Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Infra
Secrist
RedMentalCase
redalert
RedCloud
Thetaxpayer
Sniperace
Dao
12 posters

Nu överraskande konvertit

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Nu överraskande konvertit - Sida 5 Empty Sv: Nu överraskande konvertit

Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-26, 00:48

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    formsvackan skrev:
    lazy skrev:tacka vet jag ett sekulärt samhälle där var och en får bli salig på sin tro utan förtryck.
    Jo, men man ska nog inte som många tro att alla galningar återfinns på den muslimska planhalvan.
    Inte alla men helt klart de flesta som är beredda att dö och döda i sin gud och religions namn.
    Hur tror du att de religiösa galningar som trots allt är på gränsen till oändligt många i USA uppfattade ordet "crusade" ?

Hur många är George Bush junior?

Hur många amerikaner tror du går med i de amerikanska styrkorna i guds namn?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-04-26, 00:59

Thetaxpayer skrev:Hur många amerikaner tror du går med i de amerikanska styrkorna i guds namn?
    Redan en är en för mycket, men det är inte problemet. Hur många jävla galningar sitter hemma och hejar på dessa styrkor, i Guds namn ?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-26, 01:03

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Hur många amerikaner tror du går med i de amerikanska styrkorna i guds namn?
    Redan en är en för mycket, men det är inte problemet. Hur många jävla galningar sitter hemma och hejar på dessa styrkor, i Guds namn ?

Men nu var ju frågan var de var flest?
    Amerikaner sitter nog snarare och hejar på dessa styrkor i Amerikas namn viftande med sina flaggor. Det kan ju nämligen vara ett land med samma gud som är det nästa som behöver "befrias".
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2013-04-26, 03:05

formsvackan skrev:

En polariserad fråga detta! Hur många jävla islamistiska galningar sitter inte hemma och hejar på dessa ryggradslösa islamister som spränger civila barn och familjer till dödens rike?. Du i ditt USA förakt verkar vara en av dem!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-04-26, 06:56

Thetaxpayer skrev:Hur många är George Bush junior?

De gör det i "patriotismens" namn! DET är religionen i USA!

Och dessa är betydligt fler än det finns muslimer som går med i militära grupper på grund av religion!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-26, 06:58

DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

En polariserad fråga detta! Hur många jävla islamistiska galningar sitter inte hemma och hejar på dessa ryggradslösa islamister som spränger civila barn och familjer till dödens rike?. Du i ditt USA förakt verkar vara en av dem!

Det är ingen polariserad fråga. Det är bara galningar som du som tror att det finns många sådana "islamistiska galningar" i världen. Eller att det är huvudproblemet...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-04-26, 08:25

Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

Det är ingen polariserad fråga. Det är bara galningar som du som tror att det finns många sådana "islamistiska galningar" i världen. Eller att det är huvudproblemet...

FUCK YOU ASSHOLE! Evil or Very Mad
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-26, 11:28

formsvackan skrev:Skit samma, den går i alla fall att sälja Very Happy
    Så länge som det finns idioter så går ALLT (även religion) att sälja.

Det mest pinsamma är att det finns idioter som på fullt allvar hävdar att ateism OCKSÅ är en religion. Hur jävla religiöst indoktrinerad måste man inte vara då? bounce bounce bounce

Att ateisterna är flest i länder med hög utbildningsnivå är ingen slump. De olika religionerna har ofta egna sagor om hur jorden, människor och djur har uppstått som hela tiden visar sig oförenlig med modern vetenskap.

Man kan påstå att religionen ligger bakom kunskap, utveckling, lagar, demokrati och gud....hmmm...vet vad?
    Alla med ett utvecklat intellekt inser dock att så inte är fallet. Allt tillhör den naturliga utvecklingen som hade skett alldeles oavsett några religioner men visst kanske vissa processer har påskyndats av religiösa (de vill säkert att alla skall kunna LÄSA bibeln och har kanske främjat läskunnigheten. Den främsta faktorn för utveckling är nog trots allt egoism och egennytta. Man har ständigt tävlat mot sina likar för att vinna fördelar och likadant gör djuren. Det tog människan flera miljoner år att bara lära sig att tala så vem vet, om nån miljon år så kanske det är fullt möjligt att ha en diskussion om hyfs med sin hund? Twisted Evil
    Möjligheten att tala med varann har vi nog bara haft under 200 - 300 tusen år.

