Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Infra
captaincodd
My Ass
formsvackan
RedCloud
9 posters

mot burkha eller för olja ?

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

mot burkha eller för olja ? - Sida 2 Empty Sv: mot burkha eller för olja ?

Inlägg  Infra 2010-02-28, 01:27

DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Att man sen talibaner och terrorister besegrats kan göra affärer med en nation förefaller mig helt naturligt! Affärer som gynnar det afghanska folket och inte terrorister är bara bra! 17 miljoner dollar över flera år är ingen summa att direkt runka kuken över RC!! Allt affärssamarbete är uteslutet med talibaner regerande! Det hela är naturligtvis ett led i återuppbyggnaden av landet Afghanistan. Landet blir säljare av råvara, eftertraktad, av många nationer. Jag ser din 'poäng' och att den skall främja ditt USA hat. Men jag bryr mig inte, du är loss! Huvudagendan är naturligtvis att förhindra landet att bli en grund för terror globalt och demokratisera landet! Allt annat som sker efter det gynnar bara det Afghanska folket! IDIOT KOMMUNIST(ER)!

Varför försöker då ockupationsmakten få med talibanerna i regeringen? Blir talibanerna snälla då?

Jag förstår att du inte begriper dig på demokrati! Att få talibanerna in i den politiska sfären är ett sätt att få dem lägga ned sina vapen! Men du är ju såklart absolut för dum för att begripa detta!! Du säger att du varit politiker? Jag begriper varför du inte är det längre!! Det syns här att ingen vill ha dig i sitt parti!!

Jodå, DM. Vi vill alla ha Dao till partiledare. Men din form av demokrati är ju närmast ett skämt. Ta den "demokrati" som bär amerikas märke i Irak. En samling egennyttiga strebrar som inte värnar om någonting annat än egennyttan och de egna plånboken.

Det är det du nu längtar efter i Afghanistan fast Karzai redan svikit i demokratiskt hänseende genom omfattande valfusk. Nu ställeer fanskapet krav på att få utreda valfusket själv, också. Ett skämt som sagt. Vid sidan om demokratin har han svikit sitt folk och då i synnerhet kvinnorna, de kvinnor som ni säger er värna. Varför finns det ingen bland er som värnar kvinnorna mot Karzai? Vilket högerspöke du är.
    http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1300

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=2230765&isBlock=0

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5473293.ab
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

mot burkha eller för olja ? - Sida 2 Empty Sv: mot burkha eller för olja ?

Inlägg  Dao 2010-02-28, 10:58

DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Att man sen talibaner och terrorister besegrats kan göra affärer med en nation förefaller mig helt naturligt! Affärer som gynnar det afghanska folket och inte terrorister är bara bra! 17 miljoner dollar över flera år är ingen summa att direkt runka kuken över RC!! Allt affärssamarbete är uteslutet med talibaner regerande! Det hela är naturligtvis ett led i återuppbyggnaden av landet Afghanistan. Landet blir säljare av råvara, eftertraktad, av många nationer. Jag ser din 'poäng' och att den skall främja ditt USA hat. Men jag bryr mig inte, du är loss! Huvudagendan är naturligtvis att förhindra landet att bli en grund för terror globalt och demokratisera landet! Allt annat som sker efter det gynnar bara det Afghanska folket! IDIOT KOMMUNIST(ER)!

Varför försöker då ockupationsmakten få med talibanerna i regeringen? Blir talibanerna snälla då?

Jag förstår att du inte begriper dig på demokrati! Att få talibanerna in i den politiska sfären är ett sätt att få dem lägga ned sina vapen! Men du är ju såklart absolut för dum för att begripa detta!! Du säger att du varit politiker? Jag begriper varför du inte är det längre!! Det syns här att ingen vill ha dig i sitt parti!!

Krigsbaronerna i Afghanistan har funnits i den "politiska sfären" allt sedan USA tog över makten - och de har inte lagt ner sina vapen, och de har aktivt hindrat kvinnornas jämlikhetssträvan!

Det är bara demokrati i dina ögon, inte i mina!

Varför skulle detta bli bättre med talibanerna där också?

Eller är du för dum att begripa att det som finns i Afghanistan inte är demokrati?

Vi kan bara gissa...

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 22:46