http://www.expressen.se/nyheter/valdtagen-fyraarig-indisk-flicka-dod/
Som någon expert sa, "det som kommer fram är bara toppen på ett isberg"........
Som någon expert sa, "det som kommer fram är bara toppen på ett isberg"........
RedCloud skrev:Antalet våldtäkter bland USA:s väpnade styrkor är så många att försvarsministeriet räknar att en tredjedel av alla kvinnliga soldater har utsatts för sexuella övergrepp.
Men det är mycket svårt för våldtäktsoffren att få rättvisa, trots att myndigheterna är väl medvetna om problemet.
- De våldtäktsmän som den amerikanska militären låter gå fria kommer en dag att vara vanliga civila grannar, varnar Laura Sellinger. Hon var sergeant i flygvapnet då hon en kväll före en militärövning i Sydkorea blev våldtagen av en kollega. Trots att hon anmälde övergreppet blev det aldrig en rättsprocess.
Som ett exempel på den skeva rättsuppfattningen säger hon att man nog blir straffad om man hämtar ett handeldvapen till en militärbas, men inte om man sexuellt förgriper sig på en kvinna.
Den senaste statistiken från Pentagon visar att bara omkring en sjättedel av de över 19 000 sexuella övergrepp som hade inträffat inom USA:s försvarsmakt anmäldes under år 2010. Av de rapporterade fallen är det bara en liten del som blir rättsfall.
- Våldtäktsfallen borde behandlas som civilmål, och militärbefälet borde inte ha en möjlighet att överhuvudtaget avgöra fallen, säger Laura Sellinger. Enligt henne är det ofattbart att man inte ens håller misstänkta gärningsmän gripna under de första dygnen då våldtäktsanklagelserna utreds.
http://svenska.yle.fi/artikel/2013/04/29/valdtakter-vanliga-inom-usas-militar
Varför du bara pekar ut icke-vita som presumtiva sexvåldsverkar ligger väl i att du är fullblodsrasse ?
Regndrottning skrev:
Varför begränsa dig till indiska män?
Våldtäkter begås i hela världen och av ALLA nationaliteter.
Detta är inget nytt fenomen, det har försiggått i sekler. Och för nu får Seel kännedom om detta?
Nej, det tror jag inte på.... Det är som vanligt med honom, det är inte själva brottet han bryr sig om, det är vem som utför brottet. Är de mörkhyade så är det 'fel' på dem.....
Sossar ee lata skrev:Regndrottning skrev:
Detta är inget nytt fenomen, det har försiggått i sekler. Och för nu får Seel kännedom om detta?
Nej, det tror jag inte på.... Det är som vanligt med honom, det är inte själva brottet han bryr sig om, det är vem som utför brottet. Är de mörkhyade så är det 'fel' på dem.....
Du är lika puckad som RC, Jag tar upp det som står i media i dagsläget. Visa då var det står om våldtäkter världen över? Jag har missat det i nyhetsflödet. Men att du missat att det nästan dagligen stått om kvinnor & barn som våldtas & mördas i Indien är ju underligt. Eller är du som rc och inte tror på det som skrivs. Än en gång står jag på kvinnornas sida och du tar bara upp vad du tycker om mig medan kvinnor & barn våldtas & mördas.......du är inte frisk RD. Tur att det finns de som tar kvinnornas parti och kämpar för en rättvisare värld för kvinnor i vissa länder.
Regndrottning skrev:Sossar ee lata skrev:Regndrottning skrev:
Du är lika puckad som RC, Jag tar upp det som står i media i dagsläget. Visa då var det står om våldtäkter världen över? Jag har missat det i nyhetsflödet. Men att du missat att det nästan dagligen stått om kvinnor & barn som våldtas & mördas i Indien är ju underligt. Eller är du som rc och inte tror på det som skrivs. Än en gång står jag på kvinnornas sida och du tar bara upp vad du tycker om mig medan kvinnor & barn våldtas & mördas.......du är inte frisk RD. Tur att det finns de som tar kvinnornas parti och kämpar för en rättvisare värld för kvinnor i vissa länder.
Hahahahaha!
Det var det dummaste inlägg från dig på...jag vet inte hur länge!
Så, du vill påskina att våldtäkter är ett nytt fenomen och aldrig hänt förr i hela världshistorien? *Skrattar gott*
Sossar ee lata skrev:Var skriver jag det? Vill du påstå att inte Indien har varit väldigt utmärkande i media gällande våldtäkter på senaste tiden?
Visa då var det står om våldtäkter världen över?
Dao skrev:På ön Okinawa har öborna länge protesterat mot en av världens största amerikanska militärbas utanför USA, då våldtäkter och våld från de amerikanska soldaterna blivit vardagsmat. Och de har straffimunitet!
