Dao skrev:Secrist skrev:Jupp. Tänkandet överlåter man åt staten. Vanligt folk begriper ändå inte sitt eget bästa.
Eller marknaden...
Marknaden kan man i alla fall påverka.
Dao skrev:Secrist skrev:Jupp. Tänkandet överlåter man åt staten. Vanligt folk begriper ändå inte sitt eget bästa.
Eller marknaden...
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Jupp. Tänkandet överlåter man åt staten. Vanligt folk begriper ändå inte sitt eget bästa.
Eller marknaden...
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Jupp. Tänkandet överlåter man åt staten. Vanligt folk begriper ändå inte sitt eget bästa.
Eller marknaden...
I en demokrati är du en del av staten! Och det är BETYDLIGT lättare att påverka en demokratisk stat, än den ickedemokratiska marknaden!
Secrist skrev:Är det? I en den stat du förordar så är det mesta statliga monopol. På vilket sätt hade du tänkt påverka dem?
Dao skrev:Secrist skrev:Är det? I en den stat du förordar så är det mesta statliga monopol. På vilket sätt hade du tänkt påverka dem?
I den stat JAG förordar, om jag nu får bestämma detta för dig, så tar marknaden hand om kapitalet och staten om människorna. Och där är människorna direkt delaktiga i staten!
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Är det? I en den stat du förordar så är det mesta statliga monopol. På vilket sätt hade du tänkt påverka dem?
I den stat JAG förordar, om jag nu får bestämma detta för dig, så tar marknaden hand om kapitalet och staten om människorna. Och där är människorna direkt delaktiga i staten!
Fast nu är ju stat och kapital beroende av varandra och ingen sida kan vara för dominant för då havererar det.
1. Han hade precis kikat på denna film.RedCloud skrev:SD-riksdagsmannen Markus Wiechel, hyllade Åkessons löjeväckande "nolltolerans" när den lanserades.
Själv skriver han om svarta afrikaner:
"satans jävla aphelveten"
"efterblivna jävla pensionsräddare"
"vill döda folk"
Han sitter naturligtvis kvar som SD-riksdagsman.....hans ursäkt "jag kanske var berusad"
Själv undrar jag vart den berömda nolltoleransen tog vägen, vet ni ?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Är det? I en den stat du förordar så är det mesta statliga monopol. På vilket sätt hade du tänkt påverka dem?
Fast nu är ju stat och kapital beroende av varandra och ingen sida kan vara för dominant för då havererar det.
Äntligen börjar du låta som du tänker...
Secrist skrev:Snarare låter jag som jag röstar.
Dao skrev:Secrist skrev:Snarare låter jag som jag röstar.
Så du röstar på V?
Det var en överraskning...
DirtyDog skrev:Vad tyst det blev?
Är det ingen som skall ondgöra sig över att en SD-politiker på Facebook hade kallat de kreativa afrikanerna på filmen för olämpliga saker?
Var filmen jag presenterade så stötande att ni tappade skrivförmågan?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Jupp. Tänkandet överlåter man åt staten. Vanligt folk begriper ändå inte sitt eget bästa.
Eller marknaden...
I en demokrati är du en del av staten! Och det är BETYDLIGT lättare att påverka en demokratisk stat, än den ickedemokratiska marknaden!
RedCloud skrev:DirtyDog skrev:Vad tyst det blev?
Är det ingen som skall ondgöra sig över att en SD-politiker på Facebook hade kallat de kreativa afrikanerna på filmen för olämpliga saker?
Det kan ju vara så enkelt att vanligt folk sover kl 3 på natten.....
Synd att du inte kunde ta avstånd från rasisterna......
DirtyDog skrev:1. Han hade precis kikat på denna film.RedCloud skrev:SD-riksdagsmannen Markus Wiechel, hyllade Åkessons löjeväckande "nolltolerans" när den lanserades.
Själv skriver han om svarta afrikaner:
"satans jävla aphelveten"
"efterblivna jävla pensionsräddare"
"vill döda folk"
Han sitter naturligtvis kvar som SD-riksdagsman.....hans ursäkt "jag kanske var berusad"
Själv undrar jag vart den berömda nolltoleransen tog vägen, vet ni ?
2. Att kalla de som misshandlar gamla damer sådär för apor är givetvis kränkande. Hade det varit mindre rasistiskt att kalla dem för afrikaner eller idioter?
Tja, att kalla dem för afrikaner innebär väl att man indirekt beskyller en hel kontinents befolkning för handlingarna?
Att kalla dem för apor eller idioter är väl i praktiken samma sak. Vilket tillmäle anser du är lämpligt nu när du själv sett filmen han kommenterade?
Själv hade jag nog i vanligt ordning kallat dem för inavlade jävla idioter (som jag kaller er för här) fast ni kanske anser att det vore värre om jag kallade er för apor? Tänk så olika man kan se på saker?
3. När jag ser såhär grovt våld mot oskyldiga så kan jag säkert också på fyllan skriva "det gör att jag vill döda folk" istället för "detta gör att jag vill ge dem en örfil". Fast det skulle förstås aldrig kunnat hända dig som är så perfekt?
4. Nolltoleransen var något som Åkesson introducerade ett och ett halvt år EFTER detta uttalande på Facebook så din frågeställning blir lite märkligt eftersom nolltolerans normalt brukar innebära att man kräver lydnat EFTER att en sådan har införts, ELLER HUR?
1. Man visar noll empati med offren.
2. Man lyssnar av andras reaktioner på filmen. Sätter dessa reaktioner i ett helt annat sammanhang och hänger ut dessa. Gärningsmännen i filmen betraktar man istället som "kränkta".
3. Är det inte ett typiskt svenskt vänster att skita i brottsoffer och via dummedia utnyttja dem.
RedCloud skrev:DirtyDog skrev:Vad tyst det blev?
Det kan ju vara så enkelt att vanligt folk sover kl 3 på natten.....
Synd att du inte kunde ta avstånd från rasisterna......
RedCloud skrev:
2. Man lyssnar av andras reaktioner på filmen. Sätter dessa reaktioner i ett helt annat sammanhang och hänger ut dessa. Gärningsmännen i filmen betraktar man istället som "kränkta".
3. Är det inte ett typiskt svenskt vänster att skita i brottsoffer och via dummedia utnyttja dem.
Har mentalfallet lånat ut fantasigeneratorn ???
RedCloud skrev:fördömer du uttalande i samma anda som många afa och vänster gör i affekt mot nassar och höger?
Starta en sådan tråd om du vill debattera ett annat ämne än det tråden innehåller....
stöder du dem med tskirten burn israel burn?
ha ha ha, jag tror du tagit över rassepajasen SDsecrist kungakrona som fokusförskjutare....
Du vet, frågeställningen var: var är Åkessons nolltolerans ?
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Är det? I en den stat du förordar så är det mesta statliga monopol. På vilket sätt hade du tänkt påverka dem?
RedCloud skrev:
Har mentalfallet lånat ut fantasigeneratorn ???
Synd att inte du kunde ta avstånd från våldsverkarna på filmen.
RedCloud skrev:Synd att inte du kunde ta avstånd från våldsverkarna på filmen.
ha ha ha h herrejävlar.....är inte the bottom nådd än lillEric ?
Du borde be offren om ursäkt.