barn i skola, de kunde inte får socialunderstöd osv

med alliansen infördes att polis INTE fick följa efter barn till illegala invandrare från skola för att hitts dessa osv osv

så kom igen och förklara nu exakt hur alliansen har försämrat för dessa

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 15:22