Håller med RC och RD här, att ALLT sådant skit är FRUKTANSVÄRDA.
Situationen i Indien är också fruktansvärd, men där har problemet åtminstone uppmärksammats i västerländsk media, så att till och med Seel känner till dessa, och kan protestera utan att riskera bli "USA-hatare" eller "rasist"!
Thetaxpayer skrev:Dao skrev:På ön Okinawa har öborna länge protesterat mot en av världens största amerikanska militärbas utanför USA, då våldtäkter och våld från de amerikanska soldaterna blivit vardagsmat. Och de har straffimunitet!
Situationen i Indien är också fruktansvärd, men där har problemet åtminstone uppmärksammats i västerländsk media, så att till och med Seel känner till dessa, och kan protestera utan att riskera bli "USA-hatare" eller "rasist"!
Ingenstans kan man ju rättfärdiga våldtäkter men jag vill starkt ifrågasätta dinapåståenden av amerikaner på Okinawa.
För här ser man ju tydligt att det knappast är någon myt att du skulle hata Usa. Var någonstans kan du hitta att det blivit vardagsmat med våldtäkter på Okinawa och var kan du hitta att amerikaner har straffimmunitet.
http://swedish.ruvr.ru/2012_10_17/91522433/
RedCloud skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:På ön Okinawa har öborna länge protesterat mot en av världens största amerikanska militärbas utanför USA, då våldtäkter och våld från de amerikanska soldaterna blivit vardagsmat. Och de har straffimunitet!
Ingenstans kan man ju rättfärdiga våldtäkter men jag vill starkt ifrågasätta dinapåståenden av amerikaner på Okinawa.
För här ser man ju tydligt att det knappast är någon myt att du skulle hata Usa. Var någonstans kan du hitta att det blivit vardagsmat med våldtäkter på Okinawa och var kan du hitta att amerikaner har straffimmunitet.
http://swedish.ruvr.ru/2012_10_17/91522433/
"80 percent of those crimes, including rape — is conducted by young soldiers,”"
http://www.stripes.com/news/okinawa-crime-statistics-contradict-community-perceptions-on-guam-1.51863
Military equipment, along with diplomatic equipment, is considered under international law as an "instrument of the sovereign." That means that it has, for lack of a better term, diplomatic immunity and falls solely under the authority of the owning government. This is why US forces protect US aircraft while on the ground in foreign lands and why US Marine Guards and Diplomatic Security officers can use deadly force to protect US Diplomatic Missions and their personnel abroad. Sending an armed Marine security detachment to guard the crash site was the US government protecting its interests. I can assure you that within minutes of the crash, the Deputy Chief of Mission at the US Embassy in Tokyo was notified of the situation and was already talking to the Japanese Government about it.
http://www.japanfocus.org/-C__Douglas-Lummis/2933
Dina länkar visar väl inte något om att våldäkter av amerikaner blivit vardagsmat eller att amerikaner har straffimmunitet på Okinawa?
Thetaxpayer skrev:Dina länkar visar väl inte något om att våldäkter av amerikaner blivit vardagsmat eller att amerikaner har straffimmunitet på Okinawa?
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dina länkar visar väl inte något om att våldäkter av amerikaner blivit vardagsmat eller att amerikaner har straffimmunitet på Okinawa?
Nu skrev jag iofs amerikanska SOLDATER! De har straffimunitet över hela jorden idag! De kan bara ställas inför rättegång i USA, vilket är ganska sällan i dessa fallen.
The Status of Forces Agreement between the United States and Japan gives U.S. troops immunity from Japanese prosecution.
Thetaxpayer skrev:Skrev du eller inte att våltäkter av amerikanska soldater på Okinawa var vardagsmat?
Dao skrev:Rent statistiskt hamnar Indien inte ens på kartan.
http://www.foreignpolicy.com/articles/2013/03/04/why_is_it_so_hard_to_identify_the_world_s_rape_capital
Här visade sig att de tre värsta länderna vad gäller sexuellt våld, där våldtäckter ingår, är "Botswana, Sweden, Nicaragua, Grenada, and the United Kingdom (the organization does not have data on Congo)"
Här är själva statistiken:
http://www.unodc.org/unodc/en/data-and-analysis/statistics/crime.html
Och innan högermobben brusar upp om "invandrare", bör de kolla statistiken för bara några år sedan - då vi hade minst lika många nya invandrare som idag. Då var statistiken inte speciellt hög här.
Sverige har 2010 73,6 sexuella brott på 100 000 invånare, medan Indien har 0,4!
Sossar ee lata skrev:Ja det är förjävligt att vårt land på senare år hamnat på dessa listor...