Kunde jag säkert ifall jag hade varit övertygad om att hans avståndstagande berodde på deras hudfärg och inte på deras handlingar. Jag hade ju precis innan läst det här från din länk till Aftonbladet.RedCloud skrev:DirtyDog skrev:Vad tyst det blev?
Är det ingen som skall ondgöra sig över att en SD-politiker på Facebook hade kallat de kreativa afrikanerna på filmen för olämpliga saker?
Var filmen jag presenterade så stötande att ni tappade skrivförmågan?
Det kan ju vara så enkelt att vanligt folk sover kl 3 på natten.....
Möjligt, men nu presenterade jag filmen innan klockan 1 och de hann ju göra några inlägg efter mig i samma tråd.
Synd att du inte kunde ta avstånd från rasisterna......
"Wiechel har bott i USA och umgåtts mycket i nätverk med många som haft afroamerikanskt ursprung. Han har också kampanjat för Demokraterna i USA och har också varit en yvig förespråkare av att Barack Obama ska bli president i USA"
"– Men sedan vet vi inte om man ska tolka "aphelveten" som rasistiskt, då ska man tänka på att det videoklippet vi tror det handlar om så är det människor från ett afrikanskt land som gör hemska saker mot människor från samma land med samma etniska ursprung. Det skulle lika gärna kunna vara ett uttryck för att personerna beter sig väldigt ociviliserat, säger Martin Kinnunen."
Ja, så kan det givetvis ha varit. Varför blev han förresten upprörd över filmen? Det var väl ingen arier som blev skadad?
Inser du inte att vem som helst skulle kunnat kallat beteendet att slå med käppar och ris samt hoppa jämfota på offer som ett ap-beteende eftersom det är precis så schimpanser slåss.
När du själv sett den där filmen och någon hävdar att vissa medverkande beter sig som apor så är det alltså främst detta faktum som gör dig upprörd? Annars fanns det väl inget i själva filmen som upprörde dig och du har heller inget förslag på vad han BORDE ha kallat dem för att passa dig? Låt höra, sitt inte inne med dina kraftord nu. Berätta vad för lämpligt ord du skulle vilja använda för att beskriva deras beteende.
Om du inte kan komma på nåt enligt dig passande ord så kanske du inte skall uppröras så mycket över de som kan det? Du kanske inser att inget i hans reaktion beror på rasism, men att någon som ständigt skriker om rasism skulle inse något sådant är nog för mycket begärt.