Enligt bibeln så har den intelligenta människan endast existerat under 6 tusen år. Läser man lite på http://www.alltombibeln.se/ så blir man nästan gråtfärdig över deras desperata enfald för att anpassa sina åsikter till modern forskning.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 11:47

formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    Dao skrev:
    RedCloud skrev:
    TOLKNINGARNA ändras ständigt

Den som arbetar på sabbaten ska dö......

???

Jo ja menar i GA testamentet finns den skrivelsen. Vad jag vet jobbar man både som jude och kristen på sabbaten. Alltså ändras tolkningarna efter tid...
    Den kristna "läran" utvecklas i takt med det samhälle och dess värderingar som den predikas i.

Att framgångsteologin har sitt ursprung i USA är inget konstigt alls .....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Framg%C3%A5ngsteologi

... men många i bl.a. vårt land har svårt att få ihop detta med vad de uppfattar som bibelns "traditionella syn" på pengar.

"Jesus sade till sina lärjungar: "Amen säger jag er: det är svårt för en rik att komma in i himmelriket.
    Ja, jag säger er: det är lättare för en kamel att komma igenom ett synålsöga än för en rik att komma in i Guds rike."

Det kan i sammanhanget för somliga vara litet svårbegripligt varför Gud då vill göra det svårare för oss om vi alla ska få bli stenrika ....

..... bara vi först i tro offrar det vi redan har till församlingen/predikanten vill säga. Oops !

jag tolkar inte det på samma sätt som du, jag tänker ett steg längre.

det är inte rikedomen som är felet, det är hur rikedomen påverkar ägaren som gör det svårare i detta fallet, just därför blir det svårare för den rike.
    och detta är nog nästan 100% av världens teologer överens om Smile
    Och det faller ju väl ihop med vänsterns syn på rika som utsugare osv eller hur?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-04-26, 11:49

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    Dao skrev:
    RedCloud skrev:
    TOLKNINGARNA ändras ständigt

Den som arbetar på sabbaten ska dö......

???

Jo ja menar i GA testamentet finns den skrivelsen. Vad jag vet jobbar man både som jude och kristen på sabbaten. Alltså ändras tolkningarna efter tid...
    Den kristna "läran" utvecklas i takt med det samhälle och dess värderingar som den predikas i.

Att framgångsteologin har sitt ursprung i USA är inget konstigt alls .....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Framg%C3%A5ngsteologi

... men många i bl.a. vårt land har svårt att få ihop detta med vad de uppfattar som bibelns "traditionella syn" på pengar.

"Jesus sade till sina lärjungar: "Amen säger jag er: det är svårt för en rik att komma in i himmelriket.
    Ja, jag säger er: det är lättare för en kamel att komma igenom ett synålsöga än för en rik att komma in i Guds rike."

Det kan i sammanhanget för somliga vara litet svårbegripligt varför Gud då vill göra det svårare för oss om vi alla ska få bli stenrika ....

..... bara vi först i tro offrar det vi redan har till församlingen/predikanten vill säga. Oops !

jag tolkar inte det på samma sätt som du, jag tänker ett steg längre.

det är inte rikedomen som är felet, det är hur rikedomen påverkar ägaren som gör det svårare i detta fallet, just därför blir det svårare för den rike.
    och detta är nog nästan 100% av världens teologer överens om Smile
    Och det faller ju väl ihop med vänsterns syn på rika som utsugare osv eller hur?

Börjar formsvackan bli orolig, en rik vänsterstok som börjar bli gaggig, skall han hamna i helvetet? Laughing
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2013-04-26, 12:21

lol!
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:

lol! Dags att vakna upp islamisten? Men tack för att du styrker mitt påstående!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-26, 12:44

Dao skrev:

Och dessa är betydligt fler än det finns muslimer som går med i militära grupper på grund av religion!

