Infra skrev:Dirty lär vara tidernas ärthjärna. Det räcker med att ta upp internationell kriminalitet så är man "hatisk".
Nej, men att PÅSTÅ att deras bordning var kriminell är ett tydligt prov på detta. Det finns INGET kriminellt i deras handlande och ditt tal om kapning och piratdåd blir bara patetiskt.
Infra skrev:Dirty är inte bara forats i särklass största idiot, alla kategorier, utan också en psykotisk snackfördärvare som heter duga.
Att få det betyget från en inavlad imbecil som Infra är snarast hedrande. Det vore närmast en skrämmande tanke att få beröm från en sådan fullblodsidiot.
Infra skrev:Att skylla på högtiden Shavouot är naturligtvis bekvämare än att säga som det är, att israel inte är välkommen av någon i den internationella kontexten, helt enkelt för att det är ett kriminellt USA-protektorat med ett självutnämnt Herrefolk som tror att de kan uppföra sig kriminellt.
Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev? Det VAR inbjudna och deltog även i Baku. Vad är det som du inte begriper? Att de tvekade lite pga av sin högtid förändrar ju inte omvärldens syn på dem och de valde att lägga det religiösa tramset åt sidan.
Infra skrev:Dirty är ovanför halsen en jätteamöba med en halv cell.
Som sagt, ditt påstående visar att mitt förra inlägg fick önskad effekt.
Infra skrev: – Den palestinska regeringen fördömer starkt den sjörövarhandling som de israeliska ockupanterna utfört i bortförandet av våra libanesiska bröders skepp, sade Hamastalesmannen Tahir al-Nunu.
Idiot!
Hade du läst hela länken jag la så hade du vetat att hjälpsändningen kom från Libanon. Detta blir litet för svårt för dig men fartyget gick under Togoflagg.
Ja, och var har jag förnekat detta? Det var du som undvek att nämna detta i din beskrivning så jag kompletterade med FAKTA.
Infra skrev:Även svenska transportfartyg flaggas i främmande länder pga av besättningens ursprungsland. Avtal och skatteregler blir smidigare om man flaggar om fartyget och behåller besättningen.
Jag har inte på minsta sätt stuckit detta under stol.
Exakt, nästan ALLA fartyg i världen är flaggade i märkliga länder av skattetekniska skäl och VAR ett fartyg är registrerat är därför högst ointressant. Av just DENNA anledning blev det märkligt att du tog upp just detta faktum. Framgick inte det?
Infra skrev: Visste han inte om att det var "flaggat" i Togo?
Idiot! Varför skulle det vara svårt att förstå? Det begriper väl varenda jävla amöba att köper man ett fartyg har man allt detta klart för sig.
Jo, han visste och begrep säkert detta men till skillnad mot dig så gjorde han inte en stor grej av detta SJÄLVKLARA faktum.
Infra skrev:Ett fartyg slipper på så sätt skaffa alla papper som erfordras för sjöfart i främmande farvatten. Hur lång tid tror du annars det tar att skaffa nya papper av alla de slag som krävs för internationell sjöfart. Ärthjärna!
Det är DU som inte begriper. Bekvämlighetsflagg har existerat i EVIGHET och det beror på EKONOMISKA orsaker eftersom ett land med låga kostnader för registrering och begränsad kontroll av säkerhet och regler för sjömän innebär lägre kostnader för rederiet. Här är en 11 år gammal insändare i detta ämne:
Bekvämlighetsflaggsystemet är sjukt. Det är roten till det onda och rofferiet inom internationell sjöfart. Det innebär att samvetslösa redarintressen fortfarande bara alltför ofta kan slippa undan saker som nationell kontroll och säkerhetsföreskrifter och behandla besättningarna - som vanligtvis hämtas från Asien (ofta Filippinerrna) och Östeuropa - på ett sätt som närmast kan liknas vid slaveri. Det börjar bli hög tid att nu ta konkreta politiska initiativ för att på allvar ta itu med frågan. EU borde bannlysa vissa dokumenterat usla bekvämlighetsflaggor. Sverige, som sedan tidigare har vinnlagt sig om att hålla en hög profil i miljöfrågor, sociala frågor och frågor om fartygssäkerhet måste nu ta intitiativ för att få till stånd en sådan EU- process. En bannlysning av ett bekvämlighetsregister som Kambodjas inkräktar inte på havens frihet eller den fria världshandeln. Det skulle bara inkräkta skrupelfria redares frihet att behandla människor som djur och strunta i miljö och säkerhet. Dags för den svenska regeringen att visa flagg också i denna viktiga fråga.Föga förvånade att såna här avskum tar på sig uppdraget för såna här transporter. Israel borde kanske ha sänkt skiten?
Oavsett så var din upplysning om VAR fartyget var registrerat patetiskt ointressant om inte ditt syfte var att misskreditera de som framförde fartyget. Detta insåg du självklart inte (även om de flesta andra troligtvis gjorde det).
Nå, skall du inte berätta vilka länder som
inte välkomnat Israel att medverka i ESC?