Så när GWB pratar om gud så menar han alltså sig själv? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 12:48

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

snarare är det väl en ism Smile

Så när GWB pratar om gud så menar han alltså sig själv? Very Happy [/quote]
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-26, 15:36

Sniperace skrev:jag tolkar inte det på samma sätt som du
    Jag tolkar inte alls utan konstaterar bara att andra tolkar litet hur som helst för att kunna "marknadsföra sin produkt" på effektivaste sätt.
    Sniperace skrev:jag tänker ett steg längre.
    Nej det gör du inte. Du bara sällar dig till en redan befintliga tolkning. Måhända har du även fått hjälp att anamma denna.
    Sniperace skrev:det är inte rikedomen som är felet, det är hur rikedomen påverkar ägaren som gör det svårare i detta fallet, just därför blir det svårare för den rike.
    Som sagt, en vanlig tolkning. Ett smärre problem är dock att Gud hävdar att det är mycket svårt för en rik man att komma in. Samtidigt hävdar trosrörelsen att Gud vill göra dig rik !

På frågan om varför han vill försvåra för oss att göra det han påstår sig vilja att vi gör, blir svaret oftast att han vill pröva vår tro. Är racet mot himmelriket någon jävla utslagstävling ?

Om så är fallet torde det vara förbaskat underligt att, som man inom trosrörelsen hävdar, först bli en gud själv här och nu.
    Sniperace skrev:och detta är nog nästan 100% av världens teologer överens om
    Definitivt inte, något du lätt skulle inse om du brydde dig om mer än dina egna funderingar.
    Sniperace skrev:Och det faller ju väl ihop med vänsterns syn på rika som utsugare osv eller hur?
    Varför blandar du in politik i detta. Du brukar ju vara väldigt bestämd med att politik och religion ska särskiljas.

Den kristna förkunnelsen förändras kontinuerligt till att passa samhällets/maktens syften och värderingar. Det började redan här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_konciliet_i_Nicaea

The show must go on ........
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-26, 15:45

DirtyDog skrev: visst kanske vissa processer har påskyndats av religiösa (de vill säkert att alla skall kunna LÄSA bibeln och har kanske främjat läskunnigheten.

Tvärtom.

Sverige blev så småningom katolskt men eftersom den katolska kyrkan förbjöd folket att läsa Bibeln själva kunde vidskepelse fortsätta att frodas.

Inte ens idag ska du enligt vissa suspekta men framgångsrika församlingar/sekter läsa bibeln själv med mindre än att du först genomgått deras bibelskola och fått förklarat för dig vad som står och vad det betyder !

Mind control !

http://www.fri-sverige.se/sida203.htm
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 17:05

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jag tolkar inte det på samma sätt som du
    Jag tolkar inte alls utan konstaterar bara att andra tolkar litet hur som helst för att kunna "marknadsföra sin produkt" på effektivaste sätt.
    Sniperace skrev:jag tänker ett steg längre.
    Nej det gör du inte. Du bara sällar dig till en redan befintliga tolkning. Måhända har du även fått hjälp att anamma denna.
    Sniperace skrev:det är inte rikedomen som är felet, det är hur rikedomen påverkar ägaren som gör det svårare i detta fallet, just därför blir det svårare för den rike.
    Som sagt, en vanlig tolkning. Ett smärre problem är dock att Gud hävdar att det är mycket svårt för en rik man att komma in. Samtidigt hävdar trosrörelsen att Gud vill göra dig rik !

På frågan om varför han vill försvåra för oss att göra det han påstår sig vilja att vi gör, blir svaret oftast att han vill pröva vår tro. Är racet mot himmelriket någon jävla utslagstävling ?

Om så är fallet torde det vara förbaskat underligt att, som man inom trosrörelsen hävdar, först bli en gud själv här och nu.
    Sniperace skrev:och detta är nog nästan 100% av världens teologer överens om
    Definitivt inte, något du lätt skulle inse om du brydde dig om mer än dina egna funderingar.
    Sniperace skrev:Och det faller ju väl ihop med vänsterns syn på rika som utsugare osv eller hur?
    Varför blandar du in politik i detta. Du brukar ju vara väldigt bestämd med att politik och religion ska särskiljas.

Den kristna förkunnelsen förändras kontinuerligt till att passa samhällets/maktens syften och värderingar. Det började redan här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_konciliet_i_Nicaea

The show must go on ........
    säger det att man ska bli rik på pengar och ägodelar, den största rikedomen är kanske annat?
    som jag ser det är jag rik, inte på pengar och ägodelar, min rikedom ligger i en familj som älskar mig, och en omgivning som bryr sig om mig osv...

seden kanske vi måste tala om felöversättningar, men det är ju Daorens gebit Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-26, 17:57

Sniperace skrev: säger det att man ska bli rik på pengar och ägodelar
    JA !
    Sniperace skrev: den största rikedomen är kanske annat?
    som jag ser det är jag rik, inte på pengar och ägodelar, min rikedom ligger i en familj som älskar mig, och en omgivning som bryr sig om mig osv...
    Vad du ser det som har ingen som helst betydelse. Förkunnelse och destruktiva manipulationer är vad de är även om du inte har en aning om saken.
    Sniperace skrev: seden kanske vi måste tala om felöversättningar, men det är ju Daorens gebit
    Felöversättningar, up yours !!!

Jag har långt bakom mig ett decennielångt krig med en av dessa destruktiva sekter och har mycket god inblick i de flesta av deras förbannade tricks. Jag har sett många familjer gå under, sparkapital, hus och hem förlorade, ungdomars utbildningar kraschade, närstående personer förvandlas till psykiska vrak och tyvärr även ett par mista livet.

Religionsfriheten har en mycket mörk baksida, men den är inte som du och många andra tycks tro enbart existerande inom Islam. Jag hävdar att man nog ska städa framför sin egen dörr först ......

http://www.to-life.se/sekter.htm

Tankekontroll, känslokontroll, beteendekontroll och informationskontroll formar tillsammans en totalitär väv vilken kan manipulera även den mest skarpsinniga individen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-26, 19:24

Sniperace skrev:seden kanske vi måste tala om felöversättningar, men det är ju Daorens gebit Smile

Ja, jag kan nog räknas som expert på dina "felöversättningar"! Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 20:37

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: säger det att man ska bli rik på pengar och ägodelar
    JA !
    Sniperace skrev: den största rikedomen är kanske annat?
    Vad du ser det som har ingen som helst betydelse. Förkunnelse och destruktiva manipulationer är vad de är även om du inte har en aning om saken.
    Sniperace skrev: seden kanske vi måste tala om felöversättningar, men det är ju Daorens gebit
    Felöversättningar, up yours !!!

Jag har långt bakom mig ett decennielångt krig med en av dessa destruktiva sekter och har mycket god inblick i de flesta av deras förbannade tricks. Jag har sett många familjer gå under, sparkapital, hus och hem förlorade, ungdomars utbildningar kraschade, närstående personer förvandlas till psykiska vrak och tyvärr även ett par mista livet.

Religionsfriheten har en mycket mörk baksida, men den är inte som du och många andra tycks tro enbart existerande inom Islam. Jag hävdar att man nog ska städa framför sin egen dörr först ......

http://www.to-life.se/sekter.htm

Tankekontroll, känslokontroll, beteendekontroll och informationskontroll formar tillsammans en totalitär väv vilken kan manipulera även den mest skarpsinniga individen.
    men har erfsrenhet av slla tusentals miljoner kristna eller bara en minoritet av dessa? Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 20:39

Dao skrev:
    Sniperace skrev:seden kanske vi måste tala om felöversättningar, men det är ju Daorens gebit Smile

jag har inte gjort en ends översättning. jag skrev om det DU alltid påstår vara felöversättnigar. dvs från iranska osv där du påstår de sagt annat
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-26, 20:58

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

jag har inte gjort en ends översättning. jag skrev om det DU alltid påstår vara felöversättnigar. dvs från iranska osv där du påstår de sagt annat

Jag har bara utgått att ni gör som ni brukar...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 21:09

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    jasså VI brukar översätta från iranska?
    ursäkta men har du tagit illegala droger Daoren?

jasså VI brukar översätta från iranska, vilja vi?
    har du tagit illegala drogercDaoren?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-04-26, 22:02

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Nej, men att vara godtrogna - och tro på ALLT, bara det är i rätt riktning...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-26, 23:24

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Nej, men att vara godtrogna - och tro på ALLT, bara det är i rätt riktning...
    *fniss fniss* lol!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 